X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מנזר השתקנים. פרו נגד צרפת [צילום: Avramgr]
מאבק נרחב על קרקע של מנזר השתקנים
שני רופאים תובעים לקבל עשרה דונמים חקלאיים תמורת טיפולם באנשי המנזר - הטוען מצידו שהם מסיגי גבול ומערב את שגרירויות צרפת והוותיקן

שני רופאים טוענים, כי הם זכאים להירשם כבעלים של עשרה דונמים אותם קיבלו לדבריהם ממנזר השתקנים בלטרון תמורת הטיפול הרפואים שהם מעניקים לאנשיו מזה שני עשורים. התביעה הוגשה (17.5.23) לבית המשפט המחוזי בירושלים, ולחלופין הם מבקשים פיצוי בסך 3.9 מיליון שקל. המנזר טוען בתגובה, כי מדובר במסיגי גבול החייבים לפנות את השטח על-פי דרישתו.
התובעים הם בני הזוג ד"ר ג'ודי מוריאנו, ילידת פרו, אשר החלה את הטיפול בשנת 2001 בנזיר בן מולדתה; וד"ר עבד אל-כרים אבו-סנינה, אורתופד בכיר בבית החולים שיבא ובמכבי שירותי בריאות. לדבריה, הם ממשיכים להעניק טיפול רפואי לאנשי המנזר גם כעת, למרות שראשיו הנוכחיים הפרו את ההבטחות שנתנו קודמיהם ששוב אינם בין החיים.
בתביעה נאמר כי לאורך השנים הקימו התובעים מערך רפואי אשר היה זמין בכל עת לאנשי המנזר ולאורחיהם, עד כדי מספר פניות ביום; הטיפול ניתן ללא תמורה. בשנת 2010 העניקו להם אב המנזר וסגנו, כאות הוקרה, חלקת אדמה עליה החלו לגדל ירקות שונים בחממה. בשנת 2012 פינו אנשי המנזר ובניהם של התובעים עצי זית משטח בן שבעה דונמים, התובעים קיבלו אותו ונטעו בו עצי אבוקדו. לאורך השנים השקיעו התובעים רבות בחלקות אלו, כולל בציוד מתקדם. במקביל, התובעים ובניהם התנדבו לסייע למנזר בתחומים נוספים, ובכלל זה ביקב הפועל בו.
עד 2016 לא חתמו הצדדים על הסכם כלשהו בנוגע לקרקעות, ממשיכים התובעים. באותה שנה ביקשו מהם ראשי המנזר לחתום על הסכם בצרפתית - שפה שאינם מבינים - ובלא שהם יוצגו בידי עורך דין, והם עשו זאת מתוך אמון במנזר. בשנים 2022-2019 נחתמו הסכמים נוספים, בעברית ובצרפתית. בספטמבר אשתקד ביקש מהם הנזיר הראשי לחתום על הסכם נוסף, הם עשו זאת בלא לקבל העתק, ורק בדיעבד התברר להם שהוטעו לחתום על הסכמה לפינויים מן הקרקעות. כאשר התרעמו על כך השיב היועץ המשפטי של המנזר, כי על הקרקע לחזור למנזר, לצורך פרויקט בתחום הבריאות.
לדברי התובעים, הם ביקשו להמשיך ולעבד את הקרקע, אך המנזר השיב בשלילה, ואנשיו אף ניתקו את החשמל בשטח, מנעו מהם את הגישה לקרקע, הכניסו אליה חמורים שאכלו את היבול ומנעו משגריר פרו להכניס להם בגדים, אוכל ותרופות כאשר בפועל הם היו נצורים בחלקה; הסכסוך אף מעסיק את שגרירויות פרו וצרפת (המנזר רשום כתאגיד צרפתי). התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד הילה טל ונטלי יצחק, וטרם הוגש כתב הגנה.
לתביעה מצורף מכתבו של בא-כוח המנזר, עו"ד פריד ג'ובראן, הדוחה את טענות התובעים. לדבריו, על-פי ההסכמים בין הצדדים יכול המנזר לסיים כראות עיניו את ההתקשרות החקלאית עימם. המנזר הודיע להם שהוא זקוק לקרקע לצורכי בנייה, והעניק להם שישה חודשים כדי להתפנות - אך הם מסרבים לעשות זאת, נוהגים בבריונות ומאיימים על אנשי המנזר (שהגיש תלונה למשטרה). עוד הוא אומר כי אין יסוד לטענה כאילו הקרקע הוענקה להם לצמיתות, וגם אם הייתה הענקה כזאת - היא בטלה בשל היותה מנוגדת לחוקי הכנסייה והמדינה.
המנזר מזכיר שהוא נהנה מהגנתם הדיפלומטית של צרפת והוותיקן, אשר שגרירויותיהם קיבלו עידכון "והן פועלות בכל הדרגים הנדרשים". ג'ובראן מייחס לשגריר פרו "התנהגות בזיונית" ומודיע שבכוונת המנזר להגיש נגדו תביעת לשון הרע בשל מכתבו לשגרירות הוותיקן, ואף לפנות למשרד החוץ בשל מה שהוא מכנה הניצול הציני של המעמד הדיפלומטי בידי השגריר ומוריאנו (קונסולית כבוד של פרו). לדבריו, מוריאנו ואבו-סנינה הם מסיגי גבול, המוזמנים לעזוב את השטח בכל רגע.

תאריך:  21/05/2023   |   עודכן:  21/05/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מאבק נרחב על קרקע של מנזר השתקנים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
איציק וולף
נשיא אוקראינה הצהיר כי מתקפת הנגד שארצו מתכננת לא תכלול פלישה לשטח הרוסי, אלא רק שחרור הטריטוריות שכלולות בגבולות אוקראינה המוכרים על-ידי הקהילה הבינלאומית    מתארח בפסגת ה-G7 המתקיימת בהירושימה שביפן
איציק וולף
מפקד פיקוד המרכז חתם על צו המתיר שהות יהודים בתחומי היישוב חומש שבצפון השומרון, שפונה ב-2005 במסגרת תוכנית ההתנתקות
איציק וולף
גורמים בסביבת ראש הממשלה מעריכים כי אם הוא מעוניין בהעברת תקציב המדינה הוא יהיה חייב להעניק למפלגות החרדיות ולמפלגת עוצמה יהודית לפחות חלק מדרישותיהן
איציק וולף
עשרות אלפים הגיעו להפגנה המתקיימת כבר 20 שבועות ברחוב קפלן בתל אביב    אלפים מפגינים במוקדים רבים אחרים ברחבי הארץ נגד הרפורמה המשפטית ונגד הממשלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il