X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
החסידה עם החץ שתקוע בגופה [צילום: עדי גנץ]
תיעוד עצוב במיוחד: חסידה לבנה עפה משופדת בחנית
ד"ר עדי גנץ וטרינר מומחה לרפואת ציפורים הצליח לצלם חסידה כשחץ היה תקוע בידה השמאלי "היא חגה מעל הגבעה פעם או פעמיים, ואח"כ נעלמה מעברה השני. היא עפה היטב ולא היה שום סיכוי ללכוד אותה ולהביא לטיפול", סיפר

ביום חמישי האחרון, בשעות אחר-הצהריים, הסתובב ד"ר עדי גנץ, וטרינר מומחה לרפואת ציפורים, צפר וצלם חיות בר, באזור שומריה שבנגב הצפוני. הוא שהה בתצפית כאשר לפתע הבחין בחסידה בתוך העשבייה, שנראתה לא בסדר.
"מסביב, על הגבעות, היו עשרות ואולי מאות חסידות כמותה, רובם פרטים מאחרים בנדידה שדרכם לא צלחה, או שיש להם בעיה כלשהי. אינני יודע למה היא דווקא משכה את תשומת ליבי. כשהתקרבתי היא עפה מרחק קצר והבחנתי דרך המשקפת בחץ התקוע בצידה השמאלי כמעט בניצב לגוף. היא נחתה כמה עשרות מטרים ממני והפעם הייתה גלויה יותר כך שיכולתי לצלם כמה תמונות שלה. היא הרימה את רגלה השמאלית באוויר, אחר כך כשעברתי על התמונות הבנתי שהירך כנראה נפגעה מהחץ. אחרי דקה או שתיים היא שוב המריאה והפעם עפה מרחק ניכר, חגה מעל הגבעה פעם או פעמיים, ואח"כ נעלמה מעברה השני. היא עפה היטב ולא היה שום סיכוי ללכוד אותה ולהביא לטיפול", הוא מספר.
ד"ר גנץ שלח את התמונות לד"ר יואב פרלמן, מנהל מרכז הצפרות הישראלי של החברה להגנת הטבע, וזה נזכר בתיעוד שלו עצמו משנת 2006, אז נדהם לגלות חסידה באגמון החולה שנפצעה ושרדה את הנדידה כשחץ נעוץ בגופה. "החסידה הלבנה חולפת מעל ישראל במספרים אדירים, כחצי מילון פרטים בכל עונה. היא גם חורפת שכיחה למדי אבל רק זוגות בודדים מקננים בישראל בקיץ, ברמת הגולן ובבקעת הירדן. באפריקה, חלקן ניצודות למאכל ולפעמים, כך נראה, מצליחות להימלט. החסידה שצילמתי ב-2006 הצליחה לעוף לא רע אולם לפי הצילום של החסידה הזו, נראה שהחץ נתקע גם ברגלה ואני מניח שמצבה לא טוב. הסיכוי לתפוס את החסידה באופן יזום הוא קלוש ביותר, אלא אם כן היא תימצא תשושה או פגועה מכל סיבה אחת ואז ניתן יהיה לקחת אותה לטיפול רפואי", הוא אומר.
לפי פורטל הצפרות הישראלי של החברה להגנת הטבע ([קישור]), החסידה הלבנה מעדיפה שטחים פתוחים ולחים, דוגמת שדות מושקים, אחו לח, גדות אגמים ובריכות. החסידות נפגעות משינוי והרס בתי הגידול, במיוחד בתי הגידול הלחים, ציד והקמה של תשתיות חדשות, דוגמת קווי מתח גבוה, הגורמים לתאונות ולהתחשמלויות. "התיעוד הנוכחי ממחיש עבורנו את האתגרים האדירים שהציפורים האלו עוברות במסלולי הנדידה שלהן, כולל ציד בלתי חוקי מאסיבי. אולם, זה מעורר השראה, כי למרות כל האתגרים שהציפורים עוברות בדרך, הן ממשיכות לנדוד ולשרוד", מסכם ד"ר יואב פרלמן, מנהל מרכז הצפרות הישראלי של החברה להגנת הטבע.

תאריך:  21/05/2023   |   עודכן:  21/05/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תיעוד עצוב במיוחד: חסידה לבנה עפה משופדת בחנית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
מאות כלכלנים בכירים מצטרפים לאזהרות שהשמיע האוצר ביחס להשפעה השלילית שתהיה לכספים הקואליציוניים שיועברו לחרדים על כלכלת ישראל    "על ממשלת ישראל להתעשת ולשקול מחדש את הקצאת הכספיים הקואליציוניים הניתנים כעת משיקולים פוליטיים קצרי טווח"
איציק וולף
לקראת הודעת בנק ישראל הצפוי להעלות מחר את הריבית הודיע בנק הפועלים כי גובה ההחזר החודשי של לקוחות המשכנתה במסלול הפריים לא יושפע מעליית הריבית למשך שנה
איציק וולף
הרווח הנקי של קבוצת בזן עמד ברבעון הראשון של השנה על 206 מיליון דולר, לעומת הפסד של 18 מיליון דולר אשתקד    מרווח הזיקוק זינק בכ-114% ועמד על 19.9 דולר לחבית
איציק וולף
השר לביטחון לאומי עלה להר-הבית ורמז לראש הממשלה ולשר האוצר פעם נוספת על דרישתו להעלאת תקציב משרד הנגב והגליל    "בתקציב הקרוב חייבים להשקיע בנגב ובגליל. ירושלים זה הנשמה שלנו, הנגב והגליל זה הנפש שלנו"
איציק וולף
תקציב הוצאות מעונות ראש הממשלה לשנת 2022 חושף כי בתקופת כהונת בנט ולפיד כראשי ממשלה עמדו ההוצאות על 743,215 שקל, לעומת הוצאות של 1,670,033 שקל בשנת 2021 שבה כיהן נתניהו כראש ממשלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il