X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כהן. מהלכים להדחתה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
ברקת דורש מהממונה על התחרות לסיים את תפקידה
שר הכלכלה טוען למשבר אמון ומאשים את מיכל כהן בכך שלא הצליחה במאבק להגברת התחרות, למלחמה במונופולים, כשלי שוק, קארטליזם וריכוזיות היועמ"ש לממשלה צפויה להתערב מיכל כהן לעובדי הרשות: "אני ממשיכה כרגיל"

שר הכלכלה ניר ברקת זימן אליו את הממונה על התחרות מיכל כהן ודרש ממנה לסיים את תפקידה. ברקת למעשה מאיים על הממונה שאם לא תתפטר מעצמה הוא יפנה לוועדת המינויים בנציבות ויטען ש״התגלע משבר אמון חריף״ ולכן הוא מבקש לסיים את תפקידה, שכן מדובר בגוף עצמאי שהשר אינו יכול לפטר בו איש. הוועדה תצטרך להחליט האם לאשר את הבקשה.
בכך מראה ברקת את חוסר שביעות רצונות מהתנהלות רשות התחרות מול חברות המזון הגדולות, מה שלדעתו הביא ליוקר המחיה ולהעלאת המחירים. בסביבת כהן, שהחלה כממלאת-מקום באוגוסט 2021, אומרים כי לפני הפגישה לא היה משבר אמון וכי השר מחפש שעיר לעזאזל.
בהודעה מטעם לשכת ברקת נכתב: "העובדה שחברות המזון, המונופולים ושווקים ריכוזיים רבים איבדו את הרסן בכל הנוגע להעלאות מחירים, נובעת בראש ובראשונה מחולשתה של הרשות כגורם מרסן והיעדר אימוץ של מדיניות אקטיבית ונחרצת לטיפול בסוגיות הליבה של הרשות ובעיקר הגברת התחרות".
לשכת ברקת הסבירה כי למרות שבבדיקות מקדימות לקראת כניסתו לתפקיד של שר הכלכלה ניר ברקת, עלתה ההבנה כי רשות התחרות הינה חוליה חלשה בכל הקשור במאבק להגברת התחרות, למלחמה במונופולים, כשלי שוק, קארטליזם וריכוזיות "השר נתן הזדמנות כנה ואמיתית לעבודה משותפת עם ראש הרשות מיכל כהן, אך לצערנו, נוכח היעדר שיפור בביצועי הרשות, סביב המדיניות הרצויה והיעדר אימוץ של מדיניות השר הממונה, נוכח השר ברקת כי אכן הרשות סובלת מתת תפקוד חמור.
"לאור זאת, ולאור חוסר האמון העמוק שנוצר בין השניים וחוסר היכולת להמשיך לעבוד בצורה כזו כשהפערים המקצועיים הם רבים וראש הרשות מסרבת לאמץ ולממש את מדיניות השר ולנוכח הכשלים בתפקוד, ביקש השר ברקת מהממונה על התחרות מיכל כהן לסיים את תפקידה", נמסר.
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה, שלא עודכנה מראש במהלך, צפויה להתערב בהדחתה של הממונה. גורם משפטי בכיר אמר שאין לו סמכות לחייב אותה להתפטר או להדיח אותה ללא סיבה ובהרף עין.
מיכל כהן, הממונה על התחרות, כתבה לעובדי הרשות: "אנחנו תמיד שמחים לשמוע ביקורת בונה. עם זאת, לא נתפשר על עצמאות רשות התחרות. אני ממשיכה כרגיל". לנוכח סירובה יאיץ ברקת את המהלכים להדחתה.

תאריך:  22/05/2023   |   עודכן:  22/05/2023
+נפתר משבר עוצמה יהודית: רבע מיליארד שקל לנגב ולגליל
21:37 22/05/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

המקור התקציבי לכספים לשנת 2024 יגיע מעודפי תקציבי כלל המשרדים בסוף 2023, ולא רק מעודפי המשרד לביטחון לאומי כפי שנתניהו הציע  ▪  נתניהו מסב להפסקת מידור בן-גביר מדיונים רגישים

בן-גביר ונתניהו [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+הסעודה האחרונה לפני הצליבה בקלפי
18:31 22/05/23  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה ושותפיו החרדים יודעים ודאי שלא יעבירו את השנה בשלטון  ▪  הם גם יודעים שהם הולכים לאופוזיציה לשנים רבות  ▪  אם ישרדו את התקציב הם יפלו בחוק הגיוס  ▪  לכן הם ממלאים כרסם בהרבה הרבה אוכל  ▪  התקציב הנוכחי, אם יהיה, יהיה סעודתם האחרונה  ▪  אכול ושתה מיליארדים בקשית, כי מחר נמות

גפני. סוחט עוד כוס יין [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ברקת דורש מהממונה על התחרות לסיים את תפקידה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 37
אפרים הלפרין
ראש הממשלה ושותפיו החרדים יודעים ודאי שלא יעבירו את השנה בשלטון    הם גם יודעים שהם הולכים לאופוזיציה לשנים רבות    אם ישרדו את התקציב הם יפלו בחוק הגיוס    לכן הם ממלאים כרסם בהרבה הרבה אוכל    התקציב הנוכחי, אם יהיה, יהיה סעודתם האחרונה    אכול ושתה מיליארדים בקשית, כי מחר נמות
מירב ארד
ראש הממשלה בנימין נתניהו טען בישבת הממשלה שנערכה במנהרות הכותל: "שום תעמולת כזב לא תמנע מאיתנו להעביר את התקציב. הממשלה תמלא את ימיה ובימים הקרובים נגשר על הפערים"
יעקב אחימאיר
בן-גביר הוא חצי שר. מבחינה ציבורית הוא נכה, לא על שום פציעה בתאונת דרכים, אלא נכותו הציבורית נגרמה על-ידי שניים: ראש הממשלה ובן-גביר עצמו. שניים אלה בראו את היצור המוזר המכונה בפינו: חצי שר. נתניהו מינה את בן-גביר לחברות בממשלה, ובן-גביר עצמו הוא שעיצב את תוכנו של התיק שהופקד בידיו
עידן יוסף
ביוזמת שר ירושלים, הממשלה תתכנס במנהרות הכותל ותאשר שורת החלטות לציון 56 שנים לאיחוד ירושלים    בהחלטות שיתקבלו: ועדת שרים לירושלים רבתי, עידוד ביקורים בכותל ומסירת אדמות מדינה לעירייה
איתמר לוין
פוליטיקאים משתמשים בשורש ב.י.ש כדי לתאר משהו שעשו בעברו השני של המתרס, ולעולם לא לגבי עצמם    כמה דוגמאות אקטואליות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il