X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נתניהו בעדותו בוועדה. לא יעיד שוב [צילום: לע"מ]
ב"כ נתניהו: אין קשר בין מעשיו לאסון מירון
עו"ד רינה מיוחס רומזת בוועדת החקירה: האחריות מוטלת על בג"ץ והיועצים המשפטיים, אשר בלמו את התוכנית להפקיע את ההר

"אין כל קשר סיבתי בין מה שעשה או לא עשה ראש הממשלה לבין האסון". כך אומרת (23.5.23) עו"ד רינה מיוחס, באת-כוחו של בנימין נתניהו, בוועדת החקירה הממלכתית לאסון מירון. נתניהו לא יעיד שוב בפני הוועדה, למרות שהוזהר שהוא עלול להיפגע ממסקנותיה, ומיוחס היא שהציגה את עמדתו. היא גם רומזת, שהאחריות מוטלת על בג"ץ ועל היועצים המשפטיים, אשר לטענתה בלמו את כוונת הממשלה להפקיע את ההר ולהעבירו לניהול המדינה.
לדברי מיוחס, "כל העדויות לא מצביעות על אחריותו של נתניהו. הטלת אחריות נוכח העובדות הידועות כבר, קובעות קנה מידה של התנהגות שלא ניתן לעמוד בו. ראש הממשלה מנהל את המדינה ומטפל במגוון גדול של נושאים לפי סדר חשיבותם. הוא לא היה צריך לדעת את הפרטים המצויים באחריותם של השרים ובעלי התפקידים.
"אם זה יהיה קנה המידה, ראש הממשלה לא יוכל לתפקד. חייב להיות סינון של הנושאים; אין ארגון שיכול לתפקד אחרת. ראינו מה מגיע לשר ומה לא מגיע אליו. השר ניזון מפי יועציו ולא מצפים ממנו שיבדוק את טיב הייעוץ. ראש הממשלה צריך לסמוך על סביבתו, שדברים שצריכים להגיע לידיעתו יובאו לידיעתו".
לדברי מיוחס, "הוועדה ציינה שאין קשר סיבתי בין מעשיו של ראש הממשלה לבין האסון, מה שהופך את הדיון למישור הציבורי. לא הייתה גם הפרה ציבורית, כי הוא לא סטה משום סטנדרט התנהגות ציבורי. אין כל קשר סיבתי בין מה שעשה או לא עשה לבין האסון". לדבריה, הבכירים לא סברו שעל הנושא לעלות לנתניהו; כך העידו גם השר דאז אמיר אוחנה וגם המפכ"ל קובי שבתאי, ואילו נתניהו עשה את כל מה שהיה צריך לעשות בתפקידו כראש הממשלה.
מיוחס הוסיפה: "בג"ץ סיכל את ההפקעה ומנע מהמדינה לטפל באתר כפי שחשבה שראוי לטפל בו. ניתן צו ביניים כמקובל בבג"ץ. לא התנהל שום דיון רציני עם השרים ולשכת ראש הממשלה. היועצים המשפטיים ניהלו את העניין ביניהם, כמקובל. במקרה הזה צריך היה ליידע את השר, ואולי הוא היה אומר שהוא מתנגד לביטול ההפקעה ולמתווה שהוצע, אולי עמדתו הייתה מתקבלת ואולי לא היינו פה היום".

רמז כלפי מנדלבליט
מיוחס היום בוועדה [צילום: לע"מ]

מיוחס הזכירה, כי נתניהו העיד שלא כל המכתבים הנשלחים ללשכתו מגיעים אליו, וכך צריך להיות, אבל "הבנתי שהוועדה לא קיבלה את דבריו". היא ציינה, כי אוחנה ושבתאי אמרו במפורש שלא עלה על דעתם לערב את נתניהו, ואיש לא עירב אותו פרט להיבט הקורונה. גם בנושא זה, איש לא אמר לו שאין תקנות כנדרש.
"אני לא יודעת למה זה לא הובא לידיעתה של היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה [שלומית ברנע-פרגו]; יש לי מחשבות למה לא עירבו אותה", המשיכה מיוחס. "גם אם היא הייתה יודעת, לא הייתי מצפה שהיא תגיד לו. הייתי מצפה ממישהו אחר שיגיד לו [כנראה אביחי מנדלבליט, שיעיד בהמשך היום]".
מיוחס המשיכה: "עד לאן ניקח את ה'היה עליו לדעת' [כלשון האזהרה]? איך הוא היה יכול לדעת שיש מחלוקת בין היועצים המשפטיים? אין כל דרך שהוא יידע את זה. ראש הממשלה לא מתעסק בדברים האלה, וטוב שכך. נראה ליועצים המשפטיים שהם מנהלים את האירוע בינם לבין עצמם, כפי שניהלו את ההר הרבה שנים. מה היה עליו לדעת? שהאירוע לא חוקי? או שהצפיפות שקיימת על ההר יכולה להביא לאסון? כיצד היה עליו לדעת את זה, אם המפכ"ל לא ידע ולא יידע אותו?".
מיוחס הדגישה: "אני לא מבקשת להפיל אחריות ואשמה על העדים שאותם חקרתי. נתניהו איננו מבקש להאשים את הש"ג. מטרת החקירה הייתה להצביע על האבסורד הגדול שבהטלת אשמה עליו, אפילו ציבורית, נוכח מה שעלה בראיות. אם הכוונה היא להטיל אשמה על ראש הממשלה ויהי מה, אזי כל הטיעון שלנו והחקירות שלנו נפלו על אוזניים ערלות. זו אחריות מוחלטת: אתה נושא בתפקיד ציבורי – אתה אחראי לאסונות שקוראים. אם מתרחשת תאונת דרכים בכביש 90 – אתה אחראי".
לדברי מיוחס, נתניהו חשב שהדרך הנכונה היא להפקיע ולהזרים תקציבים. "בסופו של דבר, הניהול של האירוע עבר לפרקליטות וליועץ המשפטי. התפקיד שלהם היה, לאחר שראו שהמתווה שבג"ץ כפה עליהם לא צלח – להודיע לבג"ץ שחששותיהם התממשו. התיק היה תלוי ועומד במשך שנים בפני בג"ץ, ואיש לא חשב שנבחרי הציבור צריכים לדעת משהו, שצריך לבקש לפחות את הסכמתם".

תאריך:  23/05/2023   |   עודכן:  23/05/2023
+מנדלבליט: החקירה הפלילית באסון מירון צריכה להתחדש
15:25 23/05/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

אומר שחקירות המשטרה ומח"ש רק הושעו בשל עבודת ועדת החקירה ויש לחדשן עם סיום עבודתה  ▪  דוחה את טענת באת-כוחו של נתניהו, לפיה היה בניגוד עניינים מול הרב שמואל רבינוביץ

מנדלבליט היום בוועדת החקירה [צילום: לע"מ]
+נתניהו מצא את האחראים לאסון מירון: בג"ץ והיועצים המשפטיים
15:24 23/05/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

זהו הקו הברור העולה מן הדרך בה חקרה באת-כוחה את אביחי מנדלבליט וארז קמיניץ: אשם מי שמנע את הפקעת ההר כפי שהחליטה ממשלת נתניהו - השופטים שדנו בעתירות נגדה והיועצים המשפטיים שהחליטו על דעת עצמם

מנדלבליט ומיוחס היום. תחושה של נקמנות [צילום: לע"מ]
+שנתיים לאחר האסון: הפקעת הר מירון תקועה
13:05 23/05/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

חוות הדעת בנושא "נמצאת בהכנה לקראת הגשתה לדרג הפוליטי"  ▪  המשנה לשעבר ליועץ המשפטי, ארז קמיניץ: המוזיקה מהדרג הפוליטי הייתה שלא לקדם את ההפקעה - בניגוד לטענת בא-כוחו של נתניהו, אשר תלתה את העיכובים בחוסר מעש של הדרג המשפטי

קמיניץ היום בוועדת החקירה [צילום: לע"מ]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ב"כ נתניהו: אין קשר בין מעשיו לאסון מירון
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ובקיצור, ביבי הוא קבלן של הצלח
הירונימוס  |  23/05/23 12:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות אסון מירון
איתמר לוין
מפכ"ל המשטרה הסביר בפליטת-פה מדוע התקשה לענות לשאלה של שלמה ינאי בוועדת החקירה לאסון מירון    עדותו הייתה ממוקדת ועניינית, ושאלותיו של ינאי לעיתים ארוכות וסבוכות - אך לאמירה יש משמעות לנוכח הרגישות העצומה של תפקידו
איתמר לוין
המתווה ערב האסון קבע שעל ההר יהיו 10,000 איש בלבד; הכל ידעו שיהיו לפחות 50,000    רומז לזיוף מסמך עליו חתם מזכירו הביטחוני ואשר הוגש לוועדת החקירה
איתמר לוין
המפכ"ל טוען שהתוכנית שאישר ערב האסון נתנה מענה ראוי לבעיית הצפיפות    אומר שלא התנגד למגבלות קורונה בהר, אלא להטלת אכיפתן על המשטרה
עידן יוסף
ממונה ההילולה יוסי דייטש מזהיר: "האירוע לא מבוטח. מדינת ישראל צריכה לקחת אחריות"    יו"ר הוועדה לביטחון לאומי: "מצפה לפתרון עד יום ראשון באמצעות כתב שיפוי או ביטוח על-ידי חברת הביטוח הממשלתית ענבל"
חבר ועדת החקירה לאסון מירון: לא התקינו תקנות להילולה, כי אם יש תקנה - יש אחריות    ניצב בדימוס לביא: פניתי לכל העולם שיתקינו תקנות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il