רגב הדגישה את החשיבות של מציאת איזון עדין המאפשר ליחידים להמשיך וליהנות מיתרונות הרכב הדו-גלגלי תוך מתן עדיפות לבטיחות הולכי הרגל. מדי שנה מתרחשות אלפי תאונות עקב תנועת כלי רכב שכאלו במרחבים להולכי רגל, המובילות לפציעות קשות ואף למוות. כדי לתת מענה לנושא דחוף זה, נקט
משרד התחבורה פעולה נחרצת להרחבת הגדרת המרחבים המוגנים המיועדים להליכה בטוחה ונעימה.
בעבר, התקנות התמקדו בעיקר באיסור תנועת כלי רכב על מדרכות. עם זאת, האסדרה החדשה תגדיר מחדש את המרחבים הללו כ"שבילים להולכי רגל", הכוללים מגוון רחב יותר של שטחים ציבוריים. הרחבה זו תבטיח שלכל סוגי הרכב, לרבות מכוניות פרטיות, אופניים חשמליים וגלגינועים, חל איסור על-פי חוק לנוע בשטחים המיועדים להולכי רגל אלו.
באמצעות תיחום שבילים להולכי רגל והכנסת שילוט ברור, נהגים ורוכבים יקבלו תזכורות חזותיות לגבי ההגבלות הקיימות. הכוונה היא ליצור סביבה שבה הולכי רגל יכולים לחצות שטחים ציבוריים ללא דאגות מהפרעות לרכב ולשפר את הבטיחות הכללית.
הסמכויות לפקחים העירוניים תהיינה בדומה לאחריותם הקיימת לאכיפת תנועת כלי רכב על מדרכות, פקחים אלו ימלאו תפקיד מכריע בקיום האיסור על כלי רכב בשבילי הולכי רגל.