X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לבטיחות ולהליכתיות [צילום: בינג]
עדיפות להולכי רגל
תקנה חדשה תאסור תנועת גלגינועים בטיילת ובפארק
תקנה חדשה עליה חתמה השרה מירי רגב מסמנת אבן דרך משמעותית בקידום בטיחות הולכי הרגל במרחב הציבורי באמצעות הרחבת הגדרת שבילי הולכי הרגל ואיסור תנועת כלי רכב בשטחים אלו, משרד התחבורה נותן עדיפות לרווחת הולכי הרגל בתוכנית: שילוט אינפורמטיבי ואפשרות הענקת סמכויות נוספות לפקחי הרשויות המקומיות

במהלך משמעותי לשיפור בטיחות הולכי הרגל, שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, חתמה לאחרונה על תקנה פורצת דרך. התקנה החדשה נועדה לאסור תנועת כלי רכב בשטחים ציבוריים המיועדים להולכי רגל כגון טיילות, פארקים, גינות, שבילים ורחבות ציבוריות. הרחבה זו של האיסורים הקיימים על נהיגה בכלי רכב רק על מדרכות מבקשת להגן על הולכי הרגל מפני תאונות אפשריות ולקדם חוויות הליכה מהנות ובטוחות. משרד התחבורה מתכנן לאכוף תקנה זו באמצעות התקנת שילוט המיידע על האיסור ומתן סמכויות לפקחי הרשויות המקומיות להבטחת עמידה בדרישות.
בנוף העירוני של היום, הבטחת בטיחות הולכי הרגל הפכה לדאגה עליונה. עם ריבוי אפשרויות התחבורה החדשניות, כולל אופניים וגלגינועים, התנועה בערים הפכה נוחה ונגישה יותר מאי פעם. עם זאת, העלייה בדרכי התחבורה החלופיות הביאה גם לסיכוני בטיחות משמעותיים, במיוחד להולכי רגל, ובפרט לקבוצות פגיעות כמו קשישים וילדים.

רגב הדגישה את החשיבות של מציאת איזון עדין המאפשר ליחידים להמשיך וליהנות מיתרונות הרכב הדו-גלגלי תוך מתן עדיפות לבטיחות הולכי הרגל. מדי שנה מתרחשות אלפי תאונות עקב תנועת כלי רכב שכאלו במרחבים להולכי רגל, המובילות לפציעות קשות ואף למוות. כדי לתת מענה לנושא דחוף זה, נקט משרד התחבורה פעולה נחרצת להרחבת הגדרת המרחבים המוגנים המיועדים להליכה בטוחה ונעימה.
בעבר, התקנות התמקדו בעיקר באיסור תנועת כלי רכב על מדרכות. עם זאת, האסדרה החדשה תגדיר מחדש את המרחבים הללו כ"שבילים להולכי רגל", הכוללים מגוון רחב יותר של שטחים ציבוריים. הרחבה זו תבטיח שלכל סוגי הרכב, לרבות מכוניות פרטיות, אופניים חשמליים וגלגינועים, חל איסור על-פי חוק לנוע בשטחים המיועדים להולכי רגל אלו.
באמצעות תיחום שבילים להולכי רגל והכנסת שילוט ברור, נהגים ורוכבים יקבלו תזכורות חזותיות לגבי ההגבלות הקיימות. הכוונה היא ליצור סביבה שבה הולכי רגל יכולים לחצות שטחים ציבוריים ללא דאגות מהפרעות לרכב ולשפר את הבטיחות הכללית.
הסמכויות לפקחים העירוניים תהיינה בדומה לאחריותם הקיימת לאכיפת תנועת כלי רכב על מדרכות, פקחים אלו ימלאו תפקיד מכריע בקיום האיסור על כלי רכב בשבילי הולכי רגל.

תאריך:  23/05/2023   |   עודכן:  24/05/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תקנה חדשה תאסור תנועת גלגינועים בטיילת ובפארק
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
תקנה? הצחקתם אותי
סיני  |  23/05/23 20:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
הרמטכ"ל התייחס בכנס הרצליה לאיום הגרעין האירני והצהיר שהעשרת האורניום האירנית התפתחה בשנים האחרונות יותר מאי פעם    "מבלי להיכנס לפרטים - יש התפתחויות שליליות אפשריות באופק"
איתמר לוין
אומר שחקירות המשטרה ומח"ש רק הושעו בשל עבודת ועדת החקירה ויש לחדשן עם סיום עבודתה    דוחה את טענת באת-כוחו של נתניהו, לפיה היה בניגוד עניינים מול הרב שמואל רבינוביץ
יפעת גדות
הטכניון יציין השבוע בכנס בוגרים חגיגי שלושה עשורים לייסוד תוכנית הטכניון למצוינים, בהשתתפות בוגרי התוכנית - מנהיגים מובילים בתעשיה ובאקדמיה
מחלקה ראשונה
שני הפושעים בוני וקלייד הפכו למפורסמים. הציבור פחד מהם אך בה בעת גם העריץ אותם
עידן יוסף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il