קבוצת הביטחון והסייבר אבנון אינה מחזירה לבעליהם שלושה מסוקים שחכרה ואשר אותם השכירה לממשלת חוף השנהב - טוענות שלוש חברות זרות, התובעות ממנה 8.2 מיליון שקל. אבנון מצידה אומרת כי האחריות להשבת המסוקים מוטלת על ממשלת חוף השנהב.
התביעה הוגשה (24.5.23) לבית המשפט המחוזי בתל אביב בידי חברת Level Up הרשומה בקניה; Level Up Aircraft Leasing המצויה באותה בעלות ורשומה במלטה; וחברת Safomar Aviation מדרום אפריקה. הנתבעים, מלבד אבנון יזמות, הן חברת TAR מקבוצת אבנון; המנכ"ל הדר שפירא; הדירקטור אביעד מצא; בעל השליטה תומר אבנון; והסמנכ"לית אנסטסיה דותן.
לדברי התובעות, אבנון חכרה מהן מסוקים לשבועות בודדים ואף לימים ספורים בסוף 2022 ובתחילת 2023 והעמידה אותם לרשות חיל-האוויר של חוף השנהב. דמי החכירה בכל עסקה היו מעל 200,000 דולר והגיעו עד 300,000 דולר - כאמור, לתקופות קצרות מאוד. ההחכרות ניתנות היו להארכה לתקופה של עד חודש, תמורת מאות אלפי דולרים נוספים בסך-הכל.
התובעות טוענות, כי למרות שתקופות החכירה הסתיימו לפני מספר חודשים, אבנון אינה מחזירה להן את המסוקים. לדבריהן, אבנון לא כפרה בכך שהמסוקים שייכים להן, אך רק בדיעבד טענה לראשונה, כי היא איננה אחראית להשבתם אלא ממשלת חוף השנהב. על-פי המסמכים המצורפים לתביעה, אבנון אף פנתה לרשויות חוף השנהב בבקשה להחזיר את המסוקים אך לא נענתה.
לגרסת התובעות, אבנון התחייבה למכור למשרד ההגנה של חוף השנהב מסוקים או טובין אחרים, לא עמדה בהתחייבותה ובמקום זאת סיפקה את המסוקים השייכים להן וכעת מסרבת להחזירם. עוד הן מצטטות ידיעה שפורסמה לפני עשרה ימים בעיתון כלכליסט על קשיים בהם נתונה אבנון, ומציינות שבחודשים האחרונים הוגשו נגד TAR ארבע תביעות בסכום של 32 מיליון שקל. התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד עומר שלו, ערן שפילמן ודורון אפשטיין, וטרם הוגש כתב הגנה.