X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מסייעים למתמודדי הנפש
בידיים טובות: שביעות רצון ממרכזי בריאות הנפש
משרד הבריאות חושף תוצאות סקר חווית המטופל במרכזים לבריאות הנפש 72% מהמטופלים שבעי רצון מהטיפול 90% מהמטופלים מרוצים מהיחס המכבד שקיבלו 82% מרגישים כי הם מטופלים היטב

במאמצים המתמשכים להעריך ולשפר את איכות שירותי הבריאות, פרסם (24.5.23) משרד הבריאות את ממצאי סקר חווית המטופלים שנערך במרכזים לבריאות הנפש ברחבי הארץ. סקר זה הוא חלק מתוכנית לאומית שמטרתה לבחון ולהגביר את חווית המטופל הכוללת במערכת הבריאות. הסקר בוצע על פני תקופה הנמשכת מנובמבר 2021 ועד יוני 2022.
בסך-הכל רואיינו 1,052 מטופלים ומטופלים, בני 18 ומעלה, שאושפזו לפחות 12 ימים במחלקות פתוחות וסגורות, והיו בתהליך שחרור. הסקר כלל 40 שאלות המכסות היבטים שונים של טיפול בחולים. חשוב לציין, הסקר נערך באופן עצמאי ללא נוכחות אנשי צוות בית החולים על-מנת להבטיח תגובות חסרות פניות.
על-פי תוצאות הסקר, ציון הסיכום הכולל של חווית המטופל ברמה הארצית עומד על 78%. ראוי לציין כי 72% מהמטופלים הביעו שביעות רצון מהטיפול, מה שמעיד על עלייה משיעור שביעות הרצון מהסקר הקודם של 69%. יתרה מזאת, 82% מרשימים מהמטופלים דיווחו שהרגישו מטופלים היטב במהלך אשפוזם. ממצאים מרכזיים נוספים כוללים 90% שביעות רצון מהיחס המכבד שקיבל, 88% מרגישים מוגנים ובטוחים במהלך שהותם בבית החולים, ו-81% מדווחים על תגובות מיידיות לפניותיהם. בנוסף, 74% הביעו שביעות רצון מתנאי האשפוז שלהם, בעוד 84% האמינו שהם יכולים לפנות בקלות לרופא הראשי בכל שאלה. הסקר גם העלה כי 70% מהמטופלים עסקו בדיונים על תוכניות השחרור שלהם, ו-69% הביעו שביעות רצון ממגוון הפעילויות הקיימות. מדד העצמת המטופל נמדד והוערך ב-74%.
עם זאת, הסקר זיהה רמות נמוכות יותר של שביעות רצון בקרב קבוצות חולים מסוימות, כלומר אלו שאושפזו בכפייה, חולים במחלקות סגורות וצעירים בני 34-18.

שר הבריאות, משה ארבל, הדגיש את המשמעות של שיפור חווית המטופל, במיוחד במוסדות לבריאות הנפש ובבתי חולים פסיכיאטריים. הוא הדגיש את החשיבות של שילוב מומחיות רפואית עם תמיכה רגשית וגישה מכבדת כלפי מטופלים ובני משפחותיהם. ארבל הודה כי לצוות סיעודי רחום ומסור יש תפקיד מכריע במתן חוויה חיובית למטופלים, אשר בתורה מביאה לשיפור בתוצאות הטיפול.
מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, הדגיש את בריאות הנפש כתחום בראש סדר העדיפות של המשרד. הוא הדגיש את המחויבות של הצוותים הרפואיים להבטיח שהמטופלים יקבלו את הטיפול המתאים והמקיף ביותר. המשרד עומד בראש יוזמה אסטרטגית מקיפה בבריאות הנפש, המקיפה את מערך האשפוז הפסיכיאטרי ושירותי תמיכה בקהילה. ממצאי הסקר יביאו לידיעת תוכניות פעולה עתידיות שמטרתן לחזק את מערכת בריאות הנפש ולשפר את הטיפול והחוויות בחולים.
הד"ר הגר מזרחי, ראש אגף רפואה במשרד הבריאות, התייחסה למגמות החיוביות המשתקפות בתוצאות הסקר. היא ייחסה את השיפור למאמצים המסורים של צוותים רפואיים המכירים בחשיבות חווית האשפוז של המטופל בהקשר הרחב יותר של טיפול בבריאות הנפש. מזרחי התוותה מספר אסטרטגיות שהופעלו, כולל מעורבות המטופל והמשפחה בתהליך האשפוז, שיפור באיכות סביבות האשפוז, דיונים קבוצתיים, סקרים פנימיים, הכשרת מטפלים, מדיניות תקשורת פתוחה, תוכניות לקידום אוטונומיה של המטופל והתערבויות ממוקדות. מטופלים דיווחו שהם מרגישים מכובדים, שדואגים להם ושהבטיחו שפרטיותם מוגנת. עם זאת, הסקר שופך אור גם על תחומים במרכזים לבריאות הנפש הדורשים שיפור, כמו בהירות תוכניות הטיפול וזכויותיהם הסוציאליות של המטופלים, הכנה לשחרור, העצמת המטופל והצורך במגוון רחב יותר של פעילויות.
תוצאות הסקר כוללות פירוט עבור פרמטרים שונים. מדד היחס והכבוד למטופלים הגיע ל-90%, כאשר 94% מהמטופלים דיווחו שהצוות המטפל מכבד את פרטיותם במהלך בדיקות ודיונים, ו-92% חשו שהם זוכים ליחס אדיב. בנוסף, 92% האמינו שאנשי הצוות מחויבים לעזור להם, ו-91% הביעו שלצוות אכפת מרווחתם. עם זאת, רק 85% חשו שמכבדים אותם כיחידים.
מדד העצמת המטופל הגיע ל-74%, כאשר 92% מהמטופלים חשו שאנשי הצוות מאמינים ביכולתם להחלים. בתוך כך, 81% דיווחו שיש להם מספיק זמן עם רופאים ואחיות כדי לדון במצבם ובטיפול שלהם. למרות ש-73% הרגישו מעורבים בהחלטות הקשורות לטיפולם, רק 48% ציינו שהם מבינים היטב את תוכניות הטיפול שלהם, כולל בדיקות והליכים מתוכננים.
מדד מדידת ההכנה לשחרור ורצף טיפולים קיבל ציון של 70%. בעוד ש-90% מהמטופלים חשו שאנשי הצוות עובדים יחד לטובתם, רק 65% דיווחו על דיונים על תהליך השחרור. בנוסף, רק 40% מהמטופלים הרגישו מעודכנים מספיק לגבי זכויותיהם הסוציאליות, כגון מידע על תוכניות שיקום.
מדד התנאים הסביבתיים קיבל ציון של 74%. רוב המטופלים (85%) הביעו שביעות רצון משעות הלילה השקטות במהלך האשפוז, ו-81% היו מרוצים מנקיון החדרים, חדרי הרחצה והשטחים הציבוריים. עם זאת, רק 80% הרגישו בנוח בחדרי האשפוז שלהם, ורק 52% דיווחו על שביעות רצון מהמזון שסופק.
לגבי פעילויות, 69% מהמטופלים האמינו שיש מספיק אפשרויות זמינות, למרות שהם הדגישו את הצורך במגוון ובתדירות מוגברת של פעילויות בשעות אחר-הצהריים וסופי-השבוע. המטופלים הציעו לכלול יותר קבוצות דיון טיפוליות, פעילויות ספורט וגישה לחדר כושר.
מדד תחושת ההגנה הגיע ל-88%, כאשר 88% מהמטופלים דיווחו על תחושת הגנה ובטוחה במהלך השהות בבית החולים. עם זאת, מטופלים במחלקות סגורות, במחלקות ספציפיות למין ואלו המאושפזים בכפייה הרגישו פחות בטוחים. כ-10% מהמטופלים הביעו תחושת חוסר הגנה וחוסר ביטחון במחלקות אלו. הטרדה מינית מצד מטופלים הוזכרה כדאגה במספר בתי חולים.
בסך-הכל, 84% מהמטופלים ציינו שהם יכולים ליצור קשר עם המטפלים העיקריים שלהם בכל שאלה. עם זאת, חולים במחלקות סגורות, במחלקות ספציפיות למין, ואלו המאושפזים בכפייה חשו פחות מחוברים למטפלים העיקריים שלהם. חלק מהמטופלים גם הרגישו שהמטפלים העיקריים שלהם לא זמינים או לא נגישים מספיק.
ברמה הארצית, הסקר הניב ציון מסכם של 78% לחווית המטופל. מבין המרכזים הגדולים זכו שער מנשה ומזור לדירוג מעל הממוצע. בין המרכזים הקטנים יותר זכו גהה ושיבא לציונים גבוהים. באר יעקב זוכה לציונים נמוכים יחסית.
משרד הבריאות ינצל את ממצאי הסקר הללו כדי לשפר את מאמציו המתמשכים לשיפור שירותי בריאות הנפש, חיזוק מערכת הבריאות והגברת חווית המטופל הכוללת.

תאריך:  25/05/2023   |   עודכן:  25/05/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בידיים טובות: שביעות רצון ממרכזי בריאות הנפש
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לקשישים רבים יש ביטוח סיעודי
חשדנית  |  27/05/23 13:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ההסכמים הקואליציוניים החדשים כוללים תקציב לרשות לזהות יהודית שאי הקמתה הביאה את מעוז לפרוש מהממשלה לפני שלושה חודשים    הממשלה תאשר את מינויו בשבוע הבא
איציק וולף
התקנות מסדירות את תשלום הפיצויים לעסקים בדרום, עד 40 ק"מ מהרצועה, שנפגעו כלכלית מההסלמה במצב הביטחוני במהלך מבצע 'מגן וחץ'    יובאו בהמשך לאישור ועדת הכספים
איציק וולף
על רקע התייקרות האשראי והעלייה בסכום ההלוואה הממוצעת, עלה ממוצע שיעור ההחזר מההכנסה בשנת 2022 ל-27.9%, בהשוואה ל-26.8% בשנת 2021. בחודש מרס 2023 הוא אף האמיר ל-29.1%
איציק וולף
יו"ר המחנה הממלכתי טוען כי אם ראש הממשלה ינסה שוב לקדם את ההפיכה המשטרית, כלשונו, הוא "יתנגש שוב במגבלות הכוח"    "נתניהו מרגיש שוב שכרון כוח, מציע לו להתמקד בשיפור היחסים עם הבית הלבן ולטפל באירן"
איציק וולף
נשיא המדינה מעניק לבית"ר ירושלים את גביע המדינה במשכן הנשיא לאחר שאמש נאלץ להתפנות מן המגרש בשל התפרצות אוהדים    "רק אחרי שנתחייב לעתיד הכדורגל נטול האלימות - נעניק לכם את הגביע"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il