חברת דיפלומט, העוסקת בייבוא ובשיווק של מוצרי צריכה בישראל ובחו"ל - ובהם מוצרי החברות היינץ, חיתולי פמפרס, אוראו, טמפקס, רדבול, קלוגס ורבים אחרים, צפויה לייקר את מוצריה גם בהמשך השנה. זאת, בהמשך להעלאת המחירים שכבר ביצעה במהלך הרבעון הראשון של השנה. כך עולה מן הדוח הרבעוני שפרסמה (יום א', 28.5.23).
דיפלומט ציינה כי במהלך 2022 ובתקופת הדוח חוותה עליות בשיעורי האינפלציה בעולם ובעקבותיה התמודדה עם עליות מחירי המוצרים אותם היא מייבאת. בהתאם, החברה העלתה מחירים במהלך הרבעון הרביעי של 2022 ובתקופת הדוח על חלק ממוצריה שהתייקרו על-ידי ספקיה. בדוח ציינה כי היא צפויה להמשיך בהעלאות המחירים גם בהמשך השנה, בשל ההערכה כי חלק מספקיה ימשיכו גם הם להעלות מחירים.
על-פי הדוח, נוכח עליית מחירי המוצרים מספקיה והתייקרות התשומות שהחברה נושאת בהן בתקופת הדוח מחד-גיסא והאתגרים בהעלאת מחירי מוצריה מאידך-גיסא, רווחיותה הגולמית של דיפלומט על חלק ממוצריה נשחקה. שחיקה זו קוזזה בזכות רכישות חברות חדשות בתחום פעילותה שביצעה החברה בתקופת הדוח והכללת תוצאותיהן בדוחותיה הכספיים.
"נוכח הערכת החברה כי חלק מספקיה מתכוון להמשיך בהעלאות המחירים במהלך השנה, החברה תיאלץ להעביר התייקרויות אלה ללקוחותיה שאם לא תהיה לכך השפעה מהותית על תוצאותיה הכספיות", ציינה בדוח.
הרווח הנקי של של חברת דיפלומט ירד ברבעון הראשון של השנה בשיעור של 24.8% ועמדו על כ-20.8 מיליון שקל. זאת, לעומת רווח נקי של 27.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח הנקי ירד ב-1.5 נקודות אחוז מ-4.1% מן ההכנסות ל-2.6% מכלל ההכנסות.
המכירות של דיפלומט עלו ברבעון הראשון של השנה בשיעור של 17.8% ועמדו על 791.4 מיליון שקל. הרווח הגולמי של החברה עמד על שיעור של 20.7% ועל סך של 163.7 מיליון שקל. הרווח התפעולי עמד על שיעור של 3.5% ועל סך של 27.6 מיליון שקל.
עיקר המכירות של דיפלומט - בסך של 487.5 מיליון שקל - נרשמו ברבעון הראשון בשוק הישראלי. בשוק הדרום אפריקני הכניסה החברה 148.9 מיליון שקל, בגאורגיה הכניסה 72.1 מיליון שקל, בניו-זילנד עמדו ההכנסות על 58 מיליון שקל ובשוק הקפריסאי הכניסה דיפלומט 24.9 מיליון שקל.