X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
זנבות המטוסים התנגשו [צילום: משה שי, פלאש 90]
אל-על ו-AIG תובעות 65.8 מיליון שקל על תאונה בנתב"ג
התביעה הוגשה נגד רשות שדות התעופה וחברת לאופר תעופה, בעקבות התנגשות בין מטוס אל-על למטוס של חברת גרמניה בשנת 2018

חברת התעופה אל-על וחברת הביטוח AIG תובעות 65.8 מיליון שקל מרשות שדות התעופה ומחברת לאופר תעופה, בעקבות תאונה קרקעית בה ניזוק מטוס של אל-על בשנת 2018. התביעה הוגשה (30.5.23) לבית המשפט המחוזי מרכז.
אל-על ו-AIG (אשר פיצתה אותה על הנזק) מסבירות, כי יש לדחוף לאחור מטוסים היוצאים מרחבת החניה בנמל התעופה בן-גוריון. הדבר נעשה בידי עובדי קרקע המוסמכים לכך - בין אם הם עובדים של החברות ובין אם עובדים חיצוניים, כגון של חברת לאופר. פקח קרקע של רשות שדות התעופה, המוצב במגדל הפיקוח, אחראי לוודא את הבטיחות בעת הדחיפה לאחור.
במרס 2018 דחפו לאחור עובדים של לאופר, באישור הפקח, מטוס בואינג 737-700 של חברת גרמניה. תוך כדי כך, התנגש זנבו של מטוס זה בזנבו של מטוס אל-על מדגם בואינג 767-300, אותו חכרה אל-על, ואשר היה אף הוא בדחיפה לאחור (בידי עובדי אל-על) באישור מגדל הפיקוח. מדובר היה בשני מטוסי נוסעים: 240 איש במטוס אל-על בדרכו לרומא, ו-127 איש במטוס גרמניה בדרכו לברלין.
לטענת אל-על ו-AIG, מטוס אל-על נפגע בצורה קשה במכלול הזנב, ההגהה ומייצב הגובה, ולאחר מכן נקבע שאין כדאיות כלכלית לתקן אותו (בואינג העריכה את עלויות התיקון ב-10-8 מיליון דולר) והוא הושבת לצמיתות. גרמניה תיקנה את המטוס שלה בהשקעה ניכרת; היא קרסה 11 חודשים לאחר מכן ופעילותה לא חודשה. על-פי התביעה, פקח הקרקע הורה למטוס אל-על לבצע את הדחיפה ולאחר מכן הורה בטעות גם למטוס גרמניה לעשות זאת למרות שהשניים חנו בסמוך. הפקח לא זיהה את הטעות וגם לאחר ההתנגשות המשיך לתת הוראות שגויות, נטען עוד.
עוד אומרות אל-על ו-AIG, כי האחריות מוטלת גם על עובדי לאופר, שהיו היחידים שיכלו לזהות בשטח את הסכנה ולמנוע את ההתנגשות. צוותי הגרירה, הפועלים על-פי הוראות הפקחים, הם קו ההגנה האחרון, אך במקרה זה - אנשי לאופר לא עצרו ולו לרגע כדי לבחון האם קיימת סכנת התנגשות עם מטוס סמוך.
AIG שילמה לאל-על פיצוי בסך 10.7 מיליון דולר, אך לדברי אל-על נגרמו לה נזקים נוספים בסך 7 מיליון דולר בשל השבתת המטוס, פגיעה בצי המטוסים שלה ועליית הפרמיה ל-AIG. לדברי אל-על ו-AIG, שיחות עם רש"ת ולאופר בשנתיים האחרונות לא הובילו להסכמות. התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד חגית בלייברג, אלעד שרעבי וגל שטיין, וטרם הוגשו כתבי הגנה.

תאריך:  30/05/2023   |   עודכן:  30/05/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אל-על ו-AIG תובעות 65.8 מיליון שקל על תאונה בנתב"ג
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
איתמר לוין
אמיר ירון מסביר, כי חוסר הוודאות הכלכלי שיצרה הרפורמה הוא אחד הגורמים לפיחות המואץ בשקל - שעלול להביא להמשך העלאות הריבית
איתמר לוין
קובע: הספק חייב למסור ללקוח הודעה ספציפית על סיוע המבצע ולא להסתפק ביידוע בשולי הודעות אחרות; בהעדר הודעה כזאת - ההתקשרות תיפסק אוטומטית
איתמר לוין, יצחק דנון
קולין בלאו, שהיה סמנכ"ל המכירות בעת מכירת השליטה ל-LG לפי 240 מיליון דולר, טוען שפוטר לאחר שלא הסכים להרעה רטרואקטיבית בתנאי העסקתו
איתמר לוין
מפגינים נגד הרפורמה המשפטית קטעו את נאומו של סמוטריץ' בכנס בירושלים - והוא כינה אותם "קומץ קטן ואנרכיסטי שמייצר נזק אדיר"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il