מוטי בן-משה, בעל השליטה בקבוצת רבוע כחול, פועל במכוון לנשל את שותפיו בקבוצת חברות התחבורה הציבורית אקסטרה - טוענים השותפים, בתביעה שהגישו (31.5.23) לבית המשפט המחוזי בתל אביב. הם מבקשים להורות על היפרדות בינם לבין רבוע כחול.
התובעים הם מאיר רוזנברג, כפיר צדיק וזוהר צדיק - בעלי חברות פסגות ניהול תחבורה וציר הסעות ותיור. חברות אלו הן בעלות 40% ממניות אקסטרה תחבורה ציבורית, אקסטרה תחבורה ציבורית ירושלים, אקסטרה טרייד סחר וליסינג והשותפות המוגבלת אקסטרה טרייד; רבוע כחול היא הבעלים של 60% בחברות אלו.
בתביעה נאמר כי התובעים הם שיזמו את הקמת חברות אקסטרה ובן-משה הצטרף אליהם כשותף פיננסי, על-מנת לעמוד בתנאי הכשירות הכספיים במכרזי
משרד התחבורה להפעלת קווי אוטובוסים. התובעים מציינים, כי הם השקיעו בקבוצה 42 מיליון שקל, בעוד רבוע כחול השקיעה 62 מיליון שקל. השותפים התמודדו ב-2020 על מכרז האוטובוסים בבית שמש, לא זכו בו והחליטו להתמודד על מכרזים בנתניה ובירושלים.
באפריל 2021 זכתה הקבוצה במכרז בנתניה, ובספטמבר של אותה שנה - במכרז בירושלים. על-פי הצעתו של בן-משה, הקימו הצדדים את חברת אקסטרה טרייד לצורך רכישת האוטובוסים, וכיום יש בה עודפים של עשרות מיליוני שקלים. אולם, טוענים התובעים, בן-משה גרס שניתן להשתמש בעודפים אלו רק לצורכי אקסטרה ירושלים, וכך ניסה לאלץ אותם להזרים כספים לאקסטרה נתניה - בה יצר במכוון גרעון. לדבריהם, בן-משה מתכנן לשחרר את העודפים הכלואים בחברת הסחר, וכך להחזיר לעצמו את הלוואות ההון שהזרים לה ולגרוף לכיסו את היתרה.
לדברי התובעים, בן-משה פעל באקסטרה נתניה בלא לדווח להם ומאחורי גבו של מנכ"ל החברה, ובין היתר רכש 12 אוטובוסים חשמליים שאינם נחוצים ומנע רכישת 27 אוטובוסים שהיו נחוצים. הוא הורה להנהלת החברה לגשת למכרז להפעלת אוטובוסים באשכול השרון, וכאשר התובעים הטילו וטו על כך - הוא הגיב בזעם. בהמשך הועברו 13.3 מיליון שקל מקופתה של אקסטרה לרבוע כחול, לכיסוי הפסד בעסקת גידור פרטית שביצע בן-משה.