|
|
שפירא כיהן במהלך השנים האחרונות בהתנדבות מלאה כיו"ר עמותת אלו"ט - האגודה הלאומית לילדים ולבוגרים עם אוטיזם. הוא יזם ומנהל חברתי ועסקי שעמד בראש ארגונים עסקיים וציבוריים, בהם אוניברסיטת חיפה, אל על וסלקום. יש לו תואר ראשון בכלכלה ותואר שני בניהול תעשייתי מטעם אוניברסיטת חיפה. "הופתעתי כשהשר התקשר אלי והציע לי להקים את הוועדה, אך לא היססתי לשנייה ונרתמתי מיד לאתגר", סיפר שפירא. "מבחינתי, זוהי סגירת מעגל; הודות למורים הנפלאים שליוו אותי בבית הספר בו התחנכתי - בית ספר לתלמידים עם לקויות למידה - הצלחתי להשיג את שהשגתי. כיו"ר אלו"ט פגשתי בהורים רבים, שחרדים לגורל ילדיהם ולעתידם ואת המטען הזה אני מביא עימי לוועדה. האתגר הגדול העומד בפני הוועדה הוא אי-האמון והספקנות של ההורים. הוועדה היא ועדה ממליצה ולא ועדה מחליטה, ולכן השקעתי מחשבה רבה בהרכבה, כדי לוודא שהמלצותיה יהיו מקובלות על כל השותפים, ובראשם ההורים, כך שלא ניתן יהיה להתעלם מהן והסיכוי שהן יתקבלו ויבוצעו יהיה גדול ככל האפשר".
|
|
|
[צילום: נגה מלסה/לע"מ]
|
|
בנימה אישית, הוסיף: "ועדה זו קרויה על שמה של אמי, המורה אסתר שפירא, שעד יומה האחרון סייעה לתלמידים על כל קשת המוגבלויות. אמי אמרה לי 'עמוס, אל תשכח שאתה בוגר החינוך המיוחד, והגעת לתפקיד נשיא האוניברסיטה'. רציתי לומר לאימא שלי שלא שכחתי".
|
|
|
[צילום: נגה מלסה/לע"מ]
|
|
שר החינוך קיש, אמר: "סוגיית החינוך המיוחד קרובה מאוד לליבי, אני מכיר היטב את הקשיים והאתגרים העצומים העומדים בפני כל משפחה עם ילדים עם צרכים מיוחדים. כל משפחה רוצה לתת לילדה את המסגרת המתאימה ביותר, שמצד אחד תקדם אותו ותאפשר לו למצות את הפוטנציאל ומצד שני תאפשר לו חיים מאושרים. עלינו כמערכת לבחון את הדרך המתאימה שתתן מענה למשפחות ותתכתב עם מגבלת המשאבים והיכולת של החינוך הרגיל להתמודד עם אתגר השילוב". מנכ"ל משרד החינוך, אסף צלאל, בירך על הקמת הוועדה והפקדת המשימה על הוועדה בראשותו של שפירא. "נדרש אומץ רב להתמודד עם הנושא הדורש מחויבות ויכולת. תלמידי החינוך המיוחד הם הילדים של כולנו ועלינו לוודא ולדאוג שהם מקבלים את מה שהם צריכים", דבריו. הד"ר גילת טרבלסי, ראש התמחות ותוכנית ההכשרה לחינוך מיוחד במכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי, מסרה בתגובה: "אני מברכת על הקמת הוועדה ומאחלת הצלחה לעומד בראשה, שהוא מינוי ראוי בהחלט. עם זאת, מערך החינוך המיוחד אינו זקוק לרפורמה נוספת, אלא להתאמה של הרפורמה הקודמת ומתן מענים ראויים. על ועדת שפירא ושר החינוך מוטלת האחריות לפעול בשקיפות ולבצע פעולות בטווח המיידי לשיפור המערכת עבור התלמידים, ההורים ואנשי החינוך שעושים עבודת קודש".
|
|