X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נתניהו. מסר ברור למצרים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
עמדה צה"לית בהר חריף בגבול עם מצרים [צילום: דודו גרינספן/פלאש 90]
נתניהו. מסר ברור למצרים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
נתניהו: "מצפים שהחקירה המשותפת תהיה יסודית"
רה"מ הוסיף כי "התקרית הינה חריגה ותיבדק עד תום" שני הלוחמים נהרגו מבלי שהשיבו אש לעבר המחבל. השניים שכבו במשך שעות עד שהתגלו על-ידי מפקדת המחלקה הלוחם השלישי נהרג נהרג בחילופי האש עם המחבל דובר צה"ל: "לא בוצעה בדיקת קשר כל שעה, מזג האוויר כנראה שיבש את הסנסורים שבגבול"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס (יום א', 4.6.23) בפתח ישיבת הממשלה לפיגוע הירי בגבול מצרים ואמר כי "התקרית בגבול מצרים היא חמורה והיא חריגה והיא תיבדק עד תום. ישראל העבירה מסר ברור לממשלת מצרים, אנחנו מצפים שהחקירה המשותפת תהיה ממצה ויסודית, וזה חלק משיתוף הפעולה הביטחוני החשוב בינינו".
רה"מ מכן הבטיח: "נפיק את כל המסקנות הנדרשות ביחס לפעולותינו לאורך הגדר, שבה עדיין יש הברחות וניסיונות מעת לעת של מחבלים לחצות ולפגוע בכוחותינו. נרענן את הנהלים, שיטות הפעולה והאמצעים כדי להבטיח שאירועים טראגיים כאלה לא יישנו".
מתחקיר ראשוני שנערך בצה"ל עלה כי השוטר המצרי חדר לישראל דרך מעבר חירום שהיה סגור באמצעות אזיקונים, ופעל לבדו. שני הלוחמים נהרגו מיד לא הספיקו לירות מנשקם לעבר המחבל. השניים שכבו במשך שעות עד שהתגלו על-ידי מפקדת המחלקה.
במצרים טענו מדובר בניסיון הברחת סמים וכי השוטר רדף אחרי סוחרי סמים אל תוך שטח ישראל. דובר צה"ל הבהיר כי בשעה 02:30 סוכלה על-ידי צה"ל והמשטרה הברחת סמים גדולה מאוד בגבול ישראל מצרים, לא רחוק מעמדת השמירה של השניים. ב-04:15 התרחשה בדיקת הקשר האחרונה עם החיילים בעמדות, וב-06:00 בבוקר, בזמן שמירתם, התקבלו דיווחים על ירי סמוך לעמדתם. רק בסמוך לשעה 09:00 הגיעה למקום מפקדת המחלקה שגילתה את גופות הלוחמיםץ למקום הוקפצו כוחות רבים שהחלו בסריקות אחר המחבל.
במהלך הסריקות אחר המחבל וחילופי האש עמו, נהרג גם סמל-ראשון אוהד דהן הי"ד שהיה חלק מכוח קרקל שסרק אחר המחבל - ונורה למוות בחילופי האש עמו. מדובר צה"ל נמסר כי "הלוחמים והמפקדים בכוח חתרו למגע, ירו והרגו את המחבל".
דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, התייחס בראיון לכאן חדשות לכשלים שהובילו לפיגוע בדרום: "לא בוצעה בדיקת קשר כל שעה, מזג האוויר כנראה שיבש את הסנסורים שלאורך הגבול. נתחקר כיצד לא גילו את מעבר המחבל ומדוע המעבר היה נעול באזיקונים בלבד".
הלוויותיהם של שלושת החיילים שנהרגו בגבול ישראל-מצרים, ייערכו בשעות אחר-הצהריים. סמלת ליה בן נון תקבר בבית העלמין הצבאי בראשון לציון; סמל-ראשון אורי אילוז יקבר בבית העלמין הצבאי בצפת; סמל-ראשון אוהד דהן יקבר בבית העלמין הצבאי בעיר אופקים.

תאריך:  04/06/2023   |   עודכן:  04/06/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נתניהו: "מצפים שהחקירה המשותפת תהיה יסודית"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
פרופ' בני פורת וד"ר חגי שלזינגר טוענים שהרכיבים המרכזיים ברפורמה המשפטית מנוגדים בתכלית לעקרונות המשפט העברי
יפעת גדות
האתר מכיל מאות עמודי תוכן ומאפשר ביצוע של מגוון פעולות מרחוק, כגון הגשת בקשה לטופס הכרה מקוון, הזמנת תרופות וציוד רפואי, הנפקת תעודת נכה צה"ל דיגיטלית, מימוש הזכויות באמצעות 'מצפן הזכויות' ועוד
מירב ארד
עידן יוסף
עידן תחבורתי חדש במרחב ראשון לציון: אושר התכנון הרעיוני למרכז תחבורה משולב ומתקדם ברחוב משה דיין, שיכלול חיבוריות וקישוריות לכל אמצעי התחבורה במרחב
עידן יוסף
הוועדה לביקורת המדינה ביקשה להקים קבוצת עבודה קטנה בראשות משרד הפנים עם מרכז השלטון המקומי, רשות החברות הממשלתיות, משרד האוצר להצגת המסקנות וקביעת נהלי עבודה    דוח המבקר מצא כי חברות ממשלתיות, רשויות מקומיות, תאגידים עירוניים, קופות חולים ותאגידים סטטוטוריים לא התאמו את דרכי המימון שלהם לשוק האשראי וכי כי לרשויות המקומיות יש יתרת הלוואות גדולה שעליהן להחזיר בשנים הבאות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il