X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
אנגלמן בכנס בניו יורק
אנגלמן בכנס ג'רוזלם פוסט בניו-יורק
"אני המבקר הראשון שמעסיק האקרים לצורך ביקורות סייבר"
הוסיף: "אנו בעיצומה של ביקורת על השימוש של המשטרה בתוכנות שונות כדי לחדור לטלפונים ניידים של אזרחים, כדוגמת תוכנת פגסוס"

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן השתתף אמש (יום ב', 5.6.23) בוועידת ג'רוזלם פוסט בניו-יורק והתייחס לפעילותו בתחום ביקורת הסייבר. כחלק מכך הדגיש כי בחודשים האחרונים משרד מבקר המדינה מקיים ביקורת על שימוש גורמי אכיפת החוק באמצעים טכנולוגיים כגון תוכנת פגסוס של חברת NSO.
לדבריו, "בחודשים האחרונים אנחנו בעיצומה של ביקורת על שימוש גורמי אכיפת החוק, ובפרט משטרת ישראל, באמצעים טכנולוגיים לצורכי אכיפה. במסגרת הביקורת אנחנו בודקים גם את השימוש של המשטרה בתוכנות שונות כדי לחדור לטלפונים ניידים של אזרחים, כדוגמת תוכנת פגסוס של חברת NSO. זאת מתוך ראייה של הגנה על פרטיות האזרחים".
במסגרת ההסבר על חשיבות הביקורת בתחום הסייבר הדגיש המבקר נתונים שפורסמו בדוח קודם על טיפול מערכת אכיפת החוק בעבריינות במרחב המקוון. לפי הדוח, הנזק שצפוי להיגרם נוכח העבריינות במרחב המקוון ברחבי העולם בשנת 2025 נאמד בסכום של 10.5 טריליון דולר. בנוסף בכ-90% מתיקי החקירה בשנים 2018-2020 לא הוגשו כתבי אישום וכ 87% מנפגעי עבירות במרחב המקוון בישראל בשנת 2019 לא דיווחו למשטרה על העבירות שבוצעו נגדם. הערכות מדברות על מעל 300 מיליון אירועי כופרה בעולם בשנת 2020.
"נושא הסייבר הוא סכנה גלובלית. העבריינות במרחב המקוון מסכנת את הפרט, את הציבור הרחב, את המסחר המדינתי והגלובלי ואף את ביטחון המדינה; הדגשתי בפני מפכ"ל המשטרה זה מכבר כי נדרשת היערכות מדינתית וחיזוק הממשקים הבינלאומיים לשם התמודדות עם פשיעה במרחב המקוון. אני מבקר המדינה הראשון שמעסיק האקרים לצורך ביקורות סייבר ובכוונתי לקדם הליכי ביקורת משותפים עם מבקרי המדינה נוספים בנושא.
אנו במשרד מבקר המדינה מתחייבים להמשיך ולעמוד בקדמת הטכנולוגיה והחשיפה לסיכונים עכשוויים ועתידיים ולעסוק בתחומי הגנת הסייבר, טכנולוגיות מידע והגנת הפרטיות, לטובת אזרחי ישראל והעולם כולו".

תאריך:  06/06/2023   |   עודכן:  06/06/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"אני המבקר הראשון שמעסיק האקרים לצורך ביקורות סייבר"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבקר המדינה
עידן יוסף
הוועדה לביקורת המדינה ביקשה להקים קבוצת עבודה קטנה בראשות משרד הפנים עם מרכז השלטון המקומי, רשות החברות הממשלתיות, משרד האוצר להצגת המסקנות וקביעת נהלי עבודה    דוח המבקר מצא כי חברות ממשלתיות, רשויות מקומיות, תאגידים עירוניים, קופות חולים ותאגידים סטטוטוריים לא התאמו את דרכי המימון שלהם לשוק האשראי וכי כי לרשויות המקומיות יש יתרת הלוואות גדולה שעליהן להחזיר בשנים הבאות
איתמר לוין
אנגלמן: העבירו באיחור של עד 3.5 שנים את המס בשיעור 25% אותו ניכו משכר עובדיהן בארבע מערכות הבחירות בשנים 2021-2019    קנס אותן על האיחור בהגשת דוחותיהן למשרדו
איתמר לוין
סכנות ביטחוניות בשל מיליוני תעודות זהות ודרכונים ישנים, כמו גם פרצה משמעותית בביקורת הגבולות בנתב"ג    לביטוח הלאומי אין מענה שוטף לאירועי אבטחת מידע    המידע על מיליוני חייבים פתוח למאות עובדים במרכז לגביית קנסות
אלון קוחלני
ביהמ"ש העליון הופך החלטה של ביהמ"ש קמא, קובע כי יתכנו מצבים בהם תתקבל טענות קבילות ומציע כי תובעים יגישו בד-בבד עם בקשת הגילוי גם מחיקה (רעא 1373/23 שופרסל בע"מ נ' כפיר ספיר (14.5.2023)
עידן יוסף
בדוח שבעה פרקים: שימוש בתעודות זהות ודרכונים ביומטריים, אבטחת הסייבר בשירות בתי הסוהר, הגנת הסייבר בביטוח לאומי, מבדק חדירה לתשתית ולרשת התקשורת במרכז רפואי, מערכות המרכז לגביית קנסות, אגרות ברשות האכיפה והגבייה, הנגשה דיגיטלית לאנשים עם מוגבלות, התקשרויות בפטור ממכרז בתחום התקשוב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il