X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מעבר סחורה [צילום: עבד אל-רחים חטיב/פלאש 90]
הונאות יבוא פלשתיני עולות לכלכלה הישראלית מיליארדים
במשך שנים מעבירה ישראל לרשות הפלשתינית תשלומי מכס אותם היא גובה בגין מכולות הנכנסות לשטחה בדרכן לרשות, בעוד עשרות אחוזים מהמכולות לא עוברות כנדרש במעברים המיועדים לסחורות לרשות, דבר המסב למדינה הפסדים ועדת הכספים לרשות המיסים: בחנו שינוי של התקנות רשות המיסים: יש שיפור באכיפה

ועדת הכספים קיימה (יום ג', 7.6.23) דיון מהיר בנושא "הונאות יבוא של הרש"פ, נזק של מיליארדים לישראל", הצעתם של חברי הכנסת אביחי בוארון, שמחה רוטמן וזאב אלקין. בדברי ההסבר להצעה צוין כי לישראל מוכנסות סחורות שאמורות להגיע לרשות הפלשתינית, כאשר תשלום המכס מועבר לרשות ברגע כניסת הסחורה לארץ, אך רבות מסחורות אלה נותרות בישראל ונמכרות בשוק השחור, ואינן עושות דרכן לרשות.
בפתח הדיון הציג ח"כ אביחי בוארון כי בשנת 2021 הגיעו במסגרת זו לישראל כ-314 אלף מטענים, מתוכם רק כ-53 אלף עברו במעברים שנקבעו לרשות הפלשתינית, קרי כ-83% לא עבור במעברים אלה. עוד ציין בוארון כי מבקר המדינה הוציא כמה דוחות בנושא, וכי "יש נזק של 12 אלף שקל למכולה, המביא לכדי לנזק של יותר ממיליארד וחצי שקל בשנה למדינה, וזה לפי הערכה שמרנית של רשות המיסים, להערכתי מדובר בפי שניים - נזק של יותר מ-3 מיליארד שקל. לפי ארגון לביא שעקב אחר הנתונים, לא נעשה דבר עם האירוע הזה מצד רשות המיסים. מספר המכולות הולך וגדל, אחוזים מזערים של מכולות עוברות, יש לי תחושה שיש פה כוונת מכוון, אולי יאירו את עיננו במשרד האוצר, הגשנו עם ארגון לביא תלונה בגין הונאת ענק, בשנת 2022 שלא זכתה לשום התייחסות. מה שנדרש זה רק שינוי של התקנות של משרד האוצר".
גיל חזיז, מנהל המכס במעברים היבשתיים ברשות המיסים, הציג ממול כי במסגרת הגדרת "מטען" נכללים לא רק מכולות אלא גם דברי דואר בגדלים שונים וחבילות קטנות, וכי דווקא חלה עלייה במספר המכולות העוברות לשטחי הרשות באופן מפוקח. כך טענו ברשות כי כ-30% מהמכולות הנכנסות לשטח ישראל אינן עוברים במעברים שנקבעו, וכי גם חלק גדול מקרב מטענים אלה עוברים לרשות עשרות מעברים אזרחיים של ההתיישבות, שאינם מיועדים להעברת המטענים, ועל כן אינם מדווחים.
ברשות אמרו כי הם פותחים בניסוי בקרוב שיכלול רכיבי נווטן (GPS) למעקב אחר מכולות הנכנסות לשטח ישראל, וכי הם עמלים על מציאות פתרון לנושא. עוד ציינו ברשות כי הם גובים פקדונות מיבואנים פלשתינים שיש חשש שיפעלו שלא כדרוש, בסכומים של החל ב-50 אלף שקל ואם ההפרה חוזרת, נעצר היבוא לאותו יבואן. ברשות טענו עוד כי הצעדים השונים שננקטו הביאו לשיפור מדורג ומשמעותי.
לשאלת יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, השיבו ברשות כי אין שום הסכמים או מדיניות הגורמים להם להימנע מלעסוק בסוגיה. חברי הוועדה מתחו ביקורת על הנושא. ח"כ ינון אזולאי: "אנחנו יודעים את כל הנתונים, מי נכנס ומי לא עובר לרשות, אבל אנחנו לא יודעים לתפוס את המבריחים, לפני שני דיונים ביקשו פה להביא תקנות שנלחמות בהון השחור, פה יש לכם את כל המידע על השולחן ואתם לא מגיעים אליהם".

ח"כ בוארון: "גם לפי הנתונים שלכם מדובר בהפסדים אדירים של מיליארד וחצי שקל, והדברים לא משתנים, כבר ב-2016 אומר המבקר כי להערכת רשות המיסים כמחצית מהמטענים נמכרו במדינת ישראל, וכי ההפסד הוא 450 מיליון שקל".
יעקב סלע, ארגון לביא: "כשקיבלנו את הנתונים על בסיס דוח המבקר, ועשינו את זה כמה פעמים בעבר, אף פעם לא מצאנו שמשהו השתנה אחרי הדוח. זאת השיטה של מדינת ישראל. יותר ממיליארד שקל זה הנתון של רשות המיסים, תציגו מספרים, כמה כתבי אישום הוגשו, כמה חילוטים וכו'".
עו"ד פנחס אנצלוביץ, פורום קהלת: "החוק קובע כי המיסוי הוא רק על מטענים שעברו, שהכסף מועבר לרשות רק על סחורה שעברה, רשות המיסים יודעת בצורה מפורשת שיבואנים עובדים עליה ולא מעבירים את זה, ב-2016 רשות המיסים מציינים במפורש 450 מיליון שקל, אזרחים משלמים על סחורה שיש עליה מכס שלא מגיע אליהם בצורה עקיפה, זה תורם ליוקר המחיה".
בתום הדיון קרא בוארון לרשות המיסים "להעביר כסף רק על מכולה שעברה פיזית לרשות, לא למהר להעביר את הכסף תוך 6 ימים, ואני מבקש תקנות של שר האוצר להסדיר את הנושא. יש 12 שנה מחדל במיליארדים ואיש לא נתן את הדעת ולא את הדין על הדבר הזה".
יו"ר הוועדה סיכם את הדיון ופנה לרשות המיסים: "מדובר על סכומי עתק, כמעט בלתי נתפסים, גם לדבריכם. אני מבקש שתבדקו את הנושא עם השר, לבדוק אם יש צורך בשינוי התקנות, כי הטענה של ח"כ בוארון היא של הרבה שנים והרבה כסף. יש פה מציאות עם עובדות זועקות, אני מבקש שבתוך חודש תודיעו לנו האם מחליטים לעשות שינוי בנושא".

תאריך:  07/06/2023   |   עודכן:  07/06/2023
+ועדת המשנה מוטרדת מחוסר הבנייה ביהודה ובשומרון
03:15 07/06/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מבקשת ממינהל ההתיישבות וממשרד השיכון נתונים על מספר התקנים, אישור תוכניות ומשך הזמן הממוצע מהתכנון לשיווק  ▪  הוועדה מודאגת גם מהיעדר אכיפה של חוקי התכנון באזור  ▪  היו"ר סולומון קורא לממשלה לקבוע מדיניות בנייה

סולומון. "הפתרון למשבר הדיור נמצא ממש מתחת לגשר" [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אהוד יערי / Ehud Yaari  אוהד טל  אופיר כץ / Ofir  Katz  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איסמעיל הנייה  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen  ארז מלול / Erez  Malul  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גדעון לוי / Gideon Levi  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד  ביטן / David Bitan  דן אילוז / DAN Iluz  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חאלד משעל / Khaled  Mashal  חאלד משעל  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוקר המחיה  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מבקר המדינה / The State Comptrollr  מוחמד דף  מוסא אבו-מרזוק / Musa  Abu Marzook  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מנסור עבאס / Mansour Abbas  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה רוט / Moshe  Roth  מתן כהנא / Matan  Kahana  נאור שירי  ניר ברקת / Nir  Barkat  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  עודד גרנות  עודד פורר / Oded Forer  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמית הלוי / Amit  Halevi  צבי יחזקאלי  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  קארין אלהרר / Karin  Elharar  ראמי חמדאללה / Rami  Hamdallah  רון כץ / Ron Katz  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שמחה רוטמן / Simcha  Rothman  שקל ושות', משרד עורכי דין / Shekel & Co, Law Office  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הונאות יבוא פלשתיני עולות לכלכלה הישראלית מיליארדים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
דרור אידר
החזרה לחומש העלתה את ההתיישבות ביו"ש על ראש שמחתנו    לנוכח הטיעונים על "נטל ביטחוני" והכנסת יהודים למקומות מסוכנים, כדאי לחזור על הראשונות    גם רש"י הגיע לבקר ואפילו יעקב הרצוג, דודו של נשיאנו    קראו בפנים
יוני בן-מנחם
ראש השב"כ רונן בר נועד בוושינגטון עם בכירים בממשל האמריקני והסביר להם את הסכנות הביטחוניות ביהודה ושומרון שמערערות את יציבות הרש"פ. הממשל מודאג מאפשרות קריסתה של הרש"פ ודורש מישראל נקיטת צעדים לחיזוק הרש"פ, הבעיה היא שיו"ר הרש"פ מתקשה לעזור לעצמו
רבקה שפק ליסק
המפלגה הערבית טוענת שהיא נלחמת נגד הכיבוש ורואה בישראל אחראית להמשך קיומו של הכיבוש. אבל, המפלגה לא רק משקרת לגבי האחריות לכיבוש    היא גם מנהלת מדיניות שמטרתה לחסל את ישראל מבפנים ולהביא להחלפתה ב"מדינת כל אזרחיה" בטענה השקרית שזוהי דרישה לדמוקרטיה אמיתית
איציק וולף
דובר צה"ל הודיע כי מתחקור ראשוני של התקרית שאירעה סמוך לנווה צוף עולה כי לאחר ירי מחבלים לעבר היישוב השיבו חיילי הכוח המאבטח בירי ופגעו בטעות בשני פלשתינים - בן שנתיים ואביו    "צה"ל מצר על פגיעה בבלתי מעורבים ופועל למניעת אירועים מסוג זה"
חנינא פורת
יגאל צחור, איש רביבים כותב על יישובי העוטף ועל החיים בצילה של עזה    ערך ניסוי חברתי מעניין: למפות את הרגשות, התחושות והזיכרונות של שלושה דורות בעוטף עזה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il