X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עודף חשבונאי של 718 מיליון שקל [צילום: אברהם שטרן]
אגד מבקשת לחלק דיבידנד ב-500 מ"ש
הסכום גבוה פי מאה מהרווח אשתקד ופי שישה מהרווח ברבעון הראשון, אך אגד אומרת שהיא עומדת במבחן יכולת הפרעון ויש לה כריות ביטחון גבוהות פי כמה

חברת אגד מבקשת לחלק לבעלי מניותיה דיבידנד בסך 500 מיליון שקל - פי 100 מן הרווח שלה בשנה שעברה ופי שישה מן הרווח ברבעון הראשון של 2023. בשל העובדה שאינה עומדת במבחן הרווח, מבקשת אגד (6.6.23) את אישורו של בית המשפט המחוזי בתל אביב לביצוע המהלך.
בשנה שעברה רכשה קרן קיסטון 60% ממניות אגד לפי שווי של 5 מיליארד שקל, דהיינו ב-3 מיליארד שקל. קיסטון נסחרת בשווי של 920 מיליון שקל, ובעלת המניות הגדולה בה היא קבוצת אלטשולר-שחם עם 19%. הקרן הוקמה ב-2019 בידי היו"ר רוני בירם, המנכ"ל נבות בר וגיל דויטש, והיא עוסקת בהשקעות בתשתיות. אם תאושר חלוקת הדיבידנד, היא תקבל 300 מיליון שקל, דהיינו 10% מהסכום ששילמה.
כחלק מן העסקה נקבע בתקנון אגד, שהיא תחלק 100% מרווחיה בשנתיים הראשונות לאחר המכירה ו-80% בשנים הבאות. כאמור, כעת מבקשת אגד לחלק סכום גבוה בהרבה מרווחיה השוטפים (6 מיליון שקל אשתקד, 80 מיליון שקל ברבעון הראשון). עם זאת, אגד מציינת שיש לה עודפים חשבונאיים של 718 מיליון שקל (נכון לדצמבר 2022), וכי בפועל די בכך כדי לעמוד גם במבחן הרווח ולא רק במבחן יכולת הפרעון, ולכן לשיטתה אישורו של בית המשפט נצרך מטעמים פורמליסטיים בלבד. מבחינה כלכלית, היא מוסיפה, העודפים גדולים בהרבה, משום שבבעלותה נדל"ן ב-1.5 מיליארד שקל וצי של אלפי אוטובוסים - והללו אינם באים לידי ביטוי מלא במאזן.
עוד אומרת אגד, כי תזרים המזומנים הצפוי שלה - בלא צורך לממש נכסים - "מצביע על גמישות תפעולית ויכולת פרעון עתידית, מרשימה ומוכחת". היא גם מציינת את נכסיה שאינם באים לידי ביטוי במאזן, ובראשם הסכם ההפעלה הארוך עם המדינה, המבטיח לה זרם הכנסות יציב עד סוף 2029. עוד מזכירה אגד את הערך בו רכשה קיסטון את השליטה, ואשר לדבריה מצביע גם הוא על יכולת פרעון גבוהה.
על-פי חוות הדעת הכלכלית של פרופ' צבי וינר המצורפת לבקשה, יש לאגד כריות ביטחון עודפות בשווי של מיליארד שקל, ואין חשש סביר שחלוקת הדיבידנד תמנע ממנה את היכולת לעמוד בהתחייבויותיה "בטווח הנראה לעין ואף מעבר לכך". מצב זה יעמוד בעינו, ממשיכה חוות הדעת, גם אם תידרש אגד במפתיע לבצע הפרשות משמעותיות בשל הליכים משפטיים. הבקשה הוגשה באמצעות עוה"ד פיני רובין, יאיר שילוני וענבר בוינג'ו.

תאריך:  07/06/2023   |   עודכן:  07/06/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
אגד מצרה את צעדי הנוסעים בקווים הבין-עירוניים ומצמצמת את אפשרויות התיקוף בישומונים בניגוד להוראות, באישור משרד התחבורה    פקחיה גם מעכבים אוטובוסים כדי לבדוק אם הנוסעים שילמו    משרד התחבורה לא נקט כל צעד נגד אגד בגין עבירות אלו
עידן יוסף
עובדות מרתקות על קווי האוטובוס בישראל: מהו הקו עם הכי הרבה תחנות, איזה קו הכי עמוס בנוסעים ומה הקו שנוסע הכי הרבה קילומטרים
עידן יוסף
עידן תחבורתי חדש במרחב ראשון לציון: אושר התכנון הרעיוני למרכז תחבורה משולב ומתקדם ברחוב משה דיין, שיכלול חיבוריות וקישוריות לכל אמצעי התחבורה במרחב
עידן יוסף
בהשקעה של מאות מיליוני שקלים, תפעיל מטרופולין את קווי התחבורה הציבורית בעיר אלעד, שסבלה משירות לקוי    בשלב הראשון יופעלו קווים עירוניים ובין-עירוניים, בשלב השני הפעלה חלקית של קווי בקעת אונו    השינוי כולל צי חדש של 375 אוטובוסים הכולל אוטובוסים המונעים בחשמל ובגז
עידן יוסף
פורסם מכרז בינלאומי ענק נוסף לחברת נת"ע מוערך במיליוני שקלים    תקופת ההפעלה היא לעשור    הקווים יחלו לפעול רק בשנים 2028-2027
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il