X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הפגישה בלשכת סגן השר אבוטבול
לראשונה: מכון וולקני יקיים מחקרים משותפים עם מכונים תורניים
המדענית הראשית במשרד החקלאות הביעה את התלהבותה מיוזמות המחקר, תוך שימת דגש על הקשר בין העבודה הערכית של המכונים להתמקדות המשרד בפרקטיקות חקלאיות הרבנות הראשית מחויבת לתמוך במחקר שיסייע לחקלאים לקיים את ההלכה

סגן שר החקלאות ח"כ משה אבוטבול כינס (11.6.23) בלשכתו פגישה בין ראשי מכוני המחקר למצוות התלויות בארץ לבין בכירי משרד החקלאות ומכון וולקני בראשות המדען הראשי. מטרת המפגש הייתה ליצור שותפויות בין המשרד למכונים ולבחון הזדמנויות לפעילות מחקרית משותפת.
אבוטבול הביע את הערכתו לנוכחים והדגיש את משמעות שיתוף הפעולה בין מכוני המחקר של משרד החקלאות ומכון וולקני. הוא הדגיש כי שיתוף פעולה כזה לא רק יקדם את לימודי התורה הקשורים למצוות התלויות בארץ, אלא גם יועיל לחקלאים, יוביל לחיסכון בעלויות וישפיע לטובה על הכלכלה.
יהודה כהן, מנכ"ל הרבנות הראשית, שיבח את שיתוף הפעולה והדגיש את הפוטנציאל הטמון בו למכונים, לרבנות הראשית ולחקלאים ברחבי הארץ. כהן התחייב להעביר את תודתו לשר לשירותי הדת מיכאל מלכיאלי ולמסור עידכונים על שיתוף הפעולה הבין-משרדי לטיפול במצוות התלויות בישראל ובנושאים הקשורים לצער בעלי חיים, תחום עליו מופקד סגן השר אבוטבול.

נציגי המחלקה למצוות התלויות בארץ ברבנות הראשית, הרב מרדכי בידרמן והד"ר עקיבא לונדון, ציינו את הנוכחות החזקה של המחלקה, המעסיקה כ-20 אגרונומים העוסקים ישירות בחקלאים. הם הדגישו את מחויבותה של המחלקה לשיתוף מידע מדויק ובעל ערך עם החקלאים, תוך עבודה צמודה עם כל המכונים הרלוונטיים.
הד"ר מיכל לוי, המדענית הראשית במשרד החקלאות, הביעה את התלהבותה מיוזמות המחקר, תוך שימת דגש על הקשר בין העשייה הערכית של המכונים להתמקדות המשרד בפרקטיקות חקלאיות. ד"ר לוי עודדה את המכונים להגיש תוכניות עבודה ותקציבים, מה שהצביע על כך שהמשרד יעריך הצעות מחקר ויקבע את היקף ההשתתפות הכספית מתקציב המשרד.
הפרופסור אורי ירמיהו, סגן מנהל מחלקת מחקר ופיתוח במכון וולקני, בירך על שיתוף הפעולה של המכון עם מכוני המחקר. הוא שיבח את יכולתו של המכון עם 180 צוותי מחקר והביע נכונות לתמוך במיזמים משותפים. עם זאת, הוא הדגיש שצורכי המחקר צריכים לנבוע מהמכונים עצמם.
אורן לביא, מנכ"ל משרד החקלאות, הבטיח לנוכחים כי המשרד מחויב לטפל בכל נושא העומד על הפרק. הוא הדגיש כי הפגישה סימנה רק את תחילתם של דיונים שצפויים להימשך והתחייב לארגן פגישות עתידיות בנושא. יובל ליפקין, סגן מנהל המשרד, חזר והדגיש את מסירות המשרד לתמיכה במכונים ולהקלת שיתוף הפעולה.
בסיום הפגישה הדגיש סגן השר אבוטבול את חשיבות שיתוף הפעולה בין המכונים למשרד. הוא הודה למאמצים המתמשכים של השר אבי דיכטר, בכבודו ובעצמו, והמנכ"ל אורן לביא בפריצת חסמים ובאיגום משאבים. אבוטבול הבטיח לנוכחים כי ייקבעו פגישות-המשך נוספות, שיספקו הזדמנות להתייעץ לגבי צורכי המחקר, סדרי העדיפות והדחיפות. הוא שיבח את המשתתפים על עבודת הקודש וחזר על מחויבות המשרד לתמוך בחקלאים.
בישיבה נכחו גם הרב שנאור זלמן רווח מהמועצה האזורית גזר ומנהל המכון למצוות התלויות בארץ, הרב שבתאי מרקוביץ מנהל מכון ביהמ"ד להלכה והתיישבות של הרב יוסף אפרתי, הרב יהודה עמיחי מנהל מכון התורה והארץ, הרב משה רוטשטין מנהל מכון קדושת הארץ, הרב אליהו ביפוס מנהל המכון למשמרת השבת, הד"ר מולי גלילי חוקר במחלקת מצוות התלויות בארץ מכון וולקני.

תאריך:  12/06/2023   |   עודכן:  12/06/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לראשונה: מכון וולקני יקיים מחקרים משותפים עם מכונים תורניים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
פעילי מחאה נגד הרפורמה המשפטית הפריעו לנאומו של שר האנרגיה ישראל כ"ץ באירוע של חברת החשמל, ירקו לעברו וכינו אותו ""חבר של פוטין"
עידן יוסף
בהנחיית שר הפנים, הורה מנכ"ל משרד הפנים על עצירת ההתנהלות מול מועצת עין מאהל    באתר המועצה נכתב כי היא שוכנת ב"פלשתין", סופר על שהידים שנהרגו בידי "הכנופיות הציוניות", וצויין כי יהודי נוף הגליל הגיעו לפרויקט "התנחלות קולוניאליסטי"
עידן יוסף
השעון הלאומי של מדינת ישראל חובר למערך הדיגיטלי הלאומי לשיפור הביטחון באופן שיגדיל את ההגנה מפני מתקפות סייבר
איתמר לוין
התביעה בין חברות הקנביס - גם נגד בכירי אינטרקיור ובהם אהוד ברק    קאן: אינטרקיור פועלת בדרכי תרמית להוציא מתחרים מן השוק
איציק וולף
השר יואב קיש טוען שהצעת האוצר למורי העל יסודי מתבססת על עליית השכר שמשתקפת מההסכמים שנחתמו עם ההסתדרות    בארגון המורים טוענים מנגד: ההצעה להעלאה של 2% בשכר היא שחיקה ריאלית בשכר המורים לנוכח האינפלציה, לא נחתום על שחיקת שכר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il