X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לפיד היום בבית המשפט [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
לפיד: נתניהו פנה בצורה חריגה בעניין מילצ'ן
מעיד שנתניהו שאל אותו לגבי הארכת הפטור ממס לתושבים חוזרים, לאחר שמילצ'ן ביקש זאת ממנו מספר שמילצ'ן ביקש ממנו למתן את הטון כלפי נתניהו כאשר היה באופוזיציה

בנימין נתניהו פנה בצורה חריגה ליאיר לפיד ואמר לו שכדאי להאריך את הפטור ממס חוזר לתושבים חוזרים, כפי שביקש ארנון מילצ'ן. כך העיד לפיד (12.6.23) במשפט נתניהו, על האירועים שהתרחשו בקיץ 2013, כאשר נתניהו היה ראש הממשלה ולפיד היה שר האוצר.
לפיד סיפר: "אני מכיר את מילצ'ן משנות ה-1990, כאשר עשיתי כתבה עליו לערוץ הראשון. אחרי הכתבה הוא יצר קשר והיינו בקשר ספוראדי. כאשר עזבתי את הערוץ הראשון, הוא הציע לי לעבוד אצלו. ב-1996 נסעתי ללוס אנג'לס והקמתי לו חברת טלוויזיה. אחרי כמה חודשים הודעתי לו שזה לא מתאים לי. נשארנו בידידות. נפגשנו בחלק מביקוריו בארץ. הוא איש מקסים וחיבבתי אותו מאוד".
בנושא הפטור ממס העיד לפיד: "כאשר הייתי שר האוצר ישבנו בארוחת ערב בביתו [של מילצ'ן] והוא אמר שיש פטור ממס לתושבים חוזרים, שעוזר אנשים לבוא לארץ וצריך להאריך אותה. לא הכרתי את הנושא. הוא אמר שיבוא אלי עם עו"ד פיני רובין. הם באו למשרד שבביתי [ב-14.8.13] ונכחה היועצת הכלכלית שלי, רותם רולף. הם הציגו לי את זה, זה הועבר לדרג המקצועי, שחשב שזה רעיון לא טוב. אמרתי לו את זה בשיחת טלפון".
לפיד הרחיב על תוכן אותה פגישה: "הם הסבירו מה החוק הזה אומר. אני לא זוכר את כל הפרטים, עברו עשר שנים ומיסוי הוא תמיד עניין מורכב. הם אמרו שזה חוק טוב שמעודד אנשים לבוא לארץ ויוצר מקומות עבודה. הם רצו להאריך אותו בעשר שנים. אמרתי מה שאני תמיד אומר בפגישות: יש פנים לכאן ולכאן ונבדוק את זה.
"אני זוכר במעורפל שהייתה לי שיחת מסדרון על זה עם משה אשר, שהיה מנהל רשות המיסים, אני לא זוכר אם זה היה לפני או אחרי הפגישה. רולף חזרה אלי, אמרה שבדקה וכל דרגי המקצוע אומרים שזה רעיון לא טוב. אני מניח שכל התהליך נמשך חודש וחצי עד חודשיים.
בבלפור ובכניסה לישיבת קבינט
"היו פעמיים ששוחחתי על כך עם נתניהו: פעם אחת בבלפור והפעם השנייה בכניסה לישיבת קבינט. בפעם הראשונה הוא אמר לי: מילצ'ן דיבר איתך על החוק? אמרתי: כן, וזה לא נראה לי. הוא אמר: זה חוק טוב, זה חוק טוב. זה היה מאוד אגבי. הפעם השנייה הייתה דומה. הוא שאל אותי מה קורה עם זה, אמרתי שזה לא יקרה, והוא אמר: זה חוק טוב, זה חוק טוב". לפיד ציין: "אני לא בטוח אם זה היה אחרי שקיבלתי את עמדת אנשי המקצוע. במקור חשבתי שזה חוק לא מוצלח: לא הבנתי למה אנשים רגילים צריכים לשלם מיסים ואנשים עשירים לא".
בעדותו במשטרה אמר לפיד, כי נתניהו אמר לו: "תקשיב, ארנון דיבר גם איתי, אני חושב שזה רעיון מצוין". הוא השיב: "אני חושב שזה רעיון פחות טוב". התובע, אלון גילדין: "זה משקף את מה שנתניהו אמר?" לפיד: "פחות או יותר. זה היה ב-2013, אני לא יכול לדייק עד כדי כך".
גילדין: "כמה דיונים היו לך עם נתניהו בנושאים כלכליים?" לפיד: "לא הרבה. היו דיונים על התקציב, היו כמה דיונים על תקציב הביטחון. המצב הכלכלי היה לא פשוט, נתניהו די הזיז את עצמו מן הדברים ואני טיפלתי בהם". גילדין: "היה מקרה בו נתניהו דיבר איתך על תקנה ספציפית בתחום המס?" לפיד: "לא". גילדין: "עד כמה זה אופייני לפניות של ראש ממשלה לשר אוצר?" לפיד: "זה לא אופייני. ייחסתי את זה לכך ששנינו מכירים אותו. זה לא ברמה שראש ממשלה ושר אוצר מדברים עליו".
לפיד אמר שהוא ונתניהו ישבו בארוחת ערב משותפת עם מילצ'ן, אשר בתקופה מאוחרת יותר - כאשר לפיד היה באופוזיציה - ביקש ממנו למתן את הטון מול נתניהו ואף להיכנס לממשלה. "באיזשהו שלב אמרתי לו שהוא מגזים", העיד.

תאריך:  12/06/2023   |   עודכן:  12/06/2023
+לפיד: מושחתים חושבים שכולם מושחתים
14:15 12/06/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

אומר בעדותו במשפט נתניהו: אחד האפיונים של אנשים ישרים הוא שהם משלמים על עצמם  ▪  מגיב לטענות לפיהן פברק את עברו הצבאי: לא אשתף פעולה עם רכילות מרושעת של מכונת רעל

לפיד היום בבית המשפט [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לפיד: נתניהו פנה בצורה חריגה בעניין מילצ'ן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
דן מרגלית
כמי שעוקב כבר עשרות בשנים אחרי משפטים פליליים בעלי משמעות ציבורית והאזין וקרא דברי עדי מדינה הבחנתי כי פילבר הרחיק עדותו
יוסי דר
ראש הממשלה בנימין נתניהו, שכמובן מכיר היטב את לקחי קצב, מאתגר את הפרקליטות באופן שטרם נראה כמותו - לא רק בארץ אלא בעולם כולו
דן מרגלית
רק שלטון רקוב שולח כל כך הרבה אוכלי לחם חסד לתהלוכה בניו-יורק    ורק שרים מושחתים וח"כים עלובים נוסעים
איתמר לוין
דחתה את הצעת סניגורם של בני הזוג אלוביץ, אשר זכתה לתמיכתו של השופט שחם, לפנות לגישור בניסיון להגיע להסכמות שיובילו לסיומו של ההליך
איתמר לוין
פרקליטו של נתניהו העיד שההקלטות נועדו לשמש את נתניהו אם מוזס שוב יקדם את חוק ישראל היום    הרו: לא חשבתי לרגע שמוזס הציע לנתניהו שוחד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il