X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אנגלמן. "מדיר שינה מעיני" [צילום: דוברות מבקר המדינה]
"התרענו על ליקויים חמורים בטיפול באלימות בחברה הערבית"
מתניהו אנגלמן קרא לראש הממשלה ולשר לביטחון לאומי לפעול לתיקון הליקויים שעלו בדוחות מבקר המדינה בעניין הוסיף: נעקוב אחר האפקטיביות של פעולות הממשלה במסגרת דוח מעקב

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן הודיע (יום ב', 12.6.23) כי יעקוב אחר האפקטיביות של פעולות הממשלה בעניין האלימות הגואה בחברה הערבית. זאת, במסגרת דוח מעקב בעניין אשר העבודה עליו תחל בקרוב.
באירוע שולחן עגול של המבקרים הפנימיים, שהתקיים הבוקר (שני, 12.6.23) במשרד מבקר המדינה בירושלים, אמר אנגלמן: "במשך תקופה ארוכה אנו מתריעים על ליקויים חמורים בטיפול באלימות בחברה הערבית. ב-2021 פרסמנו דוח מקיף על התמודדות המשטרה עם החזקת אמל"ח ואירועי ירי ביישובים הערביים. כבר אז עלו בדוח ממצאים מדאיגים ביותר:
94% מהחשודים בכלל אירועי הירי בישראל היו מהחברה הערבית; שיעור כתבי האישום שהוגשו בתיקי עבירות ירי עמד על 5% בלבד; בשנת 2019 נאספו רק 19 כלי נשק במבצעי איסוף נשק של המשטרה; לצד זאת שיעור הביצוע התקציבי של התוכנית לחיזוק המשילות במגזר הערבי עמד על 47% בלבד.
המלצות הדוח עסקו בחובה של גורמי אכיפת החוק לפעול לאיסוף כלי נשק ולהגשת כתבי אישום בחברה הערבית לשם החזרת הביטחון האישי לכלל תושבי ישראל ובפרט בישובים הערבים.
בנוסף פרסמנו דוחות על אירועי "שומר חומות" בערים מעורבות ועל המשילות בנגב. כן, פרסמנו בחודש שעבר דוח בעניין חוסר המעש של צעירים בחברה הערבית. הראינו שכ-57,000 מהצעירים הערבים בגילי 18-24 (29% מקבוצת גיל זו) הינם חסרי מעש ומעורבותם בפשיעה הולכת וגוברת והדבר מביא לעלייה באובדן חיי אדם. בדוח יש המלצות רבות כיצד לטפל בחוסר המעש".
אנגלמן קרא לראש הממשלה ולשר לביטחון לאומי לפעול לתיקון הליקויים שעלו בדוחות מבקר המדינה בעניין מיגור הפשיעה בחברה הערבית. "כמבקר המדינה הנושא מדיר שינה מעיני והוא חייב לעמוד בראש סדר העדיפות של הממשלה. נעקוב אחר האפקטיביות של פעולות הממשלה במסגרת דוח מעקב בעניין המלחמה באלימות בחברה הערבית שעליו נתחיל לעבוד בזמן הקרוב", אמר.

תאריך:  12/06/2023   |   עודכן:  12/06/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"התרענו על ליקויים חמורים בטיפול באלימות בחברה הערבית"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבקר המדינה
עידן יוסף
נציגת משרד המשפטים: "בכל הממשלות האחרונות נאמר לנו שאין היתכנות פוליטית לשנות את הגדרת החוק"    מ-2013 עד 2021 נמסרו 7 ילדים לאימוץ אצל זוגות להט"ב    80 ילדים נמסרים בכל שנה בממוצע לאימוץ    327 משפחות ברשימת ההמתנה לאמץ
עידן יוסף
מנכ"ל חברת החשמל: "הכי גרוע שמאשימים אותנו - הציבור לא יודע שיש טירוף מערכות שלם בביורוקרטיה אינסופית כשאנחנו זקוקים לכל פעולה לאישור מ-46 גורמים שונים"    המשרד להגנת הסביבה: "מודאגים מכך שישראל ממשיכה לייצא גז לשכנותיה בזמן שחסר בה"
עידן יוסף
מפקד מג"ב ניצב אמיר כהן אמר: "למרות הדוח החמור על שומר החומות לא הרבה נעשה. לכולנו ברור שהשעון מתקתק לקראת האירוע הבא"    המפכ"ל הודה לראשונה בפומבי ששגה בהסטת כל הכוחות לירושלים בשומר החומות    במשטרה התעקשו במשך שנתיים שהופקו לקחים, אך היום הזהירו מפני מחסור כספי
מירב ארד
הוסיף: "אנו בעיצומה של ביקורת על השימוש של המשטרה בתוכנות שונות כדי לחדור לטלפונים ניידים של אזרחים, כדוגמת תוכנת פגסוס"
עידן יוסף
הוועדה לביקורת המדינה ביקשה להקים קבוצת עבודה קטנה בראשות משרד הפנים עם מרכז השלטון המקומי, רשות החברות הממשלתיות, משרד האוצר להצגת המסקנות וקביעת נהלי עבודה    דוח המבקר מצא כי חברות ממשלתיות, רשויות מקומיות, תאגידים עירוניים, קופות חולים ותאגידים סטטוטוריים לא התאמו את דרכי המימון שלהם לשוק האשראי וכי כי לרשויות המקומיות יש יתרת הלוואות גדולה שעליהן להחזיר בשנים הבאות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il