X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
זכתה אשתקד באליפות המדינה [צילום: אורן בן-חקון, פלאש 90]
הרשם: לפרק את עמותת הפועל חולון כדורסל
רשם העמותות טוען שהעמותה שימשה בפועל למטרות זרות של שלמה אייזיק, שהיה מבעלי חברת יונט שאימצה את הקבוצה - כולל העברת נכסיה לידיו, העברות מיליונים בלתי ברורות ושימוש בחשבוניות פיקטיביות

רשם העמותות מבקש (12.6.23) מבית המשפט המחוזי בתל אביב לפרק את עמותת סלעים איתנים, המפעילה את קבוצת הכדורסל הפועל חולון, מקבוצות הצמרת של ליגת-העל ואשר זכתה אשתקד באליפות המדינה. הרשם טוען לליקויים חמורים בעמותה, אשר אחד מראשיה היה שלמה אייזיק - מבעלי חברת האשראי החוץ-בנקאי יונט, שהייתה הספונסרית של הקבוצה וקרסה תוך חשד לעבירות בעשרות מיליוני שקלים.
הבקשה מתייחסת לליקויים שמצא הרשם בהתנהלות העמותה בשנים 2018-2016. הללו כוללים התקשרויות עם אייזיק, תוך ניגוד עניינים ובניגוד לדין; חלוקת רווחים אסורה לחברי העמותה, במישרין ובעקיפין; שימוש פרטי בנכסי העמותה; שימוש בחשבונות הבנק של העמותה כצינור להעברת כספים; והנפקת קבלות כוזבות לצורכי חברי הוועד. הליך הביקורת נמשך שנתיים והביא לכך שהעמותה לא קיבלה אישור ניהול תקין לשנת 2023.
את העמותה הקימו אייזיק ואיתן לנציאנו בשנת 2016; אייזיק פרש באוגוסט 2021, לאחר קבלת הדוח הראשוני של רשם העמותות. באוקטובר 2020 מונה אחיינו, עו"ד חגי אייזיק, לחבר ועד; הוא התפטר לאחר שנתיים. בינואר השנה נבחרו לוועד העמותה אורי מור, לנציאנו, יאיר טרצ'יצקי, יואל ריבק וליאור בלום; לנציאנו התפטר במאי השנה, ערב הפגישה האחרונה עם נציגי הרשם. הממצאים העיקריים של הרשם:
  • סימן המסחר של הקבוצה, הנושא את שמה של יונט, נרשם על שמו של שלמה אייזיק למרות שהוא שייך לה והועבר לבעלותה רק בעיצומה של הביקורת. זוהי התנהלות חמורה, בה נכס של העמותה היה בבעלותו של חבר ועד ואשר אפשר ליונט לדרוש את ההכנסות ממנו.
  • שיווק מוצרי הקבוצה נעשה בידי בנותיו של אייזיק, גם לאחר שהוא פרש מחברותו בוועד. מדובר בהברחת נכסיה לידיים פרטיות, אומר הרשם, ואשר מדגימה את חומרת הרישום של סימן המסחר.
  • העמותה שילמה הוצאות טיסה ושהייה של אייזיק, לנציאנו וקרובי משפחותיהם במשחקים של הקבוצה בחו"ל, בסכום של קרוב ל-100,000 שקל. כנגד החזרים אלו הוצאו חשבוניות פיקטיביות.
  • העמותה נטלה הלוואות ב-2.5 מיליון שקל מחברת יונט, שכאמור אייזיק היה מבעליה, ושילמה לה ריבית ב-100,000 שקל. ההחלטות על ההלוואות התקבלו בדיונים בהם השתתף אייזיק, הן לא אושרו כנדרש בידי מוסדות העמותה ולא נחתמו הסכמי הלוואה.
  • אייזיק חתם הן מטעם העמותה והן מטעם יונט על ההסכמים לפרסום שמה של החברה בידי הקבוצה במיליוני שקלים. היא קיבלה הכנסות מפרסום גם מחברות אחרות הקשורות לחברי ועד אחרים ובראשם לנציאנו.
  • חברת יונט שילמה במישרין למעלה מ-3 מיליון שקל לספקים של העמותה, מה שמעלה חשש לחלוקת רווחים אסורה, וגורם לכך שאין ביטחון שכל ההוצאות היו למטרות העמותה.
  • בספרי העמותה מופיעות תנועות כספיות ב-8 מיליון שקל מול קבוצת יונט וחברות אחרות שבשליטת אייזיק, שמהותן אינה ברורה.
בשלב מתקדם של המגעים עימה מסרה העמותה, כי נותק הקשר עם אייזיק וכי היא פועלת לתיקון הליקויים. אולם, לדעת הרשם אין בכך כדי למנוע את הפירוק, שכן "בהתנהלות העמותה נפלו ליקויים משמעותיים, חריגים בחומרתם, המעידים על כך שהעמותה שימשה, בפועל, מעבר לקידום מטרותיה המאושרות, גם כמצע להתנהלות כספית לקויה ולשם קידום מטרותיו האישיות, הזרות, של חבר ועד העמותה, שלמה אייזיק".
במקביל מבקש הרשם, בהסכמת העמותה, למנות לה בעל תפקיד אשר ימלא את כל תפקידי הוועד וההנהלה, וזאת כדי לאפשר לה לקבל אישור ניהול תקין כדי שתוכל להמשיך לפעול. הבקשה הוגשה באמצעות עוה"ד רונית רובין ובת-שבע כהן, וטרם הוגשה תגובת העמותה.

תאריך:  12/06/2023   |   עודכן:  12/06/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרשם: לפרק את עמותת הפועל חולון כדורסל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
עמד בראש ממשלת איטליה בשלוש קדנציות שונות    שימש גם תקופה ארוכה בעליה של קבוצת מילאן    הסתבך לאורך הקריירה שלו בשורת פרשות והורשע בהעלמת מס ובתשלום בקטינה עבור מעשי מין
עידן יוסף
המסדרון החדש שהקמתו תסתיים בעוד שנתיים יאפשר העברת נתונים דיגיטליים בין אסיה, מדינות ערב ואירופה    המיזם צפוי לעלות 100 מיליון דולר וממומן על-ידי הממשלה והמגזר הפרטי    הדבר צפוי לחזק את כלכלת המדינה על-ידי משיכת משקיעים בינלאומיים ויצירת מקומות עבודה
מירב ארד
מתניהו אנגלמן קרא לראש הממשלה ולשר לביטחון לאומי לפעול לתיקון הליקויים שעלו בדוחות מבקר המדינה בעניין    הוסיף: נעקוב אחר האפקטיביות של פעולות הממשלה במסגרת דוח מעקב
מירב ארד
משרד הכלכלה ביקש זמן לבצע בדיקה - והיו"ר ביטן דרש לבצע אותה במהרה והודיע: הוועדה תומכת בהצעה ותצביע עליה בעוד כחודש    ח"כ אזולאי: הצעה מתבקשת - לא ברור למה זה לא נעשה עד היום
מירב ארד
חברי הכנסת שהגישו מועמדות לוועדה לבחירת שופטים: אלהרר, בוארון, בוסו, גוטליב, דלל, סון הר מלך, סעדה, פסל, קרויזר    ביום רביעי הקרוב בשעה 11:30 יכריז יו"ר הכנסת על תחילת הליך ההצבעה במליאה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il