X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
[צילום: אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון]
"פרויקטים שכבר הצילו חיים": הזוכים בפרס ביטחון ישראל 2023
הפרס הוענק השנה לארבעה פרויקטים שונים שהביאו תרומה משמעותית לביטחון המדינה, ולשמירה על עוצמתה הטכנולוגית והמבצעית בשדה הקרב.

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, שר הביטחון, יואב גלנט, הרמטכ״ל, הרצי הלוי ומנכ״ל משרד הביטחון, אלוף (מיל׳) אייל זמיר העניקו (יום ג׳, 13.6.23) בטקס חגיגי בהשתתפות ראש השב״כ, רונן בר וראש המוסד, דוד ברנע, בבית הנשיא בירושלים את פרס ביטחון ישראל לשנת 2023, לארבעה פרויקטים מצטיינים שהביאו תרומה משמעותית לביטחון המדינה, ולשמירה על עוצמתה הטכנולוגית והמבצעית בשדה הקרב.
הוועדה שמינה השר גלנט כללה השנה את היו״ר האלוף (במיל׳) אודי אדם, אלוף (במיל׳) רוני נומה, פרופ׳ עופר פירסטנברג ממכון ויצמן ואת מזכיר הוועדה מר אשר וגנר.
הפרויקטים הזוכים:
  • מערכת מסווגת בפיתוח חטיבת הספקטרום וההגנה בסייבר אשר בתהליך פיתוחה והפעלתה המבצעית השתתפו כלל זרועות צה״ל ביניהם: אגף התקשוב, זרוע האוויר והחלל, אגף המודיעין וזרוע הים. זוהי מערכת הגנה ייחודית בסייבר העושה שימוש פורץ דרך בטכנולוגיות המתקדמות בעולם על-מנת להבטיח לצה״ל ביטחון וחופש פעולה במרחב הדיגיטלי, למול איומי סייבר מתקדמים ומתפתחים.
  • מיזם של שירות הביטחון הכללי בשותפות עם יחידה 8200 של אגף המודיעין בצה"ל, שמטרתו פיתוח והטמעה של מערכת טכנולוגית ייחודית המאפשרת עליונות מודיעינית וביטחונית בגזרות רבות. המערכת פורצת דרך ובעלת תרומה משמעותית לעשיית קהילת המודיעין למול אתגרי הביטחון.
  • מיזם שנוצר משיתוף פעולה בין המוסד ליחידה 8200 של אגף המודיעין בצה"ל, ובעל תרומה אסטרטגית משמעותית וייחודית לביטחון המדינה, המגלם בתוכו חדשנות טכנולוגית ותעוזה מבצעית פורצת דרך ויוצאת דופן.
  • מיזם משותף למערך המ״מ באגף המודיעין, זרוע האוויר והחלל, מספן המודיעין של זרוע הים, התעשיה האוירית וחברת רפאל, המהווה מענה טכנולוגי יוצא דופן במסגרתו הושגה יכולת מבצעית פורצת דרך התורמת באופן ישיר לשמירה על יתרונו האיכותי של צה״ל ובטחונה של מדינת ישראל. הפרויקט משלב מספר פיתוחים טכנולוגיים חדשניים וייחודיים שהתאפשרו אודות לחזון, לנחישות וליצירתיות של כל השותפים לפרויקט.
נשיא המדינה, יצחק הרצוג: "קצינים, חיילים ואזרחים, נשות ואנשי קהיליית הביטחון המעולה שלנו - התרומה שלכם לחוסן הלאומי של ישראל היא אדירה. רק לפני חודש, במהלך מבצע ׳מגן וחץ׳ ראינו שוב ושוב איך יצירתיות, מקצועיות, חדשנות ותבונה יכולות לדייק לשכלל יכולות להכריע ומערכות ולהציל חיים.
ההצלחות, ההמצאות, הפיתוחים וההישגים המפוארים שלכם, הם ערובה לביטחון ישראל, וליכולת שלנו להגן על עצמנו בעצמנו. בזכותם, ובזכותכם, יש לנו מדינה שמסוגלת להתמודד עם כל איום, לנצח כל אויב, להרתיע ולהכריע. בשם העם כולו ובשם המדינה כולה אני מודה לכם."
שר הביטחון, יואב גלנט: ״המעמד שאנחנו מקיימים כאן היום וארבעת הפרויקטים העומדים במרכזו, מהווים הוכחה חד-משמעית ליתרון ברור: יתרונה האנושי של מערכת הביטחון.בזכות פרויקטים שכאלו, שכבר הצילו חיים ומנעו פיגועים ובזכות יוזמות נוספות המצויות בימים אלו ממש בהליכי פיתוח והנבטה- מצליחה ישראל להתייצב פעם אחר פעם למול האתגרים הביטחוניים המשתנים. בזכות יכולות שכאלו יודעים אויבינו היטב: נוכל תמיד לכל איום ונקדים תמיד את הקמים נגדנו".

תאריך:  13/06/2023   |   עודכן:  13/06/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"פרויקטים שכבר הצילו חיים": הזוכים בפרס ביטחון ישראל 2023
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרסים
אפרים הלפרין
מיכל רובנר, אמנית, כלת פרס ישראל ביום העצמאות ה-7 של המדינה, הגישה לראש הממשלה מכתב בעת לחיצת היד עם הענקת הפרס    שלמה ארצי ויתר על הפרס ולא היה חלק מהטקס    מי גילה אחריות?    מי הועיל לעם ישראל?    מי נבהל מאיומי הנידוי של הביצה התל אביבית וברח    מי אכלה את כל העוגה והשאירה אותה שלמה לגמרי, לתועלתו וטובתו של העם היושב בציון
אהרן פאפו
זה אינו פרס-נובל שאולי מגיע לפרופ' גולדרייך על הידע שלו במחשוב ומתימטיקה    זהו פרס לאומי-עממי שבא לשמח את העם היהודי בכך שהוא יכול ביום העצמאות להתגאות בהישגים למופת
אילן שיינפלד
דברי חתן פרס ברנר לספרות, הסופר אילן שיינפלד, בנאומו בטקס הפרס    א אדר א' תשפ"ב, 2 בפברואר 2022
יפעת גדות
ועדת פרס ברנר לשנת 2021 של אגודת הסופרים העברים החליטה להעניק את הפרס לספר "הנזיר היהודי"    בועז דנון זכה בפרס ברנר 2021 ליוצרים צעירים
עמנואל בן-סבו
הרצל ובלפור חקק שימשו יושבי ראש של אגודת הסופרים העברים במשך 12 שנים ברציפות, וכיהנו לסירוגין בתפקיד יושב הראש    הם פעלו באגודה כשליחים חברתיים ויזמו גם במסגרת אגודת הסופרים יציאה של סופרים לכפרי ילדים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il