חדשות לתושבי אילת ולנוסעים בכביש הערבה, פורסמה הקצאה של כחצי מיליארד שקלים במסגרת תוכנית חומש לשיפור כביש הערבה.
משרד התחבורה, בשיתוף חברת נתיבי ישראל, מבצע בימים אלה מאמצי הרחבה בכביש הערבה (כביש 90) מצומת קטורה ועד למעבר נחל שיטה. עם התקציב החדש יתוספו 26 קילומטרים נוספים המשתרעים עד פארן בקילומטר ה-108. כמו-כן ייערך תכנון מפורט להרחבה נוספת עד למצוקים. בסך-הכל תוקצה השקעה של כ-860 מיליון שקל לצורך שיפור הכביש.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים,
מירי רגב, שביעה סיפוק מתוספת תקציב זו וקבעה כי מדובר באמצעי מציל חיים. הבעיות בכביש הערבה מוכרות כבר שנים רבות אך לא זכו להתייחסות מספקת בשל המימון המוגבל. במחויבותה לחיזוק התחבורה באזורי הפריפריה, פעלה רגב להבטחת תקציב מספק לשיפור הבטיחות ושיפור חווית הנהיגה בכביש מסוכן זה, שגבה חיים רבים בעבר.
בתחילת השנה יזמה חברת נתיבי ישראל עבודות הרחבה בקטע של 19 קילומטרים מכביש הערבה, המשתרע מצומת קטורה ועד למעבר נחל שיטה. המטרה הייתה ליצור כביש חדש עם שני נתיבים לכל כיוון. כמו-כן, תוכננו מדי 10 ק"מ קטעי עקיפה של 2.5 ק"מ, המשתרעים על מרחק של 100 ק"מ מנחל שיטה ועד צומת הערבה. עם התקציב החדש, הרחבת הכביש תמשיך מעתה עד פארן בקילומטר ה-108, וייערך תכנון מפורט להרחבה נוספת עד למצוקים.
קטעים עוקפים אלו יספקו למשתמשי הדרך מסלולים בטוחים ומסודרים, הכוללים מפרדות קשיחות. שילוט ברור יציין את המרחק לקטע הבא, ויסייע במניעת עקיפות לא בטוחות. התקציב החדש מביא בשורה חיובית לכל משתמשי הדרך, כולל תושבי אילת, יישובי כביש 90 ומאות אלפי התיירים הנוסעים לאילת וממנה. כביש 90, הידוע במצבו הארוך והלא אחיד, שלעיתים נעדר מחיצות בין נתיבים, הוא זירת תאונות דרכים רבות, חלקן קטלניות.
מלבד הרחבת הכביש המהיר, הכוללת הקמת נתיב נוסף לכל כיוון והטמעת חוצצים קשיחים, המיזם יכלול הרחבת שוליים, התאמת צמתים בתוואי והתקנת מערכת תאורה חדשנית. השלמת עבודות אלו צפויה עד אמצע 2024.
ראש עיריית אילת, אלי לנקרי, שיבח את שדרוג הקטע הראשוני בן 63 קילומטרים של כביש 90, תוך שימת דגש על ההשפעה מצילת החיים שהייתה לו. מאז שודרג הקטע לשני נתיבים עם
גדר הפרדה, לא אירעו תאונות דרכים קטלניות. לנקרי הביע תודה לרגב על הבשורה החיובית, והעביר את ברכותיו לכל משתמשי הדרך, לרבות תושבי אילת והערבה, נהגי משאיות, מיליוני נופשים ומדינת ישראל כולה. הוא גם הודה למחויבותה של השרה לקדם את פרויקט הרכבת, שיחבר עוד יותר את אילת ויהפוך אותה למרכז משמעותי בישראל. לנקרי הדגיש כי השאלה לגבי הרכבת היא כבר לא "אם", אלא "מתי". הוא התחייב להמשיך ולפעול במרץ להשלמת שדרוג כביש הערבה ולהפוך אותו למסלול רחב ובטוח.
יגאל טויטו, מנהל מחלקת פרויקטים באגף דרום באגף הנדסה ופיתוח של נתיבי ישראל, בירך על הודעת התקציב. המיזמים השוטפים מתקדמים במקביל, ועם מימוש פוטנציאל התקציב המורחב להרחבת הכביש ב-26 ק"מ נוספים ולהתחיל בתכנון מפורט ל-18 ק"מ נוספים, ננקטו פעולות מיידיות לשכפול העבודות מקטעי העוקפים לשאר הצמתים. כל תקציב שהוקצה לכביש הערבה תורם לשיפור בטיחות הנסיעה למשתמשי הדרך הרבים.
השרה מירי רגב דיברה בוועידה הארצית לבנייה ותשתיות "גשרים לעתיד", הדגישה את ההכרח להתייחס לאופי המסוכן של כביש 90, המכונה "כביש דמים". כחלק ממחויבותה לטפל בכבישים בסיכון גבוה, החלו העבודות בחודש שעבר בקטע של 25 קילומטרים, וכעת מתבצעות 45 קילומטרים נוספים. כמו-כן הוזמן תכנון הקטע עד לצומת הערבה. כביש הערבה כולו, המשתרע מאילת ועד צומת הערבה, יהפוך בסופו של דבר לכביש דו-מסלולי, דו-מסלולי, בטוח ומואר היטב, לטובת כלל אזרחי ישראל.