X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
השרה רגב בטקס בערבה [צילום: יוד צילומים]
השלמת שדרוג כביש הערבה צפויה עד אמצע 2024
הרחבת הכביש תימשך מצומת קטורה לפארן בקילומטר ה-108, ותכנון מפורט להרחבה יוכן עד למצוקים לשיפור כביש הערבה הוקצה תוספת תקציב של חצי מיליארד שקל ובכך יגיע סך ההשקעה במיזם לכ-860 מיליון שקל התקציב החדש יעניק למשתמשי הדרך מסלולים בטוחים ומסודרים, הכוללים מפרדות קשיחות, ושילוט ברור יציין את המרחק לקטע הבא, ויסייע במניעת עקיפות לא בטוחות

חדשות לתושבי אילת ולנוסעים בכביש הערבה, פורסמה הקצאה של כחצי מיליארד שקלים במסגרת תוכנית חומש לשיפור כביש הערבה. משרד התחבורה, בשיתוף חברת נתיבי ישראל, מבצע בימים אלה מאמצי הרחבה בכביש הערבה (כביש 90) מצומת קטורה ועד למעבר נחל שיטה. עם התקציב החדש יתוספו 26 קילומטרים נוספים המשתרעים עד פארן בקילומטר ה-108. כמו-כן ייערך תכנון מפורט להרחבה נוספת עד למצוקים. בסך-הכל תוקצה השקעה של כ-860 מיליון שקל לצורך שיפור הכביש.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, שביעה סיפוק מתוספת תקציב זו וקבעה כי מדובר באמצעי מציל חיים. הבעיות בכביש הערבה מוכרות כבר שנים רבות אך לא זכו להתייחסות מספקת בשל המימון המוגבל. במחויבותה לחיזוק התחבורה באזורי הפריפריה, פעלה רגב להבטחת תקציב מספק לשיפור הבטיחות ושיפור חווית הנהיגה בכביש מסוכן זה, שגבה חיים רבים בעבר.
בתחילת השנה יזמה חברת נתיבי ישראל עבודות הרחבה בקטע של 19 קילומטרים מכביש הערבה, המשתרע מצומת קטורה ועד למעבר נחל שיטה. המטרה הייתה ליצור כביש חדש עם שני נתיבים לכל כיוון. כמו-כן, תוכננו מדי 10 ק"מ קטעי עקיפה של 2.5 ק"מ, המשתרעים על מרחק של 100 ק"מ מנחל שיטה ועד צומת הערבה. עם התקציב החדש, הרחבת הכביש תמשיך מעתה עד פארן בקילומטר ה-108, וייערך תכנון מפורט להרחבה נוספת עד למצוקים.
קטעים עוקפים אלו יספקו למשתמשי הדרך מסלולים בטוחים ומסודרים, הכוללים מפרדות קשיחות. שילוט ברור יציין את המרחק לקטע הבא, ויסייע במניעת עקיפות לא בטוחות. התקציב החדש מביא בשורה חיובית לכל משתמשי הדרך, כולל תושבי אילת, יישובי כביש 90 ומאות אלפי התיירים הנוסעים לאילת וממנה. כביש 90, הידוע במצבו הארוך והלא אחיד, שלעיתים נעדר מחיצות בין נתיבים, הוא זירת תאונות דרכים רבות, חלקן קטלניות.
מלבד הרחבת הכביש המהיר, הכוללת הקמת נתיב נוסף לכל כיוון והטמעת חוצצים קשיחים, המיזם יכלול הרחבת שוליים, התאמת צמתים בתוואי והתקנת מערכת תאורה חדשנית. השלמת עבודות אלו צפויה עד אמצע 2024.
ראש עיריית אילת, אלי לנקרי, שיבח את שדרוג הקטע הראשוני בן 63 קילומטרים של כביש 90, תוך שימת דגש על ההשפעה מצילת החיים שהייתה לו. מאז שודרג הקטע לשני נתיבים עם גדר הפרדה, לא אירעו תאונות דרכים קטלניות. לנקרי הביע תודה לרגב על הבשורה החיובית, והעביר את ברכותיו לכל משתמשי הדרך, לרבות תושבי אילת והערבה, נהגי משאיות, מיליוני נופשים ומדינת ישראל כולה. הוא גם הודה למחויבותה של השרה לקדם את פרויקט הרכבת, שיחבר עוד יותר את אילת ויהפוך אותה למרכז משמעותי בישראל. לנקרי הדגיש כי השאלה לגבי הרכבת היא כבר לא "אם", אלא "מתי". הוא התחייב להמשיך ולפעול במרץ להשלמת שדרוג כביש הערבה ולהפוך אותו למסלול רחב ובטוח.
יגאל טויטו, מנהל מחלקת פרויקטים באגף דרום באגף הנדסה ופיתוח של נתיבי ישראל, בירך על הודעת התקציב. המיזמים השוטפים מתקדמים במקביל, ועם מימוש פוטנציאל התקציב המורחב להרחבת הכביש ב-26 ק"מ נוספים ולהתחיל בתכנון מפורט ל-18 ק"מ נוספים, ננקטו פעולות מיידיות לשכפול העבודות מקטעי העוקפים לשאר הצמתים. כל תקציב שהוקצה לכביש הערבה תורם לשיפור בטיחות הנסיעה למשתמשי הדרך הרבים.
השרה מירי רגב דיברה בוועידה הארצית לבנייה ותשתיות "גשרים לעתיד", הדגישה את ההכרח להתייחס לאופי המסוכן של כביש 90, המכונה "כביש דמים". כחלק ממחויבותה לטפל בכבישים בסיכון גבוה, החלו העבודות בחודש שעבר בקטע של 25 קילומטרים, וכעת מתבצעות 45 קילומטרים נוספים. כמו-כן הוזמן תכנון הקטע עד לצומת הערבה. כביש הערבה כולו, המשתרע מאילת ועד צומת הערבה, יהפוך בסופו של דבר לכביש דו-מסלולי, דו-מסלולי, בטוח ומואר היטב, לטובת כלל אזרחי ישראל.

תאריך:  15/06/2023   |   עודכן:  15/06/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השלמת שדרוג כביש הערבה צפויה עד אמצע 2024
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הקטל בדרכים
עידן יוסף
שניים נפצעו בינוני, והשאר קל, בתאונה בעיר חיפה    האוטובוס ככל הנראה איבד שליטה ופגע בעמודי תאורה ברחוב עד שנעצר    המשטרה פתחה בחקירה
איתמר לוין
שטיין על הענישה בתאונות דרכים: "על בתי המשפט לדאוג למיצוי דין מלא עם העבריין מבלי להתחשב בנסיבותיו האישיות, שאם לא כן, לא נשיג ולא נקיים את הרתעת הרבים"
אמנון בן-נעים
תאונות דרכים הפכו, לצערנו, לדבר שבשגרה וכולנו מקווים לעלות על הכביש ולרדת ממנו בשלום    לצערנו, כל אחד יכול למצוא עצמו מעורב בתאונה עם נפגעים והנזק שעלול להיגרם מכך- מעבר לכאב העצום שבאובדן או פגיעה בחיי אדם, הוא אדיר    אז מה עושים אם חלילה הייתם מעורבים בתאונה עם נפגעים, ובעקבותיה קיבלתם כתב אישום על נהיגה ברשלנות או בחוסר זהירות? מה צריך לעשות ברגע התאונה וממה צריך להיזהר? המדריך המלא
איציק וולף
פצוע קשה בתאונה בין שני כלי רכב סמוך לגבעת זאב    המשטרה פתחה בחקירה
עידן יוסף
חתמה על הסכם עם חברת סייברוואן במסגרתו יותקנות מערכות SaverOne למניעת הסח דעת סלולרי בנהיגה בכל 1,200 האוטובוסים של החברה    המשמעות: נהגי החברה לא יוכלו להשתמש בטלפון נייד בנהיגה פרט לניווט ושיחות, מה שיהפוך את הנסיעה להרבה יותר בטוחה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il