X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בלינקוב. פיטר ללא הצדקה [צילום: דוברות משרד האוצר]
70,000 שקל לבכיר באוצר שפוטר שלא כדין
בית הדין הורה להחזיר לעבודתו את יובל מכפש, הממונה על החקירות באגף הממונה על השכר - תוך ביקורת יוצאת דופן בחריפותה על ההתנהלות בעניינו
הליך משמעתי שימש ל"סגירת חשבונות" באוצר
איתמר לוין
יובל מכפש, שהיה הממונה על החקירות באגף הממונה על השכר, הואשם בדין משמעתי בעשרות דיווחים כוזבים על עבודתו - בעקבות הליך אותו החל מנהל רשות המיסים, ערן יעקב * בית הדין זיכה את מכפש בשל העדר ראיות ופגמים בחקירתו, תוך שהוא מדגיש את היחסים העכורים במשרד ושלא ישמש ככלי לסגירת חשבונות בין העובדים
לרשימה המלאה

המדינה תפצה ב-70,000 שקל את יובל מכפש, הממונה על החקירות באגף הממונה על השכר במשרד האוצר, בשל העברתו מתפקידו. כך קובע שופט בית הדין האיזורי לעבודה בירושלים, עמיצור איתם, לאחר שמתח ביקורת יוצאת דופן בחריפותה על התנהלות משרד האוצר (אז בראשות המנכ"ל רם בלינקוב והממונה על השכר קובי בר-נתן) בעניינו של מכפש.
בספטמבר שעבר הורה איתם להשיב את מכפש לתפקידו והציע במקביל למצוא לו תפקיד אחר במשרד, דבר שלא נעשה. הוא אמר אז, כי מכפש "עבר בשנים האחרונות דרך שאין דרך להגזים בגובה חתחתיה. בכל צומת בה הצליח לעבור לא הייתה לפניו הרווחה אלא המשך מסע ייסורים... על-אף שבכל צומת כזאת עמד 17 מי שעמד ותמרור אזהרה, או רמזור אדום בידיו ואלו הופנו כלפי המדינה כמעסיקה, לא נמצא מי שיביט ויקשיב יבין ויאזין להחזיר את כל המעורבים למסלול של עשייה תקינה".
מכפש הועמד ביוני 2019 לדין משמעתי בטענה לדיווחים כוזבים בנוגע לעבודתו וזוכה בספטמבר 2020, תוך ביקורת חריפה של בית הדין על החקירה וההליך, וקביעה שמדובר היה למעשה בסגירת חשבונות בין בכירים באוצר (ראו קישור משמאל). במקום לערוך חשבון נפש, אמר אז איתם, המדינה ערערה ונדחתה שוב ושוב, עד שבאפריל 2021 נאלצה להחזיר את מכפש לתפקידו. אולם, רוב סמכויותיו נשללו ובית הדין הורה להחזיר לו אותן; אז הוטל עליו פיקוח צמוד שאינו הולם עובד בכיר.
בינואר 2022 זומן מכפש לשימוע בפני בלניקוב לקראת פיטורים בשל "אי התאמה", ובמאי אשתקד החליט בלניקוב לפטר אותו. אולם, בספטמבר אשתקד הורה כאמור איתם להחזירו לתפקידו, תוך ביקורת חריפה על נימוקי הפיטורים. הוא קבע, כי לחלקם אין כל בסיס עובדתי, חלקם הועלו רק בדיעבד וחלקם היו לכל היותר טעויות שוליות. לכן החליט אז בית הדין, בצורה נדירה, לא רק להתערב בשיקול הדעת של הנהלת האוצר, אלא כאמור גם להורות להחזיר את מכפש לתפקידו למרות מרקם היחסים בינו לבין הממונים עליו.
בפסק הדין הנוכחי מציין איתם (8.6.23), כי לא עלה יפה מאמץ נוסף שעשה להביא לפתרון מוסכם. הוא הורה להחזיר את מכפש לתפקידו באופן קבוע, גם לנוכח העובדה שמנכ"ל האוצר וראש אגף השכר התחלפו. לצד זאת, אם השתלבותו בעבודה איננה או לא תהיה משביעת רצון, רשאית המדינה לפתוח בהליך פיטורים כדין. הוא פסק למכפש פיצוי של 70,000 שקל על נזק לא-ממוני והוצאות בסך 5,000 שקל.
נציגי הציבור קיבורק גלבדיאן ודגנית אזולאי הסכימו עם איתם. את מכפש ייצגה עו"ד איילה הוניגמן, ואת המדינה - עו"ד משה וילינגר.

תאריך:  18/06/2023   |   עודכן:  18/06/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רם בלינקוב / Ram Blinkov
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
70,000 שקל לבכיר באוצר שפוטר שלא כדין
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
החברה צפויה להעסיק אלפי עובדים נוספים בקריית גת בשכר גבוה מהממוצע בענף העיבוד השבבי    הוסכם להגדיל את שיעור המס שתשלם החברה למדינה מ-5% ל-7.5%    יוענק לאינטל מענק בגובה של 12.8% מגובה ההשקעה
איציק וולף
ראש האופוזיציה הצהיר כי הוא אינו מסתפק בהצהרות של ראש הממשלה, אלא מעוניין לראות דברים קורים בשטח    "אני קונה מנתניהו רק במזומן"
מירב ארד
מדובר בפרויקט התחדשות עירונית, בפינת הרחובות בן-גוריון-תמרים מגדים, הכולל הקמת מגדל מפואר בן 36 קומות עם 198 יח"ד    השלמת הבנייה ואיכלוס צפויים במהלך שנת 2027    עד כה נמכרו כ-50 יח"ד, שהן כ-45% מכלל יח"ד לשיווק בפרויקט, בהיקף כולל של כ-174.5 מיליון שקל
איציק וולף
שר המורשת טען כי פרופ' אמיר ירון היה צריך להיות "מגולגל מכל המדרגות" לאחר שטען שהרפורמה המשפטית תפגע בכלכלה    "נגיד בנק ישראל מלכלך על מדינת ישראל ופוגע בדירוג האשראי שלה, לא ייתכן שפקידים יצאו נגד הממשלה"
איתמר לוין
משה ניסה לרצוח את רעייתו דאז, שירה איסקוב, לעיני בנם המשותף    אלרון: מעולם לא שמעתי תיעוד של תקיפה כה אלימה וכה אכזרית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il