לאחר בדיקה שהחלה לפני כשנה וחצי ובתום שימוע שנערך לחברה בחודשים האחרונים, הכריזה היום הממונה על התחרות על חברת תה ויסוצקי (ישראל) בע"מ כבעלת מונופולין בשוק התה הירוק ובשוק חליטות הצמחים.
בדיקת רשות התחרות מצאה שהחלק של ויסוצקי במכירות תה ירוק וחליטות צמחים לקמעונאים גבוה מ-70%. כוח השוק של ויסוצקי אפשר לה לגבות מחירים גבוהים יותר מאשר ספקים מתחרים ושימר לה דומיננטיות יציבה במשך שנים רבות. בשל כוח השוק, המתחרים של ויסוצקי התקשו להגדיל את מכירותיהם גם במקרים בהם הציעו מחירים נמוכים מאלה שהציעה ויסוצקי וגם במקרים בהם נכנסו מותגים חדשים לישראל, שזכו להצלחה בחו"ל.
בעקבות ההכרזה ויסוצקי תהיה "ספק גדול", כהגדרת המונח בחוק לקידום התחרות בענף המזון, ועל כן מעתה חלים עליה כלל החובות המושתים על ספקים גדולים מכוח חוק זה לגבי המוצרים המוכרזים. איסורים אלה כוללים, בין היתר, איסור להתערב בסידור המדפים ברשתות השיווק, איסור התניית מכירת מוצר מסוים ברכישת מוצר אחר, איסור כולל על כל סוג של התערבות במחיר המוצר ללקוח הסופי ברשתות והגבלות נוספות המופיעות בחוק המזון.
טרם השימוע שבוצע לויסוצקי הממונה שקלה להכריז על ויסוצקי גם כבעלת מונופולין בשוק התה השחור ובשוק התה השחור בטעמים. אולם הנתונים שנאספו בעקבות השימוע חזקו את המסקנה כי חלקה של ויסוצקי בתה שחור נמוך ממחצית ונמצא במגמת שחיקה, כמו גם העובדה כי לויסוצקי מתחרה שגם לו נתחי שוק לא מבוטלים בשוק זה. ביחס לתה שחור בטעמים, לאחר השימוע ובחינה של המידע שנאסף, עלו מספר קשיים לקבוע כי מדובר בשוק ברור ומובחן.