X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עמית. "נכשלת לאורך החזית כולה" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
סופית: כספים שחולטו מעבריין אינם הוצאה לצורך מס
הרכב מורחב של בית המשפט העליון קובע: העבריין רועי חיון לא יוכל לנכות מההכנסות שהעלים - 6.8 מיליון שקל - חילוט בסך 5 מיליון שקל

כספים שחולטו במסגרת הליך פלילי אינם מוכרים כהוצאה לצורכי מס של העבריין - קובע סופית (28.6.23) שופט בית המשפט העליון, יצחק עמית. הרכב מורחב של חמישה שופטים אשרר את פסק הדין בסוגיה זו, שניתן במקור ברוב של שניים נגד אחד בחודש מאי אשתקד.
רועי חיון הורשע בשנת 2016 בארגון הימורים אסורים, הלבנת הון ועבירות מס. הוא נדון למאסר בפועל, קנס של 2 מיליון שקל וחילוט של 5 מיליון שקל. בהסדר עם רשות המיסים הודה חיון בהעלמת 6.8 מיליון שקל בשנים 2015-2010 והסכים לשלם מס של 4.7 מיליון שקל. הוא ביקש לנכות מהכנסתו החייבת את החילוט, עמדתו התקבלה בידי בית המשפט המחוזי בתל אביב, אך נדחתה בידי בית המשפט העליון. כעת, כאמור, זוהי הלכה סופית.
עמית אומר: "הכנסות שהופקו מעסק בלתי חוקי הן הכנסות החייבות במס, ומצב שבו הכנסות אלו מחולטות מהנישום, אך בד-בבד הוא נדרש לשאת במלוא המס בגינן - אכן משקף תוצאה שעומדת במתח אל מול העיקרון של גביית מס אמת [שכן הוא משלם מס גם על סכום שנשלל ממנו]. עם זאת, אין במתח זה כשלעצמו כדי לגבור על הוראותיה של פקודת מס הכנסה ולהוביל להכרה בסכומי החילוט כהוצאה המותרת בניכוי.
"הטענה כי יש להתיר את הניכוי נכשלת לאורך החזית כולה: חילוט כספים לא נמנה על סוגי ההוצאות המפורטות בפקודת מס הכנסה כהוצאות המותרות בניכוי; סכומי החילוט לא הוצאו בייצור הכנסה - הם לא שולמו במהלך השוטף והרגיל של העסק, לא נועדו לשמר את מנגנון ייצור ההכנסה, לא שולמו במהלך פעילותו של העסק אלא זמן מה לאחר חיסולו, ולא השתלבו בתהליך הפקת ההכנסה, לא בכוח ולא בפועל.
"הסיכון 'להיתפס' ולעמוד לדין פלילי בגין ניהול עסק עברייני, אינו מסוג הסיכונים שהופכים את הסכומים שחולטו בתום הליך פלילי להוצאות פירותיות שהוצאו כחלק מניהולו הרגיל והשוטף של העסק; וספק אם יש לראות את הסכומים שחולטו כהוצאה עסקית פירותית ולא כהוצאה פרטית או הונית האסורה בניכוי לפי הוראות הפקודה".
הנשיאה אסתר חיות, המשנה לנשיאה עוזי פוגלמן והשופטים נעם סולברג ודוד מינץ הסכימו עם עמית. את חיון ייצגו עוה"ד משה מזרחי, עמית קריגל ואלדד נח, ואת רשות המיסים - עו"ד חן אבידוב.

תאריך:  28/06/2023   |   עודכן:  28/06/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סופית: כספים שחולטו מעבריין אינם הוצאה לצורך מס
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
היועמ"ש לשעבר מנדלבליט התייחס לדברים שאמר המפכ"ל לשעבר אלשיך ולפיהם במשטרה לא צפו שנתניהו לא יתפטר מתפקידו לאחר שהוגשו נגדו כתבי אישום    "הדבר היחיד שנדון הוא האם יש ראיות להעמדה לדין"
מגזין סגולה
יורש העצר האוסטרו-הונגרי פרנץ פרדיננד נרצח
איציק וולף
מצטרף לבנק לאומי ומציע תשלום שנתי גבוה פי חמישה - בשיעור של 2% עד לגובה יתרה של 25,000 שקל    יפחית את הריבית על משיכת היתר עד 2%
איציק וולף
שופרסל התקשרה בהסכם עם שופרסל נדל"ן וחברת ארבעת המינים, חברת-בת בבעלות מלאה של החברה, על פיו יועברו המרלו"גים בשוהם, בראשון לציון וההחזקות במרלו"ג במודיעין לחברה הבת
איתמר לוין
סקר בינלאומי של מכון PEW: האמון בנשיא עומד על 68% לעומת 60% אשתקד ונמוכה רק בשלוש נקודות מן האמון בטראמפ    התמיכה בארה"ב - השנייה בגובהה בין 23 המדינות שנבדקו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il