X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אנגלמן. שיתוף פעולה עם גורמים נוספים באירופה [צילום: שבוע הסייבר, אוניברסיטת תל אביב]
אנגלמן: "על מבקרי מדינות המערב לבדוק מוכנות לעידן ה-AI"
הודיע כי הביקורת שיכין תתמקד בשלושה היבטים בנוגע לפעולות הממשלה ולהיערכותה: ההתמודדות עם סיכוני הבינה המלאכותית בהיבט הטכנולוגי, קידום רגולציה וחקיקה, ויישום כלי בינה מלאכותית במערכות ציבוריות-מדינתיות

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן השתתף (יום ד', 28.6.23) בוועידת "שבוע הסייבר" של אוניברסיטת תל אביב. בדבריו חשף המבקר, המכהן גם כסגן נשיא ארגון המבקרים האירופי (EUROSAI), כי משרדו יתחיל בביקורת על מוכנות המדינה לעידן הבינה המלאכותית (AI). הביקורת תיעשה בשיתוף פעולה עם גורמים נוספים באירופה כדוגמת מבקר האיחוד האירופי, ומבקרי המדינות של בריטניה, גרמניה ומדינות רבות נוספות.
הביקורת תתמקד בשלושה היבטים בנוגע לפעולות הממשלה ולהיערכותה: התמודדות עם סיכוני הבינה המלאכותית בהיבט הטכנולוגי, קידום רגולציה וחקיקה, ויישום כלי בינה מלאכותית במערכות ציבוריות-מדינתיות.
לדבריו, "הבינה המלאכותית עשויה להביא לכדי התקדמות טכנולוגית רחבת היקף בתחומים רבים אך לצדה קיימים סיכונים רבים ובהם "פייק ניוז", שימוש ב-AI ע"י גורמי טרור ופשיעה וההיערכות לשינויים הדרמטיים בשוק העבודה. בנושא הטכנולוגי נבדוק האם הממשלה מוכנה לטכנולוגיה החדשנית בהיבטי הממשל, יכולות המחשוב, ההון אנושי ועוד; בסוגיית הרגולציה והחקיקה נבדוק כיצד מגינה הממשלה על אזרחיה ועל עצמה על-ידי הגבלת השימוש בטכנולוגיית AI שעלולה לגרום להשפעות שליליות ולחשוף את הציבור לסכנות. ההיבט השלישי הוא יישום בינה מלאכותית במערכות ציבוריות-מדינתיות. במסגרתו נבדוק האם וכיצד בינה מלאכותית מוטמעת בתוך מערכות המדינה - בריאות, משפט, ביטחון, חינוך וכו'.
כמבקר המדינה אני רואה חשיבות משמעותית בביצוע ביקורת מקיפה בתחום הבינה המלאכותית וסיכוניה. עולם הביקורת רואה בסיכוני בינה מלאכותית סיכון מרכזי. האתגרים הכרוכים בהתמודדות עם העניין מורכבים והם דורשים, בין היתר, שיתוף פעולה רציף בין מדינות, להתמודדות מיטבית עם סיכוני בינה מלאכותית. לצד היתרונות הרבים של הבינה המלאכותית, היא טומנת בחובה גם סכנות גדולות להתעצמות ארגוני הטרור והפשיעה.
היא עלולה לערער את היסודות עליהם אנחנו נשענים ולהשפיע על כלל האנושות. על מבקרי המדינות לבדוק שמדינות המערב, וישראל בתוכן, מוכנות לעידן ה- AI. אנו במשרד מבקר המדינה מתחייבים להמשיך ולהתייחס לנושא משמעותי זה ביתר שאת, לטובת אזרחי ישראל והעולם כולו".

תאריך:  28/06/2023   |   עודכן:  28/06/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אנגלמן: "על מבקרי מדינות המערב לבדוק מוכנות לעידן ה-AI"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בינה מלאכותית
אפרים הלפרין
העיתון בילד הגרמני פרסם שהוא עומד להחליף את מקצוע העריכה העיתונאית בבינה מלאכותית    אנו מבינים מלאכותית אך מה הקשר לבינה לכל הרוחות?
איתמר לוין
הסנאט יתחיל השבוע לטפל בחקיקה שמטרתה להסדיר את התחום, מדווח וושינגטון פוסט, ובינתיים שני הבתים לומדים עליו - אבל ממי בדיוק?
איציק וולף
שי ג'ינפינג נפגש עם ביל גייטס    הצהיר כי סין מקדמת בברכה פעילות בתחומה של חברות אמריקניות העוסקות בתחום הבינה המלאכותית
קרן שחר
האיחוד האירופי נמצא בתהליך של יצירת מערכת כללים מקיפה לניהול סיכוני בינה מלאכותית וקידום שימושים אתיים של AI. כללים אלו, שיהיו הראשונים מסוגם בעולם, צפויים להיות מאומצים על-ידי חברי הפרלמנט האירופי (MEP) בקרוב. הם פועלים לפי גישה מבוססת סיכונים ומגדירים חובות הן לספקי AI והן למשתמשים
עידן יוסף
המשנה ליועמ"ש בוועדת המדע והטכנולוגיה הציג את תפיסת האסדרה בנושא בינה מלאכותית: התאמה סקטוריאלית ולא הכתבה רוחבית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il