X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בהרב-מיארה. בסמכות השר [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
סמוטריץ' למיארה: "למשוך תגובת הפרקליטות שנשלחה ללא היוועצות"
המכתב נשלח בעקבות תגובת פרקליטות המדינה לבית המשפט בנוגע לפינוי שנעצר בסמוך לעלי סמוטריץ' הבהיר: "האחריות לגיבוש תגובות המדינה בהליכים משפטיים הנוגעים לצדדים האזרחיים ביו"ש נתונה לאחריותו ובסמכותו של הח"מ בתיאום עם שר הביטחון"

ברקע תגובת פרקליטות המדינה לבית המשפט בנוגע לפינוי שנעצר הבוקר (יום ה', 29.6.23) בסמוך לעלי, שר האוצר והשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ' שיגר מכתב ליועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, בו הוא דורש למשוך את תגובת הפרקליטות שנשלחה ללא היוועצות עם השרים.
במכתב כתב השר כי "האחריות לגיבוש והגשת תגובות המדינה בהליכים משפטיים הנוגעים לצדדים האזרחיים ביהודה ושומרון נתונה לאחריותו ובסמכותו של הח"מ בתיאום עם שר הביטחון.
"למרות זאת, כמחטף לאור יום, הוגשה תגובת המדינה לעתירה שבכותרת על-ידי פרקליטות המדינה, וזאת ללא שום תיאום עם שר הביטחון או עם הח"מ.
"כתוצאה מכך, ובאופן טבעי בהתנהלות מעין זו, לוקה התגובה בלא מעט פגמים עובדתיים קונקרטיים. כך למשל ביחס לטענת העותרים בדבר אכיפה בררנית - האם ידוע ליועצת כי ברגעים אלו ממש נבנים ביהודה ושומרון למעלה מאלף מבנים פלשתינים בלתי חוקיים אל מול אכיפה מינורית בשטח. האם אין זה מן הראוי לעדכן את בית המשפט בתמונה העובדתית המלאה? לתומי סברתי כי על פרקליטות המדינה לומר את האמת לבית המשפט, וזאת לא ניתן לעשות ללא שיח מקדים עם הגורמים האמונים על כך המכירים את התמונה המלאה ובראשם השרים הרלוונטיים, וזאת כאמור למרבה האבסורד לא נעשה.
"על-רקע האמור לעיל, אבקשך להורות לפרקליטות המדינה למשוך לאלתר את התגובה שהוגשה ללא סמכות, להודיע לבית המשפט בצורה שאיננה משתמעת לשתי פנים כי התגובה הוגשה בטעות, ללא סמכות וללא תיאום עם המשיבים, וכי תגובה חדשה תוגש בהקדם ובהתאם ללוח הזמנים שיקבע בית המשפט וזאת לאחר תאום עם שר הביטחון ועם הח"מ".

תאריך:  29/06/2023   |   עודכן:  29/06/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סמוטריץ' למיארה: "למשוך תגובת הפרקליטות שנשלחה ללא היוועצות"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלי אלון, עידן יוסף
ברלין, שהיה ממנחי ערבי השירה בציבור הידועים בישראל, הניח שתי בנות ושישה נכדים    לפני שלושה ימים קיבל פרס מפעל חיים    אתמול מת השדרן דובי לנץ בגיל 76
איציק וולף
ועדת המכרזים של חברת החשמל נעתרה לבקשת הקבוצה שזכתה במכרז לרכישת תחנת הכוח לדחייה של 14 ימים במסירת כספי ערבות הביצוע של העסקה    המועד החדש: 7 ביולי 2023
עידן יוסף
ראש היחידה הממשלתית לחופש המידע: כל עובדי מערכת הבריאות היו מגויסים למיגור המגפה ולא היה מי שיספק מידע מקיף על התנהלות המערכת והדבר הביא לקונספירציות    "מקבלי ההחלטות אינם מספיק מודעים לחשיבות הזכות למידע בעת משבר"
מירב ארד
המיזם בעלות של 1.4 מיליארד אירו מקודם במרץ לקראת אירועי השחייה שייערכו באולימפיאדה בשנה הבאה    אחר הפרויקט עוקבות ערים אחרות ברחבי צרפת ואירופה במטרה להפוך את הנהרות העוברים בהן לנקיים ולנגישים לשחייה
עידן יוסף
ועדת התכנון של העירייה ביטלה את האישור שניתן לישיבת מעלה אליהו להקים מבנה חדש    המועמד לדיאנסקי: "הצלחנו לקלקל לחולדאי את ה'דיל' שנרקם עם הישיבה. נקודת ציון בשמירה על תל אביב חילונית"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il