X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
גלנט. יותר זכויות לנכי צה"ל בחקיקה [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
השר גלנט בדיון על עיגון זכויות נכי צה"ל:
"נרחיב זכויות נכי צה"ל בתוספת תקציבית של 150 מלש"ח"
גלנט אישר המלצות 'ועדת שרשבסקי' למענים בתחום הדיור לפגועי גוף ונפש: סף הזכאות לסיוע בדיור יירד מ-50% נכות ל-35%, הסיוע במענקים והלוואות יושווה לזה הניתן לנפגעי גפיים (באותה דרגת נכות) אגף השיקום יעניק ליווי מקצועי - משפטי ופיננסי בתהליך רכישת דירה

שר הביטחון, יואב גלנט, בתאום עם יו"ר ועדת העבודה והרווחה, ח"כ ישראל אייכלר, אישר את המלצות הוועדה לבחינת מענים בדיור למתמודדים עם פוסט טראומה ופגועי גוף ונפש. ההמלצות יוטמעו בפרק הסיוע בדיור בחוק הנכים, עוד במושב הכנסת הנוכחי והן נאמדות בכ-150 מיליון ש"ח.
את הוועדה מינה מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אייל זמיר, בתאום עם יו"ר ארגון נכי צה"ל, עו"ד עידן קלימן. בראש הוועדה עמד יחיאל שרשבסקי, פסיכולוג ולשעבר ראש מערך השיקום הפסיכיאטרי במשרד הבריאות. הוועדה פגשה עשרות נפגעי ונפגעות ראש, נפש וטראומה, לצד בני משפחה מטפלים, בחנה למעלה מ-150 הצעות של נכי צה"ל, התייעצה עם המומחים המובילים במדינת ישראל ובחנה את הטיפול הניתן למתמודדי פוסט טראומה במדינות שונות בעולם.
עיקרי ההמלצות שהוצגו בדיון בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת כוללות:
  • השוואת הסיוע הניתן במענקים והלוואות לצרכי דיור לזה הניתן לנפגעי גפיים תחתונות (באותה דרגת נכות). סף הזכאות לסיוע בדיור יירד מ-50% נכות ל-35%.
  • יינתן סיוע במענק להתאמת דירה (כפי שניתן לנכים פיזיים) לנפגעים הזקוקים למרחב שקט ואשר גרים בדירות שלא מאפשרות יצירת מרחב שכזה. אם יתברר כי יש צורך בהחלפת דירה, יושוו המענק וההלוואה לאלה הניתנים לפגועי גפיים תחתונות באותה דרגת נכות. נפגעים אשר חל שינוי באחוזי הנכות שלהם או בהרכב המשפחתי, יוכלו לקבל הלוואה לצורך התאמת דירתם או החלפת דירתם במידת הצורך, גם אם קיבלו בעבר סיוע לדיור.
  • הוועדה ממליצה להקים ועדת חריגים ייעודית שבסמכותה לאשר את מתן סיוע המקובל לדיור, גם עבור פתרונות חריגים בכל דרך שתמצא לנכון.
  • משרד הביטחון יתקשר עם גוף מקצועי לייעוץ פיננסי, המתמחה בדיור שיעניק ליווי לכל נכה המוכר כנפגע נפש או ראש או פוסט טראומה, החל מרגע שיבחר בכך ועד לרכישת דירה. זאת - ללא תלות באחוזי הפגיעה. הייעוץ הפיננסי יינתן סמוך ככל הניתן לשלב ההכרה ויכלול תוכנית פיננסית ארוכת טווח לצורך הגעה להון ראשוני לשם רכישת דירה, בשים לב לגובה התגמול הלא מבוטל שמשלם משרד הביטחון.
  • משרד הביטחון יקים מערך בתי הפוגה (Respite Houses) שיהוו מקלט למספר ימים ויאפשרו הינתקות לצורך הפגה והתארגנות. מסגרות אלו יצטרפו לבית המאזן, הבית הבטוח ובית המעבר שהוקמו לאחרונה על-ידי אגף השיקום. בנוסף, משרד הביטחון יקים מסגרות שיקומיות לטווח הביניים, בהן יינתן סיוע באוריינטציה שיקומית ובעצימות משתנה לתקופה של עד שנתיים. המסגרת תסייע לנפגעים ברכישה מחדש של יכולות עצמאיות, העצמת יכולות תעסוקה או הכוונה לרכישת מקצוע, כל זה תוך מעטפת טיפולית שתתמקד בעיבוד הטראומה ובנייה מחדש של יכולות חברתיות.
השר גלנט אמר בדיון על עיגון זכויותיהם של נכי צה"ל: שר הביטחון יואב גלנט אמר: "אנחנו עושים צדק בהעברת החקיקה ובביסוס זכויותיהם של נכי צה"ל בחוק ולא בתקנות שעשויות להשתנות מעת לעת. אנחנו מקדמים כעת שני פרקים ראשונים של דיור וניידות, אותם אניי מקווה שנצליח להשלים עוד במושב הכנסת הזה. בהמשך נעביר עוד 4 פרקים שעוסקים ברפואה, רווחה תעסוקה ובתחום הפסיכו סוציאלי, הכל כבר התפרסם להערות הציבור".
עוד הוסיף השר כי המהלך יכלול תוספת תקציבית של כ-150 מיליון ש"ח לטובת נכי צה"ל: "בין היתר אנחנו מתכוונים להקים מחלקות ייעודיות לטיפול באוכלוסיות ייחודיות בדגש על נפגעי פוסט טראומה ונפעל להגדרה ייעודית של המתמודדים עם פוסט טראומה. בתוקף המדיניות שלנו לא נבדיל בין מי שנפגע בכל דרך בקרב, בדרך אל הקרב, באימון או בשגרה- כולם זכאים".

תאריך:  05/07/2023   |   עודכן:  05/07/2023
+הממשלה תאשר העברת סמכויות הפרטת הדואר לקרעי
11:33 05/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ועדת השרים לענייני הפרטה אישרו השרים אמסלם, סמוטריץ' וקרעי את צו המניעים  ▪  בכך קבעו כי תהליך הפרטת הדואר ימשיך תוך שיפור רמת השירות לצרכן והמשך השימוע ליו"ר הדואר

ישיבת ועדת השרים לענייני הפרטה

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"נרחיב זכויות נכי צה"ל בתוספת תקציבית של 150 מלש"ח"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 37
עידן יוסף
במקביל דרש מהחרדים לוותר על פסקת התגברות כללית    שס ואגודת ישראל הסכימו להצעה, אך דגל התורה והציונות הדתית דרשו לקיים את ההסכם הקואליציוני כלשונו    הקואליציה צפויה לקדם חוק יסוד שיקשה על בג"ץ לפסול את חוק הגיוס
עידן יוסף
כספי הפרישה שיועברו לעובדים - חלק מהתקבולים שיוזרמו חזרה לחברה וישמשו לשיפור השירות    משרד האוצר הבהיר כי אין מניעה מצידו להמשך תהליך השימוע להדחת יו"ר הדואר
עידן יוסף
התנאי שהציבה ועדת השרים לחקיקה לתמיכה בהצעת חוק-יסוד: מגילת העצמאות שהגיש יאיר לפיד היא תמיכה של האופוזיציה ברפורמה המשפטית
מירב ארד
הישוב החדש עתיד להיות יישוב קהילתי, בו צפויות להתגורר כ-500 משפחות ובין היתר יקדם קליטת עלייה
איתמר לוין
הממשלה הנוכחית נראית כאילו היא מתיימרת לפעול ברוח הפסוק "הן עם לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב". זה לא רק הזוי ומסוכן; זהו עיוות של יסוד-היסודות עליו ניצבת היהדות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il