X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
התקבלה רק הבקשה נגד דיסקונט [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
המחוזי: התנהגות תובע ייצוגי תפחית את הגמול
השופט בורנשטין: התנהגות מעוררת אי-נוחות, כולל גיוס תובעי-קש ופעולות מלאכותיות שנועדו לייצר תביעה ייצוגית, תשפיע על הגמול אם התביעה תתקבל

תובע ייצוגי סדרתי שהתנהלותו מעוררת חוסר נוחות יקבל גמול מופחת, אם וכאשר תביעתו תתקבל. כך אומר (27.6.23) שופט בית המשפט המחוזי מרכז, שמואל בורנשטין. לדעתו, זוהי האפשרות העדיפה על פני החלפתו של התובע, אותה יש לבצע במשורה בלבד.
רון סמוכה הגיש בקשות לתביעות ייצוגיות נגד בנק הפועלים ובנק דיסקונט, בטענה לגביית יתר של עמלות והוצאות תמורת מסחר בניירות ערך זרים. אסתר רונן ויעקב גוטמן הגישו בקשות זהות נגד בנק איגוד ובנק מזרחי-טפחות. כל הבקשות הוגשו באמצעות עו"ד ארנון גרפי, אם כי בורנשטין אינו מתייחס לעובדה זו ואינו רואה בה טעם לפגם.
בורנשטין אומר: "מעדויות המבקשים עלה כי מאחורי כל ארבע בקשות האישור, ללא יוצא מן הכלל, עומד סמוחה. הוא אשר יזם את הגשת בקשות האישור והניע את ההליכים, הוא היחיד הבקיא בפרטי ההליכים המשפטיים, הוא ה'מושך בחוטים' ביחס לשני המבקשים הנוספים, וככל הנראה הוא אף זה הנושא בתוצאות ההליכים.
מעדויות המבקשים עלה כי הפעולות שביצעו בניירות הערך, נועדו 'לייצר' עילות תביעה, וכן כי לא אחת הן היו מנוגדות לכל היגיון כלכלי וגרמו ביודעין להפסד כספי.
"כבר הבעתי בעבר [בהליך אחר בו סמוכה היה התובע הסמוי] את דעתי לפיה ספק אם מי ש'מגויס' על-ידי מאן דהוא אחר לטובת הליך ייצוגי, באופן זה שהוא מבצע לפי בקשת האחר עסקה או פעולה, וזאת אך ורק מתוך מטרה אחת ויחידה - להפוך לתובע ייצוגי - יכול הוא, או מי ששלח אותו, להיחשב כמי שייצג את הקבוצה 'בדרך הולמת ובתום לב'" - אחד התנאים להכרה בתובע ייצוגי.
בורנשטין מציין, כי "סמוחה הבהיר בעדותו כי הוא עומד בראשן של מספר רב של תובענות ייצוגיות, כעשרים בקשות לאישור בשלוש שנים - וכי 'היד עוד נטויה', כאשר בחלקן הוא משתף פעולה גם עם המבקשים בהליכים דנן"; רונן היא גיסתו של סמוכה, בעוד גוטמן הודה שתצהירו הוא חותמת גומי של סמוכה.
"התנהלותם של המבקשים בכל הקשור והמתייחס להליכים דנן, מעוררת אי-נוחות", מוסיף בורנשטין. "הפעולות בניירות ערך שביצע סמוחה, כמו גם הפעולות שביצעו המבקשים האחרים שגייס לטובת העניין (בשעה שמבקשים אלה מפגינים חוסר בקיאות בהליכים המשפטיים, וככל הנראה אף אינם צפויים לשאת בתוצאותיהם לנוכח הסכמות פנימיות שנותרו בערפל), הן פעולות מלאכותית, שלא בדרך מקובלת, נעדרות כל הגיון או רציונל כלכלי, ומטרתן היא אחת ויחידה - 'לייצר' תובענה ייצוגית".
בורנשטין דחה את הבקשות כלפי הפועלים, מזרחי ואיגוד, וקיבל רק את הבקשה לגבי דיסקונט. הוא אומר כי סמוכה לא פעל בחוסר תום לב קיצוני ויש עניין ציבורי בבירור התביעה, ולכן כאמור החליט שלא להחליפו "אלא יש לתת ביטוי להתנהלותו בכל הקשור והמתייחס להליך דנן וזאת במסגרת פסיקת הגמול בתום ההליך, אם וככל שהתובענה תתקבל". סמוכה חויב בתשלום הוצאות בסך 40,000 שקל לכל אחד משלושת הבנקים, ובשל התנהלותו - בשלב זה לא נפסקו הוצאות לטובתו בהליך מול דיסקונט. את הפועלים ייצג עו"ד רן פלדמן, את דיסקונט ייצג עו"ד דוד לשם, ואת המזרחי ואיגוד - עוה"ד שרון לובצקי-הס ויניב הולצמן.

תאריך:  06/07/2023   |   עודכן:  06/07/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המחוזי: התנהגות תובע ייצוגי תפחית את הגמול
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
על המחאות נגד הרפורמה המשפטית אמר: "המחאה היא הבלם, ההידברות היא הפתרון"    גנץ תקף את רה"מ נתניהו: "יהיה על שמך כתם בהיסטוריה"    הליכוד בתגובה: "גנץ שבוי של המחאה ואינו רוצה או מסוגל להגיע להסכמות כלשהן"    ח"כ מיכאלי: "קוראת לחבריי לפיד וגנץ להפסיק ללכת שבי אחרי נתניהו"
איתמר לוין
אגודת מי תמר ושני צרכני מים באזור ים המלח טוענים שבמשך חודשיים הזרימה החברה מים מזוהמים שלא היו ראויים להשקיה
מירב ארד
בחודש שעשבר נכנסו לישראל 322.9 אלף תיירים    מתחילת השנה נרשמה ירידה של 12.8% בכניסות התיירים
איתמר לוין, יצחק דנון
בועז וטלי איתן טוענים: פרופ' ציון בן-רפאל וערן שחם היו שותפים מלאים להחלטות, נגדן הם יוצאים בתביעתם להגדיל את חלקם בחברה
עידן יוסף
רשות המיסים תאפשר גישה לכל טופסי 106 משש השנים האחרונות דרך האזור האישי    עד היום, שכירים שנדרשו למסמך זה והוא לא היה עוד בידיהם, הצטרכו לפנות למעסיק על-מנת לשחזרו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il