X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ר'יטאן. ללא רקע ביטחוני קודם [צילום: שימוש לפי סעיף 27א]
הזרוע הצבאית של חמאס קיבלה אחריות לפיגוע בקדומים
המחבל שרצח ישראלי סמוך לקדומים הוא אחמד יאסין ר'יטאן, מכפר סמוך למודיעין דיווח ברשתות ערביות: מדובר בבן דודו של המחבל שרצח את אור אשכר ז"ל בתל אביב

המחבל שביצע את פיגוע הירי הרצחני סמוך ליישוב קדומים שבשומרון הוא אחמד יאסין ר'יטאן, פלשתיני בן 19 מהכפר קיביא הנמצא מערבית לרמאללה. הזרוע הצבאית של חמאס הודיעה כי הוא השתייך לשורותיה וקיבלה אחריות על הפיגוע. עם זאת, משירות הביטחון הכללי נמסר כי לא היה לו רקע ביטחוני קודם.
ברשת אל ג'זירה דווח (יום ה', 6.7.23) כי כוחות הביטחון עצרו את אביו של ר'יטאן. ברשת אל קודס דווח כי מדובר בבן דודו של המחבל מועתז חוואג'ה שרצח בחודש מרס האחרון את הישראלי אור אשכר ברחוב דיזנגוף בתל אביב.
אחמד יאסין ר'יטאן הגיע אחר-הצהריים סמוך לשכונת מצפה ישי שבקדומים. תצפית הביטחון זיהתה את הרכב שלו כשנסע בציר שבו נוסעים אך ורק כלי רכב של כוחות הביטחון. סייר אזרחי וכוח צה"ל הוקפצו אל המקום וכשביקשו מן המחבל להזדהות הוא ירה באקדחו לעבר איש הביטחון וזה מת מפצעיו.
ר'יטאן נמלט מן המקום ברגל וכוח צבאי של סיירת גבעתי, יחד עם הסייר של קדומים, ירו בו והרגו אותו.

תאריך:  06/07/2023   |   עודכן:  06/07/2023
+מפקד פיקוד המרכז צמצם כוחות לאכיפת בנייה לא חוקית
09:02 07/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הפיקוד לא נענה לדרישות הדרג המדיני על מדיניות האכיפה נגד בנייה פלשתינית ביו"ש ליישום המדיניות שקבע השר במשרד הביטחון  ▪  ירידה בהיקף כוח האבטחה המוקצה להריסות בנייה לא חוקית פלשתינית ביו"ש • תמצא: פוקס לא הקצה די כוחות אבטחה  ▪  השר סמוטריץ' במכתב לרה"מ: "שימוש בסמכות ביטחונית לסכל מחליטה מדינית"

פוקס. מסכל מימוש מדיניות הדרג המדיני [צילום: דובר צה''ל]
+הרמטכ"ל קיים תחקיר ראשוני בישוב קדומים בעקבות הפיגוע
08:31 07/07/23  |  עידן יוסף

הרמטכ״ל קיים אמש (ה׳) הערכת מצב ותחקיר ראשוני ביישוב קדומים בעקבות הפיגוע שאירוע מוקדם יותר, במהלכו נהרג סמל ראשון שילה יוסף אמיר ז״ל הי"ד.

[צילום: דו"צ]
+ההרוג בפיגוע בקדומים: סמ"ר שילה אמיר
21:40 06/07/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

סמ"ר אמיר, בן 22 מקיבוץ מירב, שרת בסיירת גבעתי ונרצח אחר הצהריים על ידי מחבל סמוך ליישוב קדומים  ▪  הלווייתו תתקיים מחר בבוקר בהר הרצל בירושלים

סמ"ר אמיר ז"ל [צילום: דובר צה"ל]
+ועדת החוץ והביטחון קיבלה סקירה על המבצע בג'נין
20:00 06/07/23  |  איציק וולף

ועדת החוץ והביטחון, בראשות ח"כ יולי אדלשטיין, קיימה (יום ה', 6.7.23) דיון חסוי בו קיבלו חברי הוועדה עדכון מודיעיני-מבצעי על מבצע "בית וגן" שנוהל השבוע במרחב העיר ג'נין.
גורם בכיר במטה לביטחון לאומי עדכן את חברי הוועדה בהחלטות, הדירקטיבות והיעדים שקבע הדרג המדיני לצה"ל ולמערכת הביטחון לגבי המבצע.
חברי הוועדה שמעו מגורם מודיעיני בצה"ל על המגמות שהובילו להחלטה על היקף ועיתוי המבצע, ועל תמונת המצב הקיימת כעת לאחריו, כפי שהיא נתפסת בצד הפלסטיני.
על תמונת המודיעין והיעדים לפעילות שנגזרו ממנה, שמעו חברי הוועדה את סקירתו של נציג מרחב יו"ש של שב"כ, שגם פירט על הפעילות המודיעינית והמבצעית של אנשי ונשות השב"כ לצד לוחמי צה"ל ומג"ב, ועל היקף ההישגים והעמידה ביעדים שנקבעו.
גורם מבצעים בצה"ל סקר בפני חברי הוועדה על כלל הפעילות ההתקפית שנעשתה בכל המימדים בגזרה בעת המבצע ואת השיקולים שהיו בעת קבלת ההחלטות על בחירת דרכי הפעילות במבצע.

+ליברמן: לחזור לסיכולים ממוקדים של ראשי חמאס בעזה
19:58 06/07/23  |  איציק וולף

יו״ר ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, קרא לראש הממשלה לפגוע בראשי חמאס, בעקבות הפיגוע בקדומים וקבלת האחריות של חמאס על הפיגוע.
"מה עוד צריך לקרות כדי שנתניהו סוף סוף יסיר את החסינות מראשי חמאס שלקחו אחריות גם על הפיגוע הרצחני שהיה היום. חייבים לחזור לסיכולים ממוקדים של ראשי חמאס ברצועת עזה, כפי שדרשתי עוד ב-2016 כשר הביטחון", אמר.

+ראש מועצת השומרון: העיניים נשואות לממשלה
17:46 06/07/23  |  עידן יוסף

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון: "כל עם ישראל וגם אויבינו מסתכלים על הממשלה - הם מנסים אותנו שוב ושוב אחרי המבצע. יש אלפי כלי נשק מסתובבים באזור, הסתה מטורפת של הרשות שמשלמת למחבלים משכורות ואין מחסומים ביטחוניים".

+הרוג ישראלי בפיגוע ירי סמוך לקדומים
15:57 06/07/23  |  מירב ארד, עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

המחבל פתח באש מן המארב לעבר סייר ביטחון, שהשיב לעברו באש  ▪  בצומת ג'ית ירה המחבל לעבר קבוצת ישראלים ורצח אחד מהם  ▪  המחבל נורה ונוטרל  ▪  אזעקה הופעלה בקדומים והתושבים הונחו להישאר בבתיהם  ▪  כוחות גדולים של צה"ל הוזעקו למקום

זירת הפיגוע [צילום: הלל מאייר/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הזרוע הצבאית של חמאס קיבלה אחריות לפיגוע בקדומים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
מירב ארד, עידן יוסף
המחבל פתח באש מן המארב לעבר סייר ביטחון, שהשיב לעברו באש    בצומת ג'ית ירה המחבל לעבר קבוצת ישראלים ורצח אחד מהם    המחבל נורה ונוטרל    אזעקה הופעלה בקדומים והתושבים הונחו להישאר בבתיהם    כוחות גדולים של צה"ל הוזעקו למקום
עמנואל בן-סבו
ראש העיר עראבה, עיר ואם במדינת ישראל, עומר ואכד נאסר, הוא ככל הנראה ערבי פלשתיני גאה קצת יותר מהיותו אזרח ישראלי גאה, בעל רזומה מרשים בתמיכת ובהוקרת תומכי טרור וסייעניהם
יוני בן-מנחם
יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס הוא המפסיד הגדול מפעולת צה"ל במחנה הפליטים ג'נין שהחלישה עוד יותר את מעמדה של הרש"פ ברחוב הפלשתיני. הג'יהאד האיסלאמי, שלוחה של אירן, מתחזק ברחוב הפלשתיני ומתכנן להקים מאחזים מזויינים גם בשאר חלקי יהודה ושומרון
דן מרגלית
ביבי תעתע באומה ובעולם כאילו הוא תומך בפתרון שתי המדינות לשני העמים, ולא נקף אצבע למען ההידברות    מאז נטתה ישראל אל צד סרבנות השלום
יוני בן-מנחם
צה"ל נטל לידיו את היוזמה במלחמה בטרור והשיג לעצמו חופש פעולה בג'נין אולם בצפון השומרון יש עדיין כ-2000 מחבלים חמושים ותשתיות טרור נרחבות. אירן פועלת לחזק את אחיזתה בצפון השומרון ולכן ישראל חייבת לשמור על המומנטום של ההצלחה ולצאת למבצעים נוספים בהקדם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il