X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עמית הלוי וצביקה פוגל [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
ההמלצה: להוציא את ועדת המעקב העליונה מחוץ לחוק
הוועדה לביטחון לאומי מציעה גם לזמן לחקירה את ראשי הוועדה בגין פגיעה במדינת ישראל יו"ר הוועדה: " על הרבה פחות ממה שהם אומרים נחקרתי מעל שש שעות בלהב 433. אם צריך להעמיד אותם לדין ולחבוש אותם באסורים, אז לעשות זאת. לא אשתוק בנושא הזה". ח"כ אחמד טיבי: "אם מישהו חושב שהנהגת המעקב העליונה תתיישר לפי הקונצנזוס שהולך יותר ימינה לימין הקיצוני, טועה" הפרקליטות: "יש תלונה הנמצאת בבדיקת משטרה. כאשר חוות דעת בעניין תועבר היא תטופל"

הוועדה לביטחון לאומי דנה (יום א', 9.7.23) בבקשת ההצעה לסדר הדורשת להוציא את ועדת המעקב העליונה מחוץ לחוק ולזמן לחקירה את ראשי הוועדה בגין תמיכה בטרור של חברי הכנסת לימור סון הר מלך ועמית הלוי.
בדברי ההסבר נטען, כי ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי בישראל קיימה בחודש מאי אירוע תמיכה במחבלים בהשתתפות חכ"ל לשעבר מוחמד ברכה, והשייח ראאד סלאח במהלכו הושמעו קריאות לביצוע פעולות טרור. בעקבות אותו אירוע הגיש ארגון הימין 'בצלמו' תלונה במשטרה ושלח מכתב ליועצת המשפטית לממשלה, בדרישה לעצור את מארגניו. "וועדת המעקב העליונה אינה ארגון שוליים קיצוני, אלא ארגון המוכר בישראל כעותר ציבורי לגיטימי שדלתות בין המשפט בישראל פתוחות בפניו וכי זו לא הפעם הראשונה שהארגון מכפה בפעילותו על ארגוני הטרור", נכתב בפנייה. עוד צוין, כי "הוועדה והעומד בראשה עודדו את הפרעות שהתקיימו בשומר חומות וסייעו בהליכים המשפטיים של מבצעי הפוגרומים וכי למדינה ולמוסדות האכיפה אסור להשלים עם הפעילות הזו וכי יש להוציאה אל מחוץ לחוק".

יו"ר הוועדה לביטחון לאומי, ח"כ צביקה פוגל, אמר כי יש כמה מסמכים שהופצו בשנים אחרונות שמביעים חשש שוועדת המעקב העליונה עוסקת בדברים מעבר לתחום הפוליטי. "מטרתנו לגבש המלצות ואיך אנחנו אם בכלל מניעים את התהליך הזה". ח"כ עמית הלוי (הליכוד) טען כי הדיון הוא על הקו האדום הכי תחתון של מדינה חופשית והתארגנות מהסוג הזה אנו צריכים להוציא מחוץ לחוק. אנחנו דואגים לשלום אזרחי מדינת ישראל בכללם ערביי ישראל שיהיה להם מסלול לאזרחות הגונה ולא ללכת אחר הכוחות הרעים המובילים רשע. אנחנו מבקשים שתהיה הכרזה של התאגדות אסורה על-פי חוק העונשין".

ח"כ אחמד טיבי (חד"ש תע"ל) אמר כי הוא דוחה את הדרישה ומותר להנהגה פוליטית להביע עמדות שהן מנוגדות לעמדת הממשלה, לכיבוש, להתנחלויות והכיבוש המדינתי. "אם מישהו חושב שהנהגת ועדת המעקב העליונה תתיישר לפי הקונצנזוס שהולך יותר ימינה לימין הקיצוני, טועה. שום ישיבה כזו לא תפחיד את הציבור הערבי עברנו את הזמנים הללו. אנחנו מתנגדים לאלה ההורגים בעם שלנו, לכיבוש ולפשיסטים".

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

ח"כ ואליד אל הואשלה (רע"ם): "ועדת המעקב היא המטרייה של החברה הערבית. אם עמית הלוי רוצה להוציא אותם מחוץ לחוק, הוא צריך לזמן את כל ראשי הרשויות וחברי הכנסת ולהוציא אותם מחוץ לחוק. הוועדה מטפלת בנושאים אזרחיים שהמדינה לא השתתפה בהם. ההצעה מיותרת". ח"כ צבי סוכות (הציונות הדתית) ציין כי ח"כ איימן עודה אמר לפני מספר ימים 'יחי מחנה הפליטים ג'נין על העמידה שלה' במליאה, ויושב ח"כ טיבי שמהלל את המחבל מרואן ברגותי ועוד אחרים. "אנחנו לא יכולים לממן את האנשים הללו שהם הטרגדיה של החברה הערבית. במקום שהם יתעסקו בדברים החשובים של החברה הערבית הם מעודדים טרור. זה אינטרס של החברה הערבית".
ח"כ עאידה תומא סלימאן (חד"ש תע"ל) טענה כי מדובר ברדיפה פוליטית שמטרתה לדכא כל אפשרות של האוכלוסייה הערבית כקבוצה לאומית שיש לה זכויות לאומיות. לדבריה, מטרת ארגון הגג היא לתאם מאמצים ומאבקים ושמירה על האינטרסים של האוכלוסייה שאנו מייצגים. "זה מפריע לאנשים אני יודעת. אנחנו נגד הכיבוש שבסוף כן וחייב להשתחרר". ח"כ יוסף עטאונה (חד"ש תע"ל): "מדובר בחלק ממסע הדה-לגיטימציה כלפי הנהגת הציבור הערבי בישראל. ההצעה במהות שלה כלפי ועדת המעקב כמו בדיון על תוכניות לימודים במזרח ירושלים. הניסיון לייצר על-ידי הימין הקיצוני ערבי כבקשתם לא יצליח. במדינה שיש שוויון אין צורך בוועדת מעקב. זה המאבק שלנו וזה תפקידה הוועדה".

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

ח"כ לימור סון הר מלך (עוצמה יהודית) ציינה כי אין מספיק זמן לתאר את מעלליה של הוועדה, לתמיכה בטרור ובטרוריסטים וקריאה לפרעות. העצמה של החברה הערבית תקרה בדרך אחרת ולא בדרך הטרור. צריך להקשיב ולשמוע כיצד הם הגדירו את האינטרסים של האוכלוסייה הערבית והכל במסווה של שוויון זכויות ומדובר בשקרים. רק במדינה שלנו ניתן להכיל כאלה אירועים. המשחק נגמר. הוועדה הזו הובילה את הפרעות". ח"כ הלוי התייחס לדברי ח"כ תומא סלימאן ואמר כי יש לאזרחים הערבים זכויות של אינדיבידואלים וקהילתיים ואיש לא מבקש לשנות אותן. "את נמצאת כאן כאזרחית במדינה יהודית ויהיה לך את כל הכבוד. אבל אם הפרשנות שלך היא לחורבן מדינת ישראל את לא תהיי כאן. אני קובע שלא תהיו טרוריסטים". טיבי השיב כי יש אנשים שחושבים שהם יכולים לדבר בקומיסריות ובאדנות. "עוד לא נולד האדם שיגיד לנו הערבים הפלשתינים איך להתבטא".
ידידיה צוקרמן מארגון ערי ישראל אמר כי הבעיה בוועדת המעקב היא בתמיכה בטרור ובחתרנות תחת המדינה וזו הבעיה שהייתה בפרעות תשפ"א. וכשמדובר על כיבוש הוא בעצם הקמתה של מדינת ישראל שבאו לידי ביטוי בפרעות בלוד ובעכו שם נרצחו ונשרפו בתי כנסת. "הם הודיעו על הפגנות וליבו את זה בפוסטים וקריאות". חברו לארגון, עו"ד דוד אבינר, הוסיף: "הגשנו תלונות בעבירות של הסתה, המרדה והתאגדות אסורה. אנו מקווים שהחלטה תתקבל כמה שיותר מהר כיוון שבעבירה של המרדה לא תעמוד בחלוף שנה ואנו מקווים שהיא לא תתמסמס".

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

מורן מימוני מקרן יוזמות אברהם ציינה כי הוצאה מחוץ לחוק של ועדת המעקב זו פגיעה אנושה בחופש הביטוי של הציבור הערבי בישראל והוועדה פועלת רבות למען האזרחים הערבים בפערים של קידום יוזמות שהמדינה לא מתייחסת ומשקיעה שם. "המדינה משקיעה מיליארדים כדי להביא לצמצום בין האוכלוסייה הערבית ליהודים והחלטה כזו תחזק בצדק את ההרגשה כי הציבור הזה הוא מדוכא. מדובר בפעולה אנטי דמוקרטית ואנחנו מתנגדים לה בתוקף", דבריה. שי גליק מבצלמו הגיב כי תמיכה בחטיפת חיילים אינה חלק מחופש הביטוי . "הגשתי מספר תלונות נגד ועדת המעקב כולל חומרים אבל הכל נסגר ונעלם. "כל קריאה להסתה מובילה בסוף לרצח וצריך לעצור את זה". רפ"ק לי פרל ממשטרת ישראל אמרה כי בנושא הסתה לטרור קובע פרקליט המדינה לאחר בחינת הראיות ו"בנושא של הוצאת הוועדה בעבירה של התאגדות אסורה - צריך לבחון את זה במסגרת העבירה עצמה, הדברים ייבחנו". עו"ד שמעון חוג'ה, פרקליטות המדינה, הוסיף כי כאשר חוות דעת בעניין תועבר היא תטופל. "בחוק העונשין אין מנגנון של מאבק בטרור, לא ניתן להכריז על התאגדות לא מותרת. בית משפט יכול להרשיע ובכך מסתיים ההליך הפלילי".

יו"ר הוועדה פוגל אמר לסיכום כי הדיון חשוב מעצם קיומו והעלאת הנושא על השולחן. "להנהגה הפוליטית יש זכות לעמוד מול החלטות הממשלה אבל לא אתן יד למי שייתן יד ויערער על מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. ועדת המעקב העליונה לא יכולה להמשיך במתכונת בה היא מתנהלת כרגע. את מנהיגי הוועדה צריך לחקור. על הרבה פחות ממה שהם אומרים נחקרתי מעל שש שעות בלהב 433. אם צריך להעמיד אותם לדין ולחבוש אותם באסורים, אז לעשות זאת".
הוא הוסיף כי המלצת הוועדה להמשיך לפעול להוצאת ועדת המעקב העליונה מחוץ לחוק ולקרוא להם להיחקר כי מעשיהם פוגעים במדינת ישראל ובעצם קיומה כמדינה יהודית ודמוקרטית . "אינני מתכוון לשתוק בנושא הזה", חתם.

תאריך:  09/07/2023   |   עודכן:  09/07/2023
+בעקבות הספר "חבר ואיש סוד - שיחות עם סיני"
09:41 10/07/23  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה

"אינני מוותר להם, אני מחזיר להם את האדמות שלהם... אני לא חושב, שהשטחים שאני מחזיר הם שלי, אני חושב שהציונות הגיעה למיצוי עצמה, היא הצליחה מעל ומעבר, העם היהודי יושב בארצו"

נועדנו [צילום: עודד בליטי/AP]
+מת לטיף דורי חושף פרשת "טבח כפר קאסם"
09:01 10/07/23  |  אלי אלון   |   לרשימה המלאה

"לטיף הקדיש את חייו למאבק נגד מציאות שבה ישראל כבר לא מדינה כובשת, אלא לכיבוש שיש לו מדינה. נסו לחשוב כמה אומץ לב, יושרה ורוחק-רואי צריך היה כדי להיות מסוגל לומר את הדברים שהיום נשמעים טריוויאליים"

נשיא המדינה ראובן ריבלין משתתף בטקס לציון 58 שנים לטבח כפר קאסם [צילום: מרק נוימן/לע"מ]
+חמאס פתחה במערכה נגד ההתנחלויות
08:17 10/07/23  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה

תנועת חמאס הכריזה מלחמה על ההתנחלויות והמתנחלים וקוראת לפלשתינים לפגוע בהם בכל מקום ביהודה ושומרון. כוחה של חמאס מתחזק והיא פועלת גם להפלת שלטון הרש"פ, במערכת הביטחון הישראלית גוברים הקולות לגבות מחיר יקר מהתנועה

סאלח אל-עארורי [צילום: נרימאן אל-מופי/AP]
+רקטה שוגרה ב-14 ביוני מג'נין לרם און
23:19 09/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הרקטה גרמה לשריפת שני דונמים משטח הישוב ולא גרמה לנפגעים  ▪  ב-26 ביוני פורסם בקבוצה פלשתינית תיעוד ניסיון לשגר שתי רקטות מאזור ג'נין לעבר מושב רם און

שרידי הרקטה בשדה החרוך [צילום: מוא"ז גלבוע]
+התנגדות בן-גביר וסמוטריץ' בלמה הקלות לרש"פ
20:19 09/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני הוסכם למנוע את קריסת הרשות הפלשתינית  ▪  בשל התנגדותם של השר במשרד הביטחון והשר לביטחון לאומי סוכם שלא יינתנו הקלות, אך ייתכן שנתניהו וגלנט יאשרו הקלות מסוימות שאינן מצריכות אישור מהקבינט  ▪  גלנט על הסרבנות: משתמשים בצה"ל ובגופי הביטחון לקידום עמדות פוליטיות

ישיבת הקבינט [צילום ארכיון: אריאל חרמוני, משרד הביטחון]
+המפכ"ל שבתאי רץ מהמטה הארצי לזירת פיגוע הדקירה
18:38 09/07/23  |  איציק וולף

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יעקב שבתאי, רץ ממשרדו שבמטה הארצי של המשטרה אל תחנת הרכבת הקלה הסמוכה לגבעה הצרפתית, הנמצאת מעבר לכביש.

[צילום: דוברות משטרת ישראל]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אהוד יערי / Ehud Yaari  אוהד טל  אופיר כץ / Ofir  Katz  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איימן עודה / Eiman Ode  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איסמעיל הנייה  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen  ארז מלול / Erez  Malul  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בג"צ קול העם  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גדעון לוי / Gideon Levi  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד  ביטן / David Bitan  דן אילוז / DAN Iluz  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חאלד משעל / Khaled  Mashal  חאלד משעל  חופש הביטוי  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מוחמד דף  מוסא אבו-מרזוק / Musa  Abu Marzook  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מנסור עבאס / Mansour Abbas  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה רוט / Moshe  Roth  מתן כהנא / Matan  Kahana  נאור שירי  ניר ברקת / Nir  Barkat  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman  עודד גרנות  עודד פורר / Oded Forer  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמית הלוי / Amit  Halevi  צבי יחזקאלי  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  קארין אלהרר / Karin  Elharar  ראמי חמדאללה / Rami  Hamdallah  רון כץ / Ron Katz  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההמלצה: להוציא את ועדת המעקב העליונה מחוץ לחוק
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עידן יוסף
בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני הוסכם למנוע את קריסת הרשות הפלשתינית    בשל התנגדותם של השר במשרד הביטחון והשר לביטחון לאומי סוכם שלא יינתנו הקלות, אך ייתכן שנתניהו וגלנט יאשרו הקלות מסוימות שאינן מצריכות אישור מהקבינט    גלנט על הסרבנות: משתמשים בצה"ל ובגופי הביטחון לקידום עמדות פוליטיות
רבקה שפק-ליסק
המפלגה הערבית פעלה נגד ממשלת בנט-לפיד למרות מדיניותה לטובת ערביי ישראל במאבק באלימות ובפשיעה ובהפניית תקציבים לשיפור מצבם של ערביי ישראל
יורם אטינגר
בניגוד לתובנה המקובלת במערב, סעודיה ושש מדינות ערב שחתמו הסכמי שלום עם ישראל ערות לעובדה שהסוגיה הפלשתינית אינה שורש הסכסוך ערב-ישראל, אינה בבת-עין ערבית ואינה מוקד זעזועים אזוריים
איציק וולף
חברי הכנסת יולי אדלשטיין ושמחה רוטמן מתנגדים לכוונת ראש הממשלה לאשר בקבינט שורת הקלות לרשות הפלשתינית    "במקום להגביר את הלחץ, ממשלת ישראל מורידה את הרגל מדוושת הגז. אין מקום לכך שממשלת ימין תיתן פרס לטרור"
יוני בן-מנחם
האירועים האחרונים במחנה הפליטים ג'נין זעזעו את תחושת הביטחון של הנהגת הרש"פ והגבירו את הזעם והשנאה אליה ברחוב הפלשתיני.יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס חושש שחמאס תצליח לערער את שלטונו והוא יוזם מפגש פיוס בקהיר כדי לנסות ולהרגיע את המתיחות ברחוב הפלשתיני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il