X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כשר. מקרה נדיר [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
העליון אישר הוצאות אישיות על עו"ד
כשר דחה את ערעורו של עו"ד עודד הוכהאוזר על חיובו בהוצאות בסך 20,000 שקל בשל לשון בוטה ומשתלחת ובשל התנהגות שמנעה קיום דיון במחוזי

שופט בית המשפט העליון, יחיאל כשר, דחה (12.7.23) את ערעורו של עו"ד עודד הוכהאוזר על חיובו בהוצאות אישיות לטובת אוצר המדינה בסך 20,000 שקל, בשל התנהלותו בעת ייצוג לקוחה בסכסוך נדל"ן. כשר קובע, כי מדובר במקרה נדיר המצדיק חיוב שכזה.
הוכהאוזר ייצג את שרית קילקר בסכסוך על בית בגדרה, בו הטיח בשמה שורה של האשמות קשות וחסרות יסוד נגד שופט בית המשפט המחוזי מרכז, מיכאל תמיר, אשר דן בתיק. הוכהאוזר גם הגיש יחד עימה שש עתירות לבג"ץ, כולל בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד תמיר ולהסיר את חסינותו השיפוטית. בג"ץ דחה את כולן בשל היותן חסרות בסיס ובשל הלשון המשתלחת בה נוסחו.
במקביל הגישו הוכהאוזר ועו"ד רונן מזור בשמה של קילקר שורה של בקשות בתיק במחוזי; בגין אחת מהן, בקשה לפסול את תמיר, הוטלו עליהם הוצאות אישיות בסך 3,000 שקל (על החלטה זו לא הוגש ערעור). לעומת זאת, הוכהאוזר לא הגיש ראיות מטעמה של קילקר (שהייתה התובעת בתיק), ובדיון במרס 2021 שב והטיח דברים בתמיר ואמר שבשל אופן ניהול התיק - הוא אינו מרשה לה להעיד. תמיר הסביר בסבלנות רבה את משמעות הצעד, והתרה בפני הוכהאוזר שלא להתבטא בצורה בוטה ופוגענית. בדיקת News1 העלתה, כי הוכהאוזר ייחס לתמיר עבירות פליליות, טען שהוא מפר את אמנת זכויות האדם, נכנס שוב ושוב לדבריו, סירב לענות על שאלותיו והטיח בו שהוא מוטה ולכן לא ניתן לנהל בפניו את ההליך (הפרוטוקול מצורף לידיעה).
לבסוף קבע תמיר, כי קילקר אכן לא תעיד וביקש לשמוע את ראיות הנתבעים. הללו ביקשו לחקור את קילקר מטעמם, הוכהאוזר התנגד לכך והפריע לניהול ההליך עד כדי כך שתמיר נאלץ לקרוא לאנשי משמר בתי המשפט כדי שיוכל לנהל את הדיון. לבסוף הוא נאלץ לנעול את הדיון בשל התנהגותו של הוכהאוזר. תמיר דחה את תביעתה של קילקר, ציין שלא הגישה ראיות ולמעלה מן הצורך ניתח את הראיות שהגישו הנתבעים.
תמיר קבע, כי התנהלותם של קילקר, הוכהאוזר ומזור הייתה פוגענית והיוותה שימוש לרעה בהליכי משפט. כתבי הטענות שלה נוסחו בניגוד לתקנות, האוסרות על ניסוח "מבזה, מביש או משתלח". הוא חייב את קילקר בהוצאות בסך 225,000 שקל, ואת הוכהאוזר ומזור - בהוצאות בסך 20,000 שקל. בערעור לעליון הודיע הוכהאוזר, כי סיכם עם מזור שהוא עצמו ישא בכל חיוב.

העליון שמע את הטענות

כשר דחה את ערעורה של קילקר, בציינו שמדובר במצב נדיר בו לא הוגשו ראיות מצידה של התובעת - ודי היה בכך כדי לדחות את תביעתה. בנוגע להוצאות בהן חויב הוכהאוזר מזכיר כשר, כי בית המשפט רשאי להטיל כאלה על עורך דין, אם כי עליו לעשות זאת במשנה זהירות ובמשורה, "ורק במקרים בהם התנהלות עורך הדין חורגת במידה ניכרת מחובותיו לנהל דרכיו ביושר ובדרך ארץ
ולסייע לבית המשפט לנהל את המשפט באופן יעיל והוגן".
כשר ממשיך: "התנהלותו של עו"ד הוכהאוזר לאורך ההליך שהתנהל בפני בית המשפט קמא, ובפרט במסגרת הדיון שהתקיים בבית המשפט קמא ביום 14.3.2021, הינה, ללא כל צל של ספק, התנהלות המצדיקה עשיית שימוש בסמכות לפסוק הוצאות אישיות לחובת עורך הדין". בכתבי הטענות שהגיש ובטיעונים בעל-פה הוא השתמש בשפה בוטה ומשתלחת, בה הטיח בתמיר האשמות חסרות בסיס, וכאמור התנהלותו הפריעה לניהול הדיון. תמיר התרה בו שוב ושוב לחדול מהתנהגותו, אך לשווא.
הוכהאוזר צדק בטענתו לפיה תמיר לא אפשר לו להגיב לפני שהטיל עליו הוצאות אישיות, ממשיך כשר, אך אין בכך הצדקה לביטולן. בשל מידת החריגות והחומרה היתרה בהתנהגותו, אפשר לו העליון לטעון בפניו בנושא ההוצאות במקום להחזיר את התיק לתמיר. בכך נרפא הפגם של העדר זכות הטיעון, ולא היו בפיו נימוקים משכנעים לביטול ההוצאות.
קילקר חויבה בהוצאות נוספות בסך 30,000 שקל. הוכהאוזר לא חויב בהוצאות בעליון בשל הפגם של העדר זכות טיעון במחוזי. השופטים ענת ברון ועופר גרוסקופף הסכימו עם כשר.

תאריך:  13/07/2023   |   עודכן:  13/07/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העליון אישר הוצאות אישיות על עו"ד
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משמר המשפט
איתמר לוין
אומר שלא היה מקום להגשתה עתירה של אקדמיית אל-קאסמי נגד התנאים שבקול הקורא שפרסמה המל"ג להפעלת מסגרת אקדמית ביישוב ערבי בצפון הארץ
איתמר לוין
גרוסקופף: "חומרתן הרבה של עבירות האלימות המבוצעות באמצעות סכין, בשים לב לפוטנציאל הנזק המשמעותי שעלול להיגרם מהן, מחייבת החמרה של מדיניות הענישה"
איתמר לוין
השופט רפי כרמל גזר עונש נמוך מן המינימום הקבוע בחוק וזאת בלא לנמק    העליון החמיר את העונש - אך רק באמצעות הארכת המאסר על תנאי
איתמר לוין
נפתחו למעלה מ-861,000 תיקים; נסגרו למעלה מ-874,000 תיקים; המלאי עומד על 434,000 תיקים    שיעור סגירת התיקים גבוה משיעור הפתיחה, אם כי בשיעור נמוך מאשר ב-2021
איתמר לוין
הדוח האחרון של נציב התלונות שהם: המליץ אשתקד לנקוט הליכים נגד חמישה שופטים    16% מן התלונות נמצאו מבוססות - לצד תלונות חסרות יסוד ומכפישות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il