X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בארד. פותחת ברגל שמאל [צילום: מאט רורק/AP]
גוגל משיקה את בארד בעברית מלאכותית
ענקית הטכנולוגיה מרחיבה את שירותי הבינה המלאכותית גם לקהל דוברי העברית הבעיה: העברית אינה תקנית והתשובות המאונגלתות אינן נותנות מענה נכון או נותנות מענה משובש

כארבעה חודשים לאחר ששוחרר לאוויר העולם, צ'טבוט הבינה המלאכותית של גוגל - "בארד" (Bard), מרחיב (13.7.23) את פעילותו גם לקהל דוברי העברית. השירות של ענקית הטכנולוגיה האמריקנית מתיימר להכיל את כל הידע האנושי הגלוי, ועושה זאת עם יכולת עיבוד של מיקרוצ'יפים שמהירים פי 100 אלף ממנו.
בארד הושקה להרצה תחילה רק בארצות הברית ובבריטניה, ולאחר מכן ביפן ובקוריאה הדרומית. ההכרזה מהיום נוגעת לכל אירופה - לראשונה "בארד" נפתחת בכל מדינות האיחוד האירופי ושווייץ, ובהרבה מאוד שפות שונות. בישראל בארד היה זמין עד כה רק באנגלית.
עם זאת, בדיקת News1 מעלה כי בארד אינו נותן תשובות בעברית תקנית, אלא מתרגם את השאלות לאנגלית, ואחר כך שוב לעברית באופן היוצר שפה משובשת, שככל הנראה מתבססת על תרגום גוגל. המערכת אינה מכירה את התחביר העברי ויתר כללי השפה.
כך למשל, אם תבקשו מבארד לכתוב שיר בעברית בחרוזים - היא לא תהיה מסוגלת לבצע את המשימה. גם אם תידרש לכתוב בדיחה היא לא תצחיק, משום ששורת המחץ היא משחקי-מילים באנגלית. כגון: "מה קוראים לשועל שמנגן בפסנתר? מנגינת שועל"; "מה קוראים לחתול שמסוגל לקרוא מחשבות? חתול-וידאו"; "איזה אוכל הכי אוהב את השמש? תירס" או "למה הטיגריס לא הגיע למסיבה? כי הוא היה טרף".
החידוש הבולט בגרסה החדשה של ה"בארד" הוא הרחבתה ליותר מ-40 שפות נוספות - ביניהן עברית, ערבית, סינית, גרמנית וספרדית. כמו-כן, החל מהיום השירות יהיה זמין ביותר מקומות, כולל בברזיל וכאמור בכל רחבי אירופה.
אפשרויות נוספות:
  • תשובות קוליות - בארד מאפשרת להקשיב לתשובות שהיא מספקת. אופן ההפעלה: מקלידים הנחיה ואז לוחצים על סמל הצליל כדי לשמוע את התשובה של בארד. האפשרות הזאת כבר זמינה ביותר מ-40 שפות, כולל עברית.
  • אפשרות לשנות את התשובות של בארד - ניתן לשנות את הטון והסגנון שבו מתקבלות התשובות. לרשותכם חמש אפשרויות שונות: 'פשוט', 'ארוך', 'קצר', 'מקצועי' או 'לא רשמי'. אפשרות זו זמינה לפי שעה רק בעברית, אך תורחב בעתיד.
  • ארגון שיחות - ניתן לארגן שיחות בסדר מסוים, לחזור אליהן ולשנות אותן. הדבר יאפשר להשתמש בהנחיות שניתנו בעבר לבארד. בסרגל הצד יופיעו אפשרויות לשמור, לשנות את שמה של השיחה או לחזור לשיחה קודמת.
  • ייצוא קוד - בארד מסייעת לכתוב קוד. קוד שנכתב ב-Python יוכל להיות מיוצא מבארד ל-Replit, ולא רק ל-Google Colab כמו שהיה עד עכשיו.
  • שיתוף תשובות עם חברים - תוכלו לשלוח קישור לשיתוף השיחה.
  • הוספת תמונות להנחיות - בבארד תשולב היכולת של Google Lens. יימסר מידע על המופיע בתמונות, המערכת תציע טקסט שיוצג לצד תמונה. לפי שעה אפשרות זו זמינה רק באנגלית.

תאריך:  13/07/2023   |   עודכן:  13/07/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גוגל משיקה את בארד בעברית מלאכותית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
טוענת: אמיר ולילי גבעוני קיבלו אלפי עגלים ולא שילמו תמורתם; התברר שהם הסתבכו כלכלית, שיקים להם חזרו והם הבריחו חלק ניכר מהסחורה שרכשו
איתמר לוין
רשת רמי לוי וחברת הנדל"ן הורייזן גולד תובעות את אלקטרה בנייה, אשר בנתה את הקניון שבבעלותם, בטענה בעיקר לליקויי רטיבות ונזילות
עידן יוסף
יו"ר ועדת החוקה אומר כי גם ללא תיקון עילת הסבירות, כבר היום בג"ץ אינו יכול לכפות על שר המשפטים לכנס את הוועדה לבחירת שופטים    מאשים: "גורמים פוליטיים מנסים להשפיע באמצעות הממשל האמריקני"    זעם באופוזיציה על התנהלות לפיד
איתמר לוין
הדברים נאמרו בפסק דין בפרשה של חטיפה וסחיטה על-רקע כלכלי, אך ניתן לפרשם גם כלפי התפרעויות של מתנחלים בחודשים האחרונים
איתמר לוין
המדינה: מכתב הנאצה שהניח נריה וונגר על קברו של יוני נתניהו נועד לאיים על נתניהו כדי שיכבוש את רצועה עזה ויחזיר את גופתו של הדר גולדין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il