X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מתוך התביעה: הדמיון הנטען בין החברות
ישראלים נלחמים במחשוב ענן: Orca נגד Wiz
החברה להגנת מחשוב הענן שייסד אבי שועה, לשעבר איש 8200 וצ'ק פוינט, טוענת שהחברה בראשות אסף רפפורט העתיקה ממנה את הטכנולוגיות

חברת Orca Technology טוענת, כי חברת Wiz מעתיקה בצורה שיטתית פטנטים שלה ומבססת עליהם את כל פעילותה המקצועית והשיווקית. שתי החברות הוקמו בידי אנשי היי-טק ישראלים והן מתחרות בתחום אבטחת מחשוב הענן. טענותיה של Orca עומדות במרכזה של תביעה נגד Wiz, אותה הגישה (12.7.23) לבית המשפט הפדרלי במדינת דלאוור.
Orca הוקמה בשנת 2019 בידי אבי שועה, אשר שירת במשך עשר שנים ביחידה 8200. על-פי התביעה, לאחר מכן הצטרף שועה לחברת צ'ק פוינט כאחד מחלוצי אבטחת המחשב, התקדם בה ובמשך חמש שנים היה מנהל הטכנולוגיות שלה; את Orca הוא הקים עם עוד כמה מיוצאי צ'ק פוינט וכיום הוא משמש כמנהל היזמות שלה; המנכ"ל הוא גיל גֶרוֹן. על-פי התביעה, כיום היא מעסיקה 400 עובדים.
Wiz הוקמה בינואר 2020 בידי אסף רפפורט (כיום המנכ"ל), עמי לוטווק (מנהל הטכנולוגיות), ינון קוסטיקה (סמנכ"ל מוצר) ורועי רזניק (סמנכ"ל מו"פ) - הצוות שלפני כן הוביל את פיתוח אבטחת הענן במיקרוסופט. על-פי אתר Wiz, החברה משרתת 35 מבין חברות פורצ'ן 100, מעניקה הגנה ל-5 מיליון אתרים שהועלו לענן ול-230 מיליון מסמכים ביום, ובין שותפיה - אמזון, גוגל ואורקל. בין המשקיעים בה היו הקרנות המובילות בלקסטון וסקויה.
בתביעה נטען, כי Wiz הצהירה מאז הקמתה שבכוונתה להציע בדיוק את אותה מוצר שהחלה Orca להציע שנה לפני כן, "ולא היה זה צירוף מקרים או הברקות מקבילות של גאונות". שועה הציג את הפלטפורמה של Orca בפני מייסדי Wiz בפגישה במיקרוסופט במאי 2019 והללו העתיקו אותה תוך הפרת זכויות יוצרים ושני פטנטים אמריקניים הרשומים על שמו של שועה. העתקה זו, נטען עוד, היא שאפשרה ל-wiz להציג בתוך חודשים בודדים פתרון אבטחה מלא למחשוב ענן.
לדברי Orca, כי חוות דעת של אנליסטים עצמאיים מאששת את טענתה בדבר העתקה נרחבת ממנה, החל מן הטכנולוגיה שלה, דרך השירותים שהיא מציעה ועד לשיטות השיווק שלה. עוד נטען, כי Wiz הכריזה מאז הקמתה של מה שהציגה כפיתוחים מקוריים, למרות ש-Orca הציגה אותם מספר שנים לפני כן. בתביעה נאמר כי חלק מן ההעתקות בוצעו באמצעותו של עורך דין (ששמו אינו מוזכר), אשר שירת את Orca בתחום רישום הפטנטים ואשר בשנת 2021 החל להעניק את אותם שירותים ל-Wiz. בהמשך אף גייסה Wiz עורך דין נוסף (שגם שמו אינו מוזכר), אשר העניק ל-Orca ייעוץ בתחום דיני החברות ונכח בישיבות הדירקטוריון ונחשף למידע סודי שלה.
Orca מבקשת מבית המשפט פסק דין הצהרתי לפיו Wiz העתיקה את הטכנולוגיות שלה והפרה את זכויות היוצרים והפטנטים שלה, ולפסוק לה פיצוי על-פי הסכומים הקבועים בחוק במדינת דלאוור. התביעה הוגשה באמצעות עו"ד ג'ק בלומנפלד וטרם הוגש כתב הגנה.

תאריך:  17/07/2023   |   עודכן:  17/07/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ישראלים נלחמים במחשוב ענן: Orca נגד Wiz
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
הוסיף: "אף מדינה דמוקרטית לא יכולה לקבל תכתיב כזה. דווקא מי שמניפים את הדגל הדמוקרטיה צריכים להיות הראשונים לצאת נגד התופעה"    על צמצום עילת הסבירות אמר: "המטרה היא להפחיד את הציבור"
איציק וולף
במסגרת הסדר טיעון הודו בני הזוג במיוחס להם וסוכם כי יוטל עליהם עונש של מאסר על תנאי וקנס בסך של 160 אלף שקל והתחייבות להימנע מעבירה. שופט בית משפט השלום בפתח תקוה, עודד מורנו, אישר את הסדר הטיעון וקבע כי הוא סביר ומאוזן בהתחשב בהיעדר העבר הפלילי של שני הנאשמים והעובדה שהם הורים ל-12 ילדים, ושהאישה בהריון
איציק וולף
מהדרין היא חברה ציבורית המחזיקה בעתודות קרקע משמעותיות באזורי ביקוש במדינת ישראל בהיקף מוערך של מעל ל-11,000 דונם    בבעלותה 8 בתי אריזה וקירור שהמרכזיים שבהם ממוקמים בצריפין ובנתניה, ובנוסף מרכז לוגיסטי ובית קירור בצרפת    המחיר משקף שווי שוק גבוה ב-33% ממחיר המניה כפי שנרשם בסוף יום המסחר אתמול
איציק וולף
אל"ם במילואים כ' חשף בפני חבריו ליחידה המתנגדים לרפורמה המשפטית כי הוא הקצין הבכיר לשעבר שעליו דיווח הניו-יורק טיימס כי הודיע על השהיית ההתנדבות למילואים בשל קידום הרפורמה המשפטית    "הידיים רעדו, אבל זה הזמן לעשות מעשה"
איציק וולף
בראש הדיון, שיתקיים מחר, צפוי לעמוד שר החוץ של בריטניה, ג'יימס קלוורלי    בריטניה צפויה לקרוא במהלך הדיון לקיום שיח עולמי על ההשפעה של טכנולוגיית הבינה המלאכותית על השלום ועל הביטחון העולמיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il