X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כנפי-שטייניץ. אין הצדקה להקלה [צילום: נועם רבקין-פנטון, פלאש 90]
העליון: עבריין מס ישלם 102 מיליון שקל
נדחה ערעורו של ירון סולמי, אשר הודה בהפצת חשבוניות פיקטיביות ב-342 מיליון שקל, על חיובו בסכום כפול מהמס שהיה גלום בהן

עבריין המס ירון סולמי ישלם לרשות המיסים 102 מיליון שקל בעקבות הרשעתו בפרשת ענק של הפצת חשבוניות פיקטיביות. שופטת בית המשפט העליון, גילה כנפי-שטייניץ, דחתה (24.7.23) את ערעורו של סולמי על כפל המס שהוטל עליו.
סולמי הודה והורשע בהפצת מאות חשבוניות כוזבות בסך 342 מיליון שקל, אשר אפשרו לרוכשיהן לחמוק מתשלום מע"מ בסך 51 מיליון שקל. זאת, לצד עבירות רבות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד, הלבנת הון ועוד. בינואר 2018 הוא נדון לשש שנות מאסר, קנס של 250,000 שקל וחילוט של כספים ב-4.7 מיליון שקל, שלושה נכסי מקרקעין ושלושה כלי רכב.
בספטמבר 2019 חייבה רשות המיסים את סולמי בתשלום כפל מס בסך 113 מיליון שקל בגין החשבוניות הפיקטיביות. סכום זה התבסס על כתב האישום המקורי, ותוקן לאחר מכן ל-102 מיליון שקל בהתאם לכתב האישום המתוקן בו הודה סולמי. בית המשפט המחוזי מרכז (השופט אבי גורמן) דחה את ערעורו של סולמי על החיוב וכעת דחתה כנפי-שטייניץ את ערעורו. סולמי טען, כי לא היה מקום לגבות ממנו מס כלשהו ובוודאי שלא כפל מס, לנוכח חלקו השולי בנושא החשבוניות ובשל החילוט הנרחב בהליך הפלילי. הוא ציין, כי בית המשפט קרא (בהליך הפלילי) לרשויות המס לשקול שלא לגבות ממנו מס.
כנפי-שטייניץ מזכירה, כי החשבוניות הפיקטיביות הן מכת מדינה, ולכן יש חשיבות מיוחדת בהפעלת סנקציית כפל המס על המעורבים בהן. המחוקק לא התיר לרשות המיסים לוותר על סכום המס, אלא רק להפחית את רכיב הכפל - וזאת במקרים נדירים בלבד. עניינו של סולמי אינו נמנה עליהם: הוא עמד "בראשה של התארגנות עבריינית מסועפת ומתוכננת היטב, שבגדרה בוצעו שורה ארוכה של עבירות, ביניהן הנפקה שיטתית של מאות חשבוניות מס כוזבות לאורך כחמש שנים ובהיקף כספי אדיר של מאות מיליוני שקלים".
עוד דוחה כנפי-שטייניץ את טענתו של סולמי, ולפיה ההמלצה בגזר הדין להתחשב בו במישור האזרחי הייתה חלק מהסדר הטיעון עימו. לטענה זו אין כל עיגון והיא אף נסתרת מדבריה המפורשים של התובעת, ולפיהם הבהירה לסולמי שאין לה כל סמכות לקבוע דבר לגבי השומה העתידית. המלצת בית המשפט אף הייתה מנוגדת להוראות החוק בנוגע להטלת הכפל, מעירה כנפי שטייניץ.
בהקשר זה מעירה כנפי-שטייניץ: "ככלל ראוי כי בית המשפט הדן בהליך הפלילי ימעט במתן המלצות בעניינים שאינם בתחום סמכותו ובנסיבות בהן לא הונחה לפניו התשתית העובדתית והמשפטית הנוגעת לעניין. על בית המשפט להימנע מליצור ציפיות בלב הנאשם, או לנטוע בו את הרושם כי יהיה בגזר דינו כדי להביא לתוצאה מטיבה החורגת מהסדר הטיעון שבין הצדדים ומן ההליך הפלילי שלפניו. גם שיקולים של מדיניות משפטית ראויה תומכים בנקיטת זהירות במתן המלצות מעין אלה, אשר עלולות לתמרץ בעלי דין להפוך את ההליך הפלילי, ואת הסדרי הטיעון בפרט, לזירה לקבלת המלצות בעניינים החורגים מתחומו של ההליך".
סולמי חויב בהוצאות בסך 10,000 שקל. השופטים דוד מינץ ויחיאל כשר הסכימו עם כנפי-שטייניץ, אם כי כשר מציין שהוא עושה זאת לאחר התלבטות, בשל אותה אמירה בהליך הפלילי שייתכן שרשות המיסים הייתה צריכה להתחשב בה. את סולמי ייצגו עוה"ד אייל בסרגליק וליזה בנאיון, ואת המדינה - עו"ד אלכסנדרה הודס.

תאריך:  25/07/2023   |   עודכן:  25/07/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העליון: עבריין מס ישלם 102 מיליון שקל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
השרה מירי רגב הניחה על שולחן הכנסת שלושה הסכמי תעופה חדשים לקראת אישורם בממשלה    הסכמי התעופה כוללים הסכם תעופה חדש עם אזרבייג'ן, ועידכונים משמעותיים בהסכמי התעופה עם וייטנאם ותאילנד
מירב ארד
אחרי שבליכוד הבהירו כי החוק לא על הפרק, הודיעה סיעת יהדות התורה: "כפי שסוכם בהסכם הקואליציוני ימצא פתרון מוסכם על כלל סיעות הקואליציה בנושא הגיוס"    ההסכם הקואליציוני עם מפלגת יהדות התורה קובע, כי הממשלה תקדם חוק יסוד שיסדיר את מעמדם של לומדי התורה עוד קודם להעברת התקציב    בהצע"ח נכתב: "חשיבות עליונה בעידוד לימוד התורה ולומדי התורה"
איתמר לוין
טוענת: הביטול שולל את ערכי היסוד של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, מהווה שימוש לרעה בסמכות הכנסת כרשות המכוננת ונעשה בהליך פגום
מירב ארד
הדסה עין כרם בירושלים ושיבא בתל השומר נמצאים בראש הרשימה. בית החולים סורוקה בבאר שבע דורג במקום האחרון    ציון 10 קיבלו גם בילינסון קיבל את הציון 10 שנמדד על פחות מדדים
עידן יוסף
רשות האסדרה החדשה תחליף את המועצה לשידורי כבלים ולווין ואת הרשות השנייה    עוד בתזכיר החוק: הקמת רשם ספקי תוכן, שבו יהיו רשומים כל ספקי התוכן בישראל; עידוד תחרות ומגוון על-ידי ביטול הצורך ברישיון חדשות והרחבת חובות השקעה בהפקות מקומיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il