X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נסראללה. מסלים איומים [צילום: AP]
נתניהו יכנס הערכת מצב מיוחדת בעניין הגבול הצפוני
מזכ"ל חיזבאללה בנאום לציון יום העשוראא השיעי: "אומרים שראש הממשלה הישראלי ייפגש מחר עם הגנרלים שלו. אני אומר להם: חיזבאללה בלבנון לא יהסס ויהיה מוכן לכל התפתחות או טפשות מצדם"

ראש הממשלה נתניהו יכנס מחר (30.7.23) הערכת מצב מיוחדת בעניין הגבול הצפוני, בהמשך להתגרויות חיזבאללה והחשש מהסלמה. כל ראשי צה"ל יגיעו לדיון ויציגו לנתניהו את התרחישים האפשריים - כשברקע ההערכות המודיעיניות שהקרע הפנימי מקרין החוצה לאויבינו. הדיון, שאמור היה להתקיים בשבוע שעבר, נדחה לנוכח אשפוזו של ראש הממשלה. ראש הממשלה צפוי לשמוע בסקירה הערכת מצב לפיה חיזבאללה מעוניין בעימות נקודתי אך לא להיגרר למלחמה.
השבוע, גורמי ביטחון הזהירו את הדרג המדיני על כך שראש חיזבאללה, חסן נסראללה, מנצל את השבר שנוצר בישראל בעקבות הרפורמה המשפטית. לפי מקורות, אזהרת מערכת הביטחון שנשמעה, בין היתר גם ביממה האחרונה, ציינה כי חיזבאללה עלול לפעול בצורה יותר התקפית.
מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, אמר (שבת, 29.7.23) בנאום שנשא דרך מסך בסיום צעדות העאשוראא' בביירות, כי על ראש הממשלה הישראלי וראשי מערכת הביטחון שיתכנסו מחר להערכת מצב לגבי המצב בגבול לבנון להיזהר מכל מעשה טיפשי ומבחירות שגויות. לדבריו, חיזבאללה לא יהסס ולא ינטוש את אחריותו בהגנה, בהרתעה ובשחרור והוא לא ירכין את ראשו אל מול "היישות המובסת". לדבריו, ארגונו יהיה ערוך אל כל מול בחירה של ישראל ויתמודד עם כל שגיאה שתעשה.
נסראללה הוסיף בהקשר למתרחש בגבול כי לבנון היא זו שמותקפת ולא להפך: "ישראל כובשת חלק מאדמתנו בחוות שבעא וגבעות כפר שובא. בשבועות האחרונים היא כבשה מחדש את צפון הכפר עג'ר. באותה העת, היא זאת שמדברת על התגרויות של חיזבאללה, בזמן שהיא עצמה מתגרה".
"הישות הציונית היא מקור הרוע וגידול סרטני באזור שלנו. האזור שלנו לא יירגע עד הסרת הגידול הסרטני הזה וחיידק השחיתות הזה. אנו בחיזבאללה עומדים לצד התנגדות העם הפלשתיני", אמר נסראללה והוסיף: "הציבור בישראל, שהאמין שהצבא שלו לא מנוצח, התחיל פחות ופחות עם הזמן להאמין בכך עד היום. זה היום השחור ביותר בהיסטוריה של ישראל והיא בדרך לקריסה".
דבריו מתפרסמים ברקע דוח אגף המודיעין של צה"ל שהוגש לראש הממשלה בנימין נתניהו שמתריע מפני הקרע בעם והתריעו כי אויבי ישראל רואים את בכך הזדמנות. על-פי פרסום בידיעות אחרונות, בארבעה מסמכים שונים מפורטת התרעה מפני איום אסטרגטי ברמה שעל-פי ההערכות ישראל לא ראתה מאז יום כיפור. במסמכים שנשלחו מפורטת התרעה אסטרטגית חשובה. האירנים רואים בקריסה של ישראל אירוע כמעט דתי, מבחינתם זאת התגשמות חזונו של המנהיג העליון עלי חמינאי - שקבע לפני כעשור שישראל תחדל להתקיים ב-2040. האירנים רוצים לראות את החזון מתגשם, לדרבן אותו. הם דוחפים את חיזבאללה לפעולות כאשר הארגון מרגיש משוחרר ומוכן לקחת סיכונים גבוהים יותר. בחיזבאללה משוכנעים שהם יודעים לקרוא את המצב בישראל ושעליהם לעשות פעולות נועזות. בעקבות היחלשות היחסים מול האמריקנים והקרע הפנימי שמשדר חולשה לאיזור, ישראל אולי תיאלץ לפעול כדי להקרין עוצמה על האזור והיא תסתכן שהפעולות עלולות להביא להסלמה.

תאריך:  29/07/2023   |   עודכן:  29/07/2023
+הסכם עם סעודיה יחייב התקדמות בזירה הפלשתינית
08:46 30/07/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

בית המלוכה הסעודי דורש צעדים ישראליים ממשיים לטובת הפלשתינים כתנאי להתקדמות לנורמליזציה  ▪  התנאי לכך - הקמת ממשלת אחדות בישראל, שתכלול מפלגות אופוזיציה ותגרום ליציאת סמוטריץ' ובן גביר מהקואליציה

יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן [צילום: ליאון ניל/AP]
+גלנט אישר תוכניות מבצעיות להידרדרות בגבול ולהסרת אוהל חיזבאללה
23:22 29/07/23  |  עידן יוסף

בעקבות המתיחות הגואה: שר הביטחון אישר תוכניות מבצעיות להידרדרות בגבול הצפון - צה"ל נערך להסלמה בגבול, והשר אישר כמה דרכי פעולה כתגובה להסרת אוהל חיזבאללה בשטח ישראל, כולל למקרה של קרב גלוי. גורם ביטחוני בכיר התריע: "נסראללה כבר תקופה שוקל ליטול סיכונים בגבול כי הוא מעריך באופן לא נכון את מידת המוכנות המבצעית של צה"ל לכל תרחיש" (וואלה).

+ביידן: לא שולל אפשרות לעסקה קרובה עם סעודיה
22:41 29/07/23  |  עידן יוסף

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר (שבת) כי אין להוציא מכלל אפשרות עסקה קרובה עם סעודיה. הוא אמר את הדברים באירוע לגיוס כספים במדינת מיין ולא הרחיב בנושא. אתמול פרסם "ניו-יורק טיימס" מאמר של הפרשן תומאס פרידמן ובו נכתב שביידן שוקל בדעתו לקדם הסכם ביטחוני הדדי בין ארצות-הברית לסעודיה, הסכם שבמסגרתו תנרמל סעודיה את קשריה עם ישראל.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נתניהו יכנס הערכת מצב מיוחדת בעניין הגבול הצפוני
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
איציק וולף
בכירים באגף המודיעין שלחו לראש הממשלה מכתבי התרעה על ההשלכות הביטחוניות האסטרטגיות שיש לקידום הרפורמה    מעריכים שאירן וחיזבאללה יעדיפו לשבת על הגדר ולצפות בתושבי ישראל מסתכסכים ביניהם ובמקביל טוענים שהסבירות להסלמה היא הגבוהה מאז מלחמת לבנון השנייה
עידן יוסף
דיווח ברויטרס: בפגישה של גורמים אירניים בכירים ושל בכירים בתנועת חמאס, הצדדים הסכימו שהמשבר כבר מחליש את ישראל וכי בשלב זה עליהם להימנע מעימות ומהתגרות, מתוך הבנה שצעד כזה עשוי לחזק את רה"מ נתניהו
אורנה מזרחי, יורם שוייצר
חיזבאללה אינו מעוניין במלחמת כוללת, אך עימות מוגבל עשוי לשרת אותו. ישראל צריכה להסכים למו"מ על הגבול ובמקביל להרתיע בצורה ברורה את הארגון
עידן יוסף
רשת הטלוויזיה "אל-מנאר" השייכת לחיזבאללה פרסמה תיעוד מרחוק מביקורם של רא"ל הרצי הלוי ואלוף אורי גורדין בגבול לבנון, שצולם מכפר לבנוני    הרמטכ"ל קיים הערכת מצב והתייחס למוכנות ודריכות הכוחות בגזרה
איציק וולף
המלך מוחמד השישי הזמין את ראש הממשלה לביקור ראשון במרוקו בעקבות ההכרה הישראלית בריבונות המרוקנית בסהרה המערבית    "הביקור יפתח אפשרויות חדשות לחיזוק היחסים בין מדינותינו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il