X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עלייה של 5.8% לעומת 2021 [צילום: דור פזואלו]
משקי הבית מממנים רוב ההוצאה הלאומית על תרבות וספורט
ההוצאה הלאומית לתרבות, בידור וספורט עומדת על 81.7 מיליארד שקל שהם 4.7% מהתמ"ג משקי הבית מימנו 83.6% מסך ההוצאה הלאומית לתרבות, לבידור ולספורט משרדי הממשלה והמוסדות הלאומיים מספקים רק 2.2% משירותי התרבות, הבידור והספורט

ההוצאה הלאומית לתרבות, לבידור ולספורט הסתכמה בשנת 2022 ב-81.7 מיליארד שקל במחירים שוטפים, שהם 4.7% מהתוצר המקומי הגולמי.
ההוצאה הלאומית לתרבות, לבידור ולספורט כוללת את ערך השירותים והמוצרים שסופקו על-ידי המגזר העסקי, המגזר הממשלתי והמוסדות ללא כוונת רווח ואת ההשקעה של מגזרים אלו במבנים וציוד. השירותים שנכללים בהוצאה הם שירותי תזמורות ותיאטראות, ספורט ומשחקים, שירותי רדיו וטלוויזיה, בתי קולנוע, מתנ"סים, "מפעל הפיס", "ספורטוטו", שימוש באינטרנט וכדומה. השירותים אינם כוללים הוצאות לשירותי אוכל ולינה בארץ או לנסיעות לחו"ל, לרבות שירותי בידור וספורט בחו"ל. המוצרים שנכללים הם מכשירי רדיו וטלוויזיה, מערכות סטריאו, מצלמות וידאו, תקליטורים, נגנים, מחשבים, ספרים, משחקים ועוד.
מדובר בעלייה של 5.8% בלבד לעומת שנת 2021, לאחר שב-2021 נרשם זינוק של 23.7% בהוצאה זו לעומת שנת 2020. אך ככל הנראה מדובר בהשפעות של שלהי תקופת מגפת הקורונה והיציאה מהסגרים, לעומת שנת 2020 שהייתה מושפעת קשות מן המגפה שהביאה לביטול אירועי תרבות, בידור וספורט משמעותיים.
ההוצאה השוטפת לתרבות, לבידור ולספורט לנפש (במחירים קבועים) הסתכמה בשנת 2022 ב-7,828.6 שקל, עלייה של 3.8% לעומת שנת 2021.
בפילוח לפי סוג פעילות, ההוצאה הגבוהה ביותר מסך ההוצאה השוטפת לתרבות, לבידור ולספורט הייתה על מוזיקה ואומנויות הבמה (19%). במקום השני נמצאים ספורט ומשחקים (17%), במקום השלישי פעילות חברתית-תרבותית (16.8%), ובמקום הרביעי - מחשבים ואינטרנט (14.3%).
בפילוח לפי מגזר מבצע עולה שהמגזר העסקי הוא הגורם העיקרי המספק שירותים ומוצרים של תרבות, בידור וספורט (66.2%). מגזר זה מספק את כל המוצרים בתחומי ההימורים, המחשבים והאינטרנט. הוא מספק גם את רוב שירותי התרבות בתחומי הרדיו והטלוויזיה, קולנוע וצילום, מוזיקה ואמנויות הבמה, ספרות ודברי דפוס.
יתר שירותי התרבות, הבידור והספורט סופקו על-ידי המלכ"רים (20.9%) - מתנ"סים, מוזאונים, תיאטראות, אגודות ספורט וכדומה. 10.7% סופקו על-ידי הרשויות המקומיות - ספריות ציבוריות, פעולות תרבות וספורט, גנים ונטיעות ובריכות שחייה. חלקם של משרדי הממשלה והמוסדות הלאומיים היה 2.2%, והוא כלל בעיקר את תחומי התרבות והאמנות, פעילות חברתית-קהילתית, אגף הנוער ורשות הספורט ושמירה על הסביבה שמומנו מתקציב משרד החינוך והסוכנות היהודית.
בפילוח לפי גורם מממן, משקי הבית מימנו 83.6% מסך ההוצאה הלאומית לתרבות, לבידור ולספורט, בדומה ל-82.6% בשנת 2021 ול-81.0% בשנת 2020.

תאריך:  09/08/2023   |   עודכן:  09/08/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משקי הבית מממנים רוב ההוצאה הלאומית על תרבות וספורט
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
שר האוצר הצהיר כי לא יחזור בו ממניעת העברת התקציבים לרשויות הערביות וטען כי הן שבויות בידי ארגוני פשיעה    "הכסף מותנה במנגנוני פיקוח ובקרה. זה אינטרס של האזרחים הערבים שהם הראשונים שסובלים מהתופעה"
איתמר לוין
15 השופטים הוציאו צו על תנאי לקראת הדיונים בעתירות בחודש הבא, על-מנת לייעל ולזרז את הדיון    מדגישים: זו לא הבעה דעה לגופם של דברים
עידן יוסף
היום החלה יחידת הייצור הראשונה בתחנת הכוח שבאשקלון את תהליך ייצור לאחר שעברה הסבה מייצור בפחם    עד תום שנת 2025 כלל היחידות תעבורנה הסבה כשהתוצאה - אפס שימוש בפחם
עידן יוסף
ועדת החוקה סיימה להכין את החוק להפרדת מנגנון הריבית מדמי הפיגורים    מנגנוני הריבית וההצמדה יעודכנו כך שחובות שנפסקו בפסקי דין הנגבים בהוצאה לפועל לא יתפחו עוד באלפי שקלים עד התשלום בפועל
איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il