X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מוחמד בן סלמאן והנשיא האמריקני ביידן [צילום: AP]
פריצת דרך עם סעודיה? הבית הלבן מנמיך ציפיות
היועץ האמריקני לביטחון לאומי טוען כי בשלב זה אין בין ישראל לסעודיה מערכת מוסכמת למשא-ומתן ואין הסכמה על מסגרת עבודה לקידום נורמליזציה

הבית הלבן מנמיך את הציפיות מפני פריצת דרך בין ישראל לסעודיה. זאת, לאחר שראש הממשלה, בנימין נתניהו, טען כי יש תשתית לשלום בין שתי המדינות ולאחר ששר החוץ הישראלי טען כי על הסעודים לוותר על תוכנית הגרעין שלהם בתמורה לברית הגנה אמריקנית.
"אין כעת מערכת מוסכמת למשא-ומתן, ואין שום הסכמה על מסגרת עבודה לקידום נורמליזציה או כל סידורי ביטחון אחרים שיש לנו או לידידים שלנו באזור", הדגיש (יום ד', 9.8.23) היועץ האמריקני לביטחון לאומי, ג'ון קירבי.
לדברי קירבי, ששוחח עם עיתונאים בבית הלבן, יש לממשל האמריקני מחויבות להמשיך לדבר ולהמשיך לנסות "ולהזיז דברים קדימה", כלשונו.
בפגישה שקיים ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לפני יומיים עם חברי קונגרס אמריקניים טען כי בין ישראל לערב הסעודית יכול להיות שלום, אך הפוליטיקה חוסמת אותו.
"השלום עם מדינות המפרץ, שהתעצב על יסוד האיום האירני מצד אחד, ומצד שני משיתוף הפעולה הטכנולוגי והעסקי בינינו, התפוצץ. מדובר בשלום כלכלי. מיליארדים כבר זורמים לשני הכיוונים עם מיזמים משותפים, עם תיירות ועם יחסים בין אנשים ובין כלכלות. זו הזדמנות מרגשת לשלום. אם יהיה לנו את זה עם ערב הסעודית, ועל זה הממשלות שלנו עובדות כעת, זו תהיה קפיצה קוונטית. בשלום סעודי-ישראלי יש אלמנט של תשתית פיזית שכבר קיים, אבל הפוליטיקה חוסמת אותו", אמר.
שר החוץ, אלי כהן, טען במאמר שפרסם בוול סטריט ג'ורנל כי על ארצות הברית לקדם עם סעודיה ברית הגנה דומה לזו שהיא מקיימת עם קוריאה הדרומית. עוד טען כי הבטחה להגנה אמריקנית במזרח התיכון תסייע להרגיע את האזור, ותהפוך את השאיפות הגרעיניות של סעודיה ומדינות המפרץ למיותרות.

תאריך:  09/08/2023   |   עודכן:  09/08/2023
+הבית הלבן מכחיש את הדיווח על נורמליזציה קרובה עם סעודיה
18:26 09/08/23  |  עידן יוסף

בעקבות הדיוח בוול סטריט ג'ורנל על התקדמות כביכול במגעים לנורמליזציה מכחישים בבית הלבן את הדיווח ואומרים: "נמשכים המגעים להסכם נורמליזציה בין ישראל לסעודיה. נכון להיום - אין הסכמה על הבנות שיאפשרו את הכרתה של סעודיה בישראל".
הדובר ג'ון קירבי אמר: ״לא נקבעה עדיין מסגרת מוסכמת, נוצר הרושם שהמגעים מתקדמים יותר ממה שהם״. הוא הוסיף שהנשיא אישר ליועציו להתקדם במאמצים לנורמליזציה. בתגובה לשאלה האם נקבעה פגישה בין הנשיא ביידן וראש הממשלה נתניהו אמר קירבי כי עדיין עובדים על כך. הוא חזר על כך שזה יהיה בסתיו בארה״ב אבל ציין שטרם נקבע היכן ומתי.

+ארה"ב וסעודיה סיכמו קווים כלליים לנורמליזציה עם ישראל
16:03 09/08/23  |  איתמר לוין

ארה"ב וסעודיה הגיעו להסכמות על קווי המתאר הרחבים בנוגע להכרה בישראל בתמורה לוויתורים עבור הפלשתינים, ערבויות ביטחוניות אמריקניות וסיוע גרעיני אזרחי, כך לפי גורמים רשמיים בארה"ב. הפרטים אמורים להיות מסוכמים תוך שנה (סמוך לבחירות בארה"ב), כאשר על-פי הדיווח - יורש העצר, מוחמד בן סלמאן, אינו ממהר להגיע להסכם בשל הרכב הממשלה בישראל. קווי המתאר כוללים הכרה סעודית בישראל, "פשרות משמעותיות לפלשתינים" מצד ישראל, סיוע לסעודיה בפרויקט גרעין למטרות אזרחיות וערבויות ביטחוניות של ארה"ב לישראל. (וול סטריט ג'ורנל).


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פריצת דרך עם סעודיה? הבית הלבן מנמיך ציפיות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
יוני בן-מנחם
אירן היא זו שדוחפת את חיזבאללה למלחמת התשה נגד ישראל בגבול עם לבנון ובמקביל היא דוחפת את קבוצות הטרור בצפון השומרון לחזית התשה נוספת מול כוחות צה"ל.התגובה של ישראל מול חיזבאללה חייבת להיות תקיפה גם אם הדבר יביא לסבב לחימה של כמה ימים בגבול הצפון
יוני בן-מנחם
ארה"ב מפעילה לחץ כבד על הרש"פ להילחם בטרור באזור ג'נין ולהחזיר את שליטתה הביטחונית בצפון השומרון. הרש"פ גיבשה תוכנית ביטחונית למלחמה בטרור באזור ג'נין אך התוכנית הזו בנויה בעיקר על ניסיון לשכנע את קבוצות הטרור החמושות להתפרק מנשקן
עידן יוסף
ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם משלחת של חברי קונגרס דמוקרטיים מטעם אייפא״ק    על אירן: ״נעשה את כל מה שאנחנו יכולים, עם הסכם כזה או אחר או בלעדיו, כדי להגן על עצמנו״
איציק וולף
מערכות ההגנה האווירית של סוריה הופעלו בשעה 2:20 לפנות בוקר    כלי התקשורת בסוריה דיווחו על תקיפות שבוצעו משטח הגולן שבשליטת ישראל
עידן יוסף
גרסת המתנחלים לאירוע בין עוז ציון לכפר בורקא: הפלשתיני שנהרג היה פורע שביצע לינץ ברועי צאן יהודים    הוא נפגע מאש מתיישב שהיה קורבן לפיגוע, נפצע באורח קשה ועכשיו מוגדר כעצור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il