X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נתניהו בקרון הרכבת הקלה [צילום: קובי גדעון/לע"מ]
הושק קו הקלה הראשון של גוש-דן
"זו לא רכבת של מדינת יהודה או מדינת ת"א"
נתניהו: מעכשיו מגיעים לערים ולא נעצרים רגב: נמצא התקציב להפעלת הנוחיות סמוטריץ': לנתניהו ולישראל כ"ץ הייתה ראייה ארוכת טווח מנכ"ל משרד התחבורה: בחודשים הקרובים נגביר את התדירות ואת המהירות

עושים היסטוריה: מטרופולין תל אביב מצטרפת לערים המתקדמות בעולם, עם השקת הקו הראשון של הרכבת הקלה, ה'דנקל', המחבר את בת ים, תל אביב-יפו, רמת גן, בני ברק ופתח תקוה. תושבי גוש-דן ויתר תושבי המדינה יוכלו לעלות על הרכבת כבר מחר, יום ו', בשעה 5:40 בבוקר, שבה תצא הנסיעה המסחרית הראשונה של הרכבת מפתח תקוה.
אירוע השקת הקו האדום של הרכבת הקלה, הדנקל, התקיים (יום ה', 17.8.23) במרכז התפעול של הרכבת בקריית אריה, במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה, כשמחוצה לו הפגינו מתנגדי הממשלה והרעישו במטרה לשבש את הטקס.
ראש הממשלה ורעייתו, יחד עם השרים ומוזמנים נוספים, הגיעו לטקס ההשקה בנסיעה ברכבת החדשה. במהלך הנסיעה, הוצגה בפני המוזמנים מוכנות הרכבת להפעלה מסחרית מלאה, לצד המאמצים שהושקעו לקראת פתיחתה.

[צילום: משרד התחבורה]

בנאומו החגיגי, אמר נתניהו: "אנחנו נמצאים בפתח תקוה, אמי נולדה בפתח תקוה לפני מאה שנים. היו פה פרדסים וקומץ מתיישבים ותראו איפה אנחנו היום. יום חג לישראל. אנחנו מממשים ביום היסטורי את חזון התחבורה בישראל. מעכשיו מגיעים לערים ולא נעצרים. מעכשיו מתחברים לרכבת הקלה. רשת אחת שמחברת את מדינת ישראל לכל אזרחי ישראל".
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב: "זהו יום היסטורי, וכמה סמלי שהיום אנו חונכים קו שמהותו הוא "חיבור". דווקא בימים של שיח על פילוג, הקו החדש מלמד אותנו לחבר ולגשר על השונה. הוא מחבר בין תושבי בני-ברק לתושבי תל אביב יפו, בין השכונות הוותיקות של בת ים למגדלי העסקים החדשים ברמת גן, בין האוכלוסיות המגוונות בגבעתיים לגרעינים הצעירים בפתח תקוה. קו אדום עם כל הגוונים שיתרום לאיכות החיים של מיליוני אזרחים".

[צילום: משרד התחבורה]

רגב עקצה את המפגינים נגד הממשלה שניסו להפריע לטקס: "אדוני ראש הממשלה, אין לך מושג איזו הכרת טוב יש לחלק מתושבי ת"א והמרכז על המיזם המדהים הזה. בכל סיור שהגעתי, הם חיכו לי עם רמקולים, דגלים, שלטים וזמבורות. ראיתי את ההתרגשות שלהם בעיניים וזה נותן לי את הכוח להמשיך לפעול עבורם ועבור כל עם ישראל". היא גם שיגרה עקיצה לראש עיריית תל אביב יפו רון חולדאי שהחרים את הטקס "בגלל פוליטיקה קטנה" כלשונה.
עוד אמרה: כבר חוזה המדינה, בנימין זאב הרצל, חלם על רכבות קלות, אופניים ופתרונות תחבורה מתקדמים כחלק מהמימוש של החלום הציוני. כבר אז היה ברור שתנועה חופשית בדרכים - ביבשה, בים ובאוויר היא נכס אדיר למדינה. ולכן עלינו להמשיך ולהשקיע בתשתיות תחבורתיות זמינות בטיחותיות ונגישות, בשילוב תשתיות טכנולוגיות פורצות דרך - במערכות הסעת המונים, בחיבוריות וקישוריות בכל חלקי המדינה.
"רק לפני שבועיים השקנו את התוכנית לחיבור מדינת ישראל ברשת מסילות מקריית שמונה ועד אילת; מציאות שתשנה חיים, שתושב קריית שמונה יכול לעבוד בת"א, או שתושב ת"א יוכל לעבוד בדרום. מציאות שתביא לפיזור אוכלוסייה, גיוון תעסוקתי, להביא למוביליות תחבורתית וחברתית ולצמצום פערים חברתיים הכלכליים בין הפריפריה למרכז - וכמובן תפחית את הגודש בכבישים".

[צילום: משרד התחבורה]

רגב תיארה את הקשיים בפתיחת הקו האדום והעיכובים בלוחות הזמנים ואמרה כי פעלה ללא הנחות ופשרות. היא ציינה כי בימים הקרובים צפויים לרכבת הקלה חבלי לידה ואמרה כי הושגו תקציבים גם לנושא הפעלת הנוחיות בתחנות הרכבת, שבימים הקרובים הועלה חשש שלא ייפתחו. היא פרסה את חזונה, ובין היתר ציינה את הפיכת כביש 6 לכביש דו-קומתי ואת הקו הלבן רכבת על גלגלים שתחבר את תפוח לפתח תקוה ואת שדה רמון לאילת.
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' פנה לנתניהו ואמר בהתייחסו למפגינים כי אנחנו יודעים שאנחנו יודעים עושים את הדבר הנכון, כי מריעים לנו. על משקל הפתגם "הכלבים נובחים והשיירה עוברת", אמר - "הרכבת עוברת, ואחרים --- אתם כבר יודעים את ההמשך. אחת הבעיות במדינה דמוקרטית כמו שלנו היא שכאשר מדברים על מיזמי תשתית, אלו תהליכים שלוקחים הרבה זמן - ובישראל יותר מדי ולכן העברנו חוק שיאפשר לקצר את משך הזמן בחצי. הרבה פעמים פוליטיקאים מסתכלים על הכאן ועכשיו ולא תמיד מתחשק להם לעסוק במיזמים ארוכי טווח". הוא החמיא לראש הממשלה ולשר התחבורה לשעבר על הראייה ארוכת הטווח שלהם.
ישראל כ"ץ, שר האנרגיה והתשתיות ושר התחבורה לשעבר, אמר כי השרה רגב היא בולדוזרית והחמיא לה ולשר סמוטריץ' ששותפים לאותו חזון. הוא חזר על דבריו בטקס פיצוץ גשר מעריב לפני 8 שנים, לפיהם היסטוריה חדשה תחליף ישנה. עוד הוסיף: "הרכבת הזאת היא לא רכבת של מדינת יהודה, לא רכבת של מדינת תל אביב - היא רכבת של מדינת ישראל, שמחברת ומחזקת את כל חלקי המדינה".
כ"ץ החמיא לראש הממשלה ואמר שהציבור נותן בו את האמון פעם אחר פעם. גם הוא הצטרף לקודמיו ועקץ את המפגינים נגד הממשלה, ואמר כי הוא גדל במושב (כפר אחים, ע.י.) שנמצא ליד שדה תעופה צבאי, ורגיל לרעשי רקע. "אנחנו לא שמים לב, כי אנחנו עסוקים בעיקר, ונמשיך לעשות, באחדות וביחד, מתוך רצון לקידום המדינה. אז תל חי ובהצלחה".

מנכ"ל משרד התחבורה משה בן זקן: "זהו יום חג לכל תושבי מטרופולין תל אביב ולכל אזרחי ישראל, ובעזרת השם נחגוג עוד רבים כאלה עם חנוכתם של הקווים הבאים ברשת הסעת ההמונים שתכסה את כל גוש-דן מצפון לדרום וממזרח למערב. אנו נכנסים לתקופת הרצה של הרכבת. בחודשים הקרובים נגביר את התדירות ואת המהירות, והדנקל יהפוך לחלק בלתי נפרד מחיינו. אני מזמין את כל מי שמתגורר, עובד או לומד במטרופולין לבדוק כיצד הרכבת הקלה תסייע לו להגיע למחוז חפצו, אני בטוח כי רבים מכם ימצאו את השילוב האופטימלי שיחסוך לכם עמידה בפקקים וחיפוש חניה, ויביא אתכם ליעדכם במהירות ובנוחות".
הקמת הקו האדום נמשכה שמונה שנים, מאז הריסת גשר מעריב בשנת 2015. פתיחת הקו האדום היא השלב הראשון של רשת הסעת המונים שתכסה את כל חלקי גוש-דן, אשר תכלול את הקו הירוק והקו הסגול שהעבודות ההקמה שלהם מצויות בעיצומן, את רשת קווי המטרו ורשת קווי אוטובוס מהירים BRT.
הקו האדום עובר בערים בת ים, תל אביב-יפו, רמת גן, בני ברק ופתח תקוה. אורך הקו 24 ק"מ, מהם 12 ק"מ מתחת לפני הקרקע. בקו 34 תחנות, מהן 10 תת-קרקעיות ו-24 במפלס הרחוב. המרחק בין התחנות העיליות הוא כ-500 מטר, ובין התחנות התת קרקעיות - כקילומטר. הקו האדום צפוי להסיע כ-80 מיליון נוסעים בשנה.
הקו האדום מנוהל ומתופעל על-ידי חברת תבל מטרו, המעסיקה כ-350 עובדים ובהם נהגים, אנשי תפעול ואחזקה ועובדי מרכז הבקרה, שכולם יחד מחויבים להעניק לנוסעים חוויית נסיעה נוחה, נגישה ובטוחה.
בטקס נכחו סגן שרת התחבורה אורי מקלב, יו"ר נת"ע עו"ד מיה ליקוורניק, מנכ"ל נת"ע חיים גליק, מנכ"ל תבל מטרו עמירם אוחיון, ראשי הרשויות בתוואי הקו ובכירים נוספים.

תאריך:  17/08/2023   |   עודכן:  17/08/2023
+היסטוריה: נסיעת הבכורה של הדנקל יצאה מבת ים
07:29 18/08/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הקו האדום של הרכבת הקלה ה׳דנקל׳ יצא לנסיעה הראשונה מבת ים לפתח תקוה

נוסעים בקרון [צילום: נת"ע]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"זו לא רכבת של מדינת יהודה או מדינת ת"א"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ליצנים
מומו  |  17/08/23 23:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
חיות דחתה את הבקשה לדיון נוסף בפסק הדין לפיו ספקים חייבים לשלוח הודעה נפרדת על סיומה הקרוב של הוזלה, ולא רק בשולי הודעות אחרות
איתמר לוין
תנועת הדגלים השחורים טענה שהחסימות נועדו לשרת צרכים פוליטיים של נתניהו    גרוסקופף: לא הונחה תשתית ראייתית לכך שמדובר בחסימות מוגזמות
מירב ארד
מפקד חיל-הים החליט על ההקפאה    קצין נוסף בדגרת תת-אלוף הפסיק את התנדבותו ויזומן ל"שיח פיקודי"    דו"צו: "משימות המטה המבצעי של חיל-הים מתבצעות ללא שינוי"
יצחק דנון
עמותת דיירי הדיור המוגן טוענת שהרשת גובה פיקדון במיליוני שקלים, נוגסת ממנו בתשלומים שונים ומחזירה אותו בהצמדה חלקית
יצחק דנון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il