X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מתווה פעולה נגד השימוש במוצרי טבק [צילום: קרייג מיטשלדר/AP]
צמצום השימוש בסיגריות אלקטרוניות: גיל המכירה יעלה ויוטל מיסוי
מתווה הפעולה שפרסם משרד הבריאות כולל העלאת גיל מכירת הסיגריות האלקטרוניות ל-21, יוגבלו הטעמים ונפח המילוי, ייקבע מיסוי על מכשירים

משרד הבריאות פרסם (יום ב', 21.8.23) להערות הציבור את מתווה הפעולה נגד מוצרי טבק ועישון, כולל סיגריות אלקטרוניות. בין היתר גיל מכירת הסיגריות האלקטרוניות יעלה ל-21, יוגבלו הטעמים ונפח המילוי, ייקבע מיסוי על מכשירים ותיאסר מכירת סיגריות אלקטרוניות חד-פעמיות.
בחודש מאי השנה הקים המשרד צוות פעולה לאומי להתמודדות עם נזקי הסיגריות והסיגריות האלקטרוניות, שבחן מחדש את המדיניות בנושא ופעל על-מנת למגר את התופעה.
הצוות פעל בארבעה צוותי משנה - מדיניות, אכיפה, הסברה, הכשרה והשפעה, וכלל שותפים מתחומים רבים: משרדי ממשלה, חברה אזרחית, נציגות בני הנוער, נציגות הורים, שלטון מקומי, רופאים שונים בהם רופאי ילדים ופסיכיאטרים, אקדמיה ואנשי מקצוע נוספים.
פעולת הצוות נעשתה במקביל לפעולות נוספות שנעשות יחד עם משרדי ממשלה וגורמים חברתיים על-מנת להעלות מודעות לנזקי המוצרים המסוכנים האלה. הצוות הגיש את מסקנותיו למנכ"ל משרד הבריאות שאישר את ההמלצות שגובשו וכעת מפרסם המשרד להערות הציבור מתווה פעולה זה.
בצוות הפעולה הלאומי נכחו גורמים רבים כדי להביא לצמצום השימוש בסיגריות ובסיגריות אלקטרוניות, ולשמור על בריאות הציבור בכלל ועל בריאות הנוער בפרט.
במשרד הבריאות קוראים גם להורים להכיר את האיום ולדבר עם ילדיהם על הנושא.
שר הבריאות משה ארבל: "תופעת העישון במדינת ישראל הפכה למגיפה של ממש. שיעור המעשנים בקרב האוכלוסייה הבוגרת עומד כיום על יותר מ-20% ואנו עדים לעלייה בחשיפת בני הנוער לסיגריות אלקטרוניות, כל זאת, לצד הנזקים הקשים הנגרמים מעישון פאסיבי. מדובר בתופעה מדאיגה מאוד ומשרד הבריאות בראשותי נחוש לקדם צעדים לצמצומה ולהגביר את המודעות לפגיעה שנגרמת בעקבותיה. יש בידינו לעשות הרבה כדי להפחית את מספר המעשנים באוכלוסייה מחד-גיסא, ולמנוע הצטרפותם של חדשים למעגל המעשנים מאידך. המאבק מצריך מאמץ מורכב ומשותף, ואנו מחויבים לפעול ליישום המדיניות במגוון תחומים של מניעה ועידוד הגמילה, כדי להביא לקידום בריאות הציבור - צעירים ומבוגרים כאחד - מפני העישון ונזקיו".
מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב: "מגפת העישון היא אחד מהאיומים המשמעותיים על בריאות הציבור, כאשר לפי ארגון הבריאות העולמי עישון טבק ומוצריו הוא סיבת המוות המובילה הניתנת למניעה. בשנים האחרונות, תופעת העישון גדלה ומתרחבת, ונזקי העישון החמורים גובים מדי שנה את חייהם של כ-8,000 נשים וגברים בישראל כתוצאה מעישון, 800 מהם כתוצאה מעישון כפוי (פסיבי). הסיגריות האלקטרוניות הן איום חדש וממשי על בריאות הילדים, בני הנוער והמבוגרים כאחד. לפני מספר חודשים, בתוך שבועות בודדים, שני נערים אושפזו בעקבות שימוש בסיגריות אלקטרוניות. זוהי קריאת השכמה ומשרד הבריאות נחוש לפעול על-מנת לצמצם את השימוש בכלל מוצרי הטבק והעישון, לרבות סיגריות וסיגריות אלקטרוניות."

תאריך:  21/08/2023   |   עודכן:  21/08/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צמצום השימוש בסיגריות אלקטרוניות: גיל המכירה יעלה ויוטל מיסוי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
קבלנים פגעו בשוגג באופן תדיר בעירוב ומהציבור הדתי נמנע מלהתהלך בחופשיות    המועצה האזורית תמר והמועצה הדתית בקעת הירדן מימנו הקמת עירוב מהודר    העירוב הוטמע בתוך התב״ע כך שקבלנים יחויבו לתקן נזקים עתידיים
עידן יוסף
המפלגות החרדיות חוששות מפסילת החוק בבג"ץ ולבקשת הליכוד סוכם שלא ידברו על החוק בתקשורת    פרוש: "בלי חוק - יגייסו כל בן ישיבה"
עידן יוסף
הגיעו ביולי 2023 ל-3.586 מיליארד שקל לעומת 1.521 מיליארד שקל ביולי אשתקד    ההוצאות באמצעות ארנקים דיגיטליים היוו ביולי יותר מ-21% מסך ההוצאות של הציבור הישראלי בעסקות פיזיות בבתי העסק    סכום ההוצאות הממוצע היומי בארנקים דיגיטליים הגיע ביולי ל-115.689 מיליון שקל
יצחק דנון
החברה שבבעלות דוד ואבי אוזנה מדווחת על חובות של 40 מיליון שקל    סבורה שבמשך שלושה חודשי הקפאה תוכל להציע הסדר נושים
עידן יוסף
בכאן חדשות פורסם כי במשרד שוקלים לפעול נגד רשתות החינוך של מפלגות שס ויהדות התורה, מכיוון שלכאורה הן לא מעבירות תקציבים לתלמידים ולמורים באופן מלא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il