X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
השר קיש. הנוהל שנפסל - הרע במיעוטו [צילום: נגה מלסה/לע"מ]
שר החינוך: בג"ץ לא פתר משבר כוח האדם
טוען כי בשנה שעברה ניסה משרד החינוך להימנע מקיצור יום הלימודים בחינוך המיוחד, אך 230 מסגרות חינוך מיוחד קיבלו אישור לסיום מוקדם ועוד כ-1,000 לא הצליחו לשמר בפועל את שעות המסגרת עד 16:45

שר החינוך, יואב קיש, טוען כי החלטת בג"ץ, שפסלה את קיצור יום הלימודים בחינוך המיוחד, לא יצרה מציאות אחרת ולא פתרה את משבר כוח האדם שבגללו נדרש לטענתו קיצור יום הלימודים.
"משרד החינוך קיבל את החלטת בג"ץ ויממש אותה במלואה. צריך להבין, החלטת בג"ץ לא יצרה מציאות אחרת. היא לא פתרה את משבר כוח האדם והכשירה בהחלטת פלא מאות ואלפי אנשי הוראה לחינוך המיוחד. החוסר הוא מוחשי וקיים ומאתגר מאוד את מערכת החינוך", כתב (יום ג', 22.8.23) בפוסט שפרסם ואשר יועד להוריהם של התלמידים הלומדים במוסדות החינוך המיוחד.
לדבריו, בשנה שעברה, ההחלטה הייתה דומה להחלטת בג"ץ, וכללה סגירה מקומית לפי החוסר של אנשי צוותי ההוראה. "התברר שכ-230 מסגרות ביקשו וקיבלו אישור לסגור מוקדם ועוד כ-1,000 מסגרות שבפועל לא הצליחו לשמר את שעות המסגרת עד 16:45. כך שלמעשה כשליש ממסגרות האוטיזים לא הצליחו לשמר מסגרת עד 16:45 וזאת עוד לפני האתגר בגידול הכולל בכמות של ילדי הרצף האוטיסטי", ציין.

"קיצור ל-16:00 אמור היה לעצור את הסחף"

השר קיש הוסיף כי נושא מרכזי שעלה מהשיחות עם צוותי ההוראה היה השעה 16:45. "נאמר לנו ממאות אנשי חינוך מיוחד שאין בכוונתם להמשיך לעבוד עד שעה זו והם שוקלים את עזיבתם. לחשש מאירוע זה היו שותפים גם השלטון המקומי ומנהלי המסגרות. ההחלטה שהובאה לידי הייתה קשה אך היא הייתה הרע במיעוטו. המסקנות היו שאם נמשיך כרגיל אנחנו נראה מעבר לחוסר הקיים במערכת עוד פרישה מרובה כך שמסגרות רבות פשוט יאלצו לסיים ב-15:10 ואולי אף לפני כן. אם נקצר מערכתית ל-16:00 נצליח לעצור את הסחף", כתב. עוד הוסיף כי בלב כבד אך עקב הבנת הסיכון והאחריות קיבל את המלצת המנכל ומנהלי המשרד שנתמכה על-ידי השלטון המקומי וועד ההורים הארצי ואישר אותה.
"לקראת פתיחת השנה ראינו שאכן עם כל האתגרים אנחנו מצליחים לשמר את כוח האדם. את 45 הדקות שקוצרו מהמשמרת השנייה העברנו לשעת חפיפה בין התורניות, לא הייתה כוונה "לחסוך" אפילו לא שקל אחד. במקומות בהם עדיין היה חוסר נעזרנו בהשלמות של סייעות הרשות המקומית, לא אידיאלי אבל הרע במיעוטו. עכשיו, 10 ימים לפתיחת השנה לאחר שהמסגרות נבנו ואוישו, ההסעות תוכננו ומנהלי החינוך המיוחד יצאו לחופשה החלטת בג"ץ הופכת את הכל. מעל לכל אנחנו בסכנת פרישה של מאות אנשי צוות", טען והדגיש כי יש ודאות לכך שמשרד החינוך לא יהיה מסוגל לקיים בכל המסגרות לימודים עד 16:45.
"מערכתית יוגדר הפעלת המסגרת עד 16:45 ונקודתית מנהל או גננת שאין להם את כוח האדם למסגרת עד שעה זו יפנה לאישור למנהלי המחוזות. החלטה זו גם תייצר פער בין הרשויות עקב החוסר היחסי של כל רשות והיכולת של כל רשות לתת מענה משלים. משרד החינוך יעשה ככל ביכולתו לאייש את מרב המשרות מחדש ולשפות את הרשויות שישלימו את החוסרים. מעבר לכך כל נושא ההסעות יצטרך להיפתח ולהתארגן מחדש וכך גם לגבי המסגרות עצמן שיתכן שחלקן יסגרו והילדים ששובצו יחולקו בין מסגרות אחרות וזאת רק בגלל חוסר באנשי צוות לפתיחת מסגרות נוספות", כתב.

תאריך:  22/08/2023   |   עודכן:  22/08/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יואב קיש / Yoav Kish
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שר החינוך: בג"ץ לא פתר משבר כוח האדם
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
דירקטוריון דסק"ש הודיע לדירקטוריון נכסים ובניית על עצירה של המשך בחינת היתכנות המהלך למיזוג בין החברות    "בכוונת דסק"ש לשוב ולבחון בעתיד את העת המתאימה לבחינת הוצאה לפועל של המהלך"
איציק וולף
השר ארבל נפגש עם איגוד המנכ"לים ברשויות המקומיות בעקבות רצח מנכ"ל עיריית טירה    "שוחחתי עם ראש השב"כ, יש צורך בחשיבה אחרת"
איציק וולף
קבוצת רמי לוי דיווחה אתמול שבדוח הרבעון הראשון הושמטו בשל "טעות אנוש בתום לב" חובות לספקים בגובה של כ-45 מיליון שקל    רשות ני"ע דרשה הבהרות
מירב ארד
שר הפנים ארבל קיים מפגש חירום עם הנהלת איגוד מנכ"לי הרשויות המקומיות    ארבל: עלינו לתת את הדעת גם לסוגיית האבטחה לנבחרי הציבור, המנכ"לים ועובדי הרשויות המאוימים    מנכ"ל עיריית טירה, עבד אלרחמן קשוע, נרצח ביריות סמוך לתחנת המשטרה בטירה
יפעת גדות
הפרס היוקרתי יוענק למפתחי חיסון הקורונה הפרופסורים קטלין קריקו, דרו וייסמן ופיטר קאליס - ולפרופ' הלן קווין על פתרונה של אחת התעלומות הגדולות בפיזיקה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il