X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
זהירות מוגברת [בינג AI]
מידע אישי של סטודנטים נחשף באתרים של מוסדות להשכלה גבוהה
מוסדות להשכלה גבוהה אימצו יותר ויותר מערכות ופלטפורמות מבוססות אינטרנט לניהול אקדמי המעבדות כמויות גדולות של מידע אישי ורגיש, ועלולות להוות מטרה לפגיעות אבטחה הרשות להגנת הפרטיות ממליצה למוסדות להקפיד על אמצעי אבטחה כדי להגן על המידע האישי של הסטודנטים

בעידן של התקדמות טכנולוגית ודיגיטליזציה, מוסדות להשכלה גבוהה אימצו יותר ויותר מערכות ופלטפורמות מבוססות אינטרנט לניהול אקדמי. מערכות אלו, שנועדו לתת מענה לסטודנטים ולמרצים כאחד, מציעות מגוון יתרונות פדגוגיים תוך טיפול בכמות ניכרת של מידע אישי ורגיש.
לאחרונה עלו חששות מפני חשיפת מידע אישי על סטודנטים באתרים שונים של מוסדות להשכלה גבוהה. מערכות אלו משרתות מגוון מטרות, לרבות ניהול קורסים, הקלה על תקשורת בין סטודנטים ומרצים, הפצת מטלות, ביצוע הערכות והעברת מסמכים. בהתחשב באופי הפעילות שלהן, מערכות אלו מעבדות בהכרח שפע של נתונים אישיים.

[בינג AI]

ברשות להגנת הפרטיות מתקבלות תלונות מעת לעת, המצביעות על הימצאות מסמכים נגישים המכילים מידע רגיש של תלמידים בפלטפורמות ברשת. בין הנתונים שנחשפו ניתן למצוא דפי ציונים, זיהוי תלמידים בשמם ובמספר תעודת זהות, וכן מסמכים הנוגעים ללקויות למידה, למצבים רפואיים ולראיונות אישיים.
מערכות אלו, הפועלות בדומה לכל אתר אינטרנט אחר באינטרנט, מגיעות עם סיכונים אינהרנטיים לאבטחת המידע. הן דורשות ניהול נכון ואמצעי הגנה מפני הפרות פוטנציאליות. חיוני להכיר בכך שפלטפורמות אלו שואפות לא רק לשפר את היעילות האקדמית אלא גם להבטיח את ההגנה המרבית על מידע אישי.

[צילום: בינג AI]

פגיעות נפוצה המנוצלת לעתים קרובות היא ספריית הרישום ("ליסטינג"). תכונה זו מאפשרת לשרת להציג תיקיות, מה שעשוי להעניק גישה למסמכים. בעוד שהספרייה עצמה עשויה שלא להוות איום אבטחה, הנגישות שלה למידע אישי מהווה סיכון פרטיות חמור. מצב זה מטיל על המוסדות האקדמיים אחריות להקפיד על חוק הגנת הפרטיות משנת 1981.
ניתן לטפל בחולשות של ספריית הרישום בשתי חזיתות. ראשית, ניתן להסיר מידע אישי מתיקיות בגישה פתוחה. שנית, יש להגדיר שרתים כך שימנעו הוספה לאינדקס של תיקיות, ובכך להגביל את הגישה החופשית. חשוב להדגיש את החשיבות של יישום בקרות גישה נאותות, כולל אימות רב-שלבי, כדי למנוע גישה לא מורשית לנתונים רגישים.
גם האינדקס של גוגל מציג דרך פוטנציאלית לדליפות מידע. כל מסמך המאוחסן במסדי נתונים יכול להיסרק על-ידי ה"סורקים" של גוגל. כתוצאה מכך, חיוני ליישם בקרות גישה אפקטיביות שמונעות מגוגל לסרוק מסמכים מוגנים.

[בינג AI]

בנוסף לאמצעים טכניים, טיפוח המודעות הוא בעל חשיבות עליונה בקרב סטודנטים, סגל אקדמי ועובדי מוסד. יש להתאים תוכניות הכשרה לתפקידים של כל קבוצה בסביבת הלמידה המקוונת. תוכניות כאלה צריכות להדגיש את הצורך לטפל במידע רגיש בצורה אחראית ומאובטחת.
בסופו של דבר, מוסדות להשכלה גבוהה נושאים באחריות לשמירה על המידע האישי של סטודנטים, סגל וצוות המאוחסן במאגרי המידע שלהם. שימוש במדיניות "אפס אמון" כלפי משתמשי מערכת ויישום בקרות מפצות כדי לנטרל כשלים פוטנציאליים הם אמצעים נבונים להבטחת אבטחת מידע.
המסמך שפרסמה בעניין הרשות להגנת הפרטיות משמש כמשאב מנחה ואינו מחליף או ממצה את החובות המוטלות על המוסדות האקדמיים על-פי חוק הגנת הפרטיות התשמ"א-1981 ותקנות הגנת הפרטיות (אבטחת מידע) משנת 2017.

תאריך:  22/08/2023   |   עודכן:  22/08/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מידע אישי של סטודנטים נחשף באתרים של מוסדות להשכלה גבוהה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
מיארה: שיבוש הליכים וניגוד עניינים של נתניהו אם ועדת הבדיקה תוכל לעסוק בתיקים מתנהלים    לוין: מיארה בניגוד עניינים זועק לשמים; הוועדה תוקם
עידן יוסף
בירי במטע זיתים בין ירכא לאבו סנאן בגליל המערבי נורו הארבעה בראשם    בין המחוסלים - מועמד לראשות המועצה    הרצוג: מצב חירום
איציק וולף
ישיבת הקביניט הסתיימה ללא החלטות קונקרטיות    שר הביטחון תקף את שותפיו הקואליציוניים שמתחו ביקורת על פיקוד המרכז וטען שהתבטאויות נגד צה"ל גורמות לטרוריסטים לחשוב שצה"ל חלש
איתמר לוין
גרוסקופף דחה את ערעוריהם של ארבעה מתנחלים שנעצרו בחשד לפגיעות קשות בפלשתינים    בכירי הציונות הדתית ועוצמה יהודית תקפו את גלנט על הצווים
איציק וולף
טוען כי בשנה שעברה ניסה משרד החינוך להימנע מקיצור יום הלימודים בחינוך המיוחד, אך 230 מסגרות חינוך מיוחד קיבלו אישור לסיום מוקדם ועוד כ-1,000 לא הצליחו לשמר בפועל את שעות המסגרת עד 16:45
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il