X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
הבעלים ועורך הדין נעלמו
ביהמ"ש: סיכוי אפסי להסדר בקב' רום כנרת
נדחתה בקשת הקבוצה ובעליה אילן ששון להקפאת הליכים השופטת נועה גרוסמן מצביעה על טענות קשות, כולל למעשי מרמה ובריחה מהארץ
קבוצת חברות הבנייה רום כנרת מבקשת הקפאת הליכים
איתמר לוין
הקבוצה שבשליטת אילן ששון מדווחת על התחייבויות ב-137 מיליון שקל, אך טוענת שהיא חדלת פרעון רק במישור התזרימי
לרשימה המלאה

שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, נועה גרוסמן, אומרת כי הסיכויים כרגע להסדר נושים בקבוצת הנדל"ן רום כנרת הם נמוכים עד אפסיים. גרוסמן דחתה (23.8.23) את בקשת החברות ובעליהן, אילן ששון, לפתיחת הליכי חדלות פרעון והקפאת הליכים, מינתה להן נאמנים וקבעה דיון נוסף בעוד חודש.
הקבוצה דיווחה על חובות של 137 מיליון שקל וטענה שהיא חדלת פרעון רק במישור התזרימי ולא במישור המאזני. אולם גרוסמן מתארת בהחלטתה שורה של טענות קשות וחמורות שהעלו נושים ורוכשי דירות, בעיקר בחמשת המגדלים שבפרויקט Sea Tower בבת-ים. פרויקט מרכזי נוסף שלה הוא B Tower, גם הוא בבת-ים (מגורים, מרכז מסחרי, מגדל משרדים ומרפאות בשטח כולל של 130,000 מ"ר). גרוסמן מציינת בין היתר את הטענות הבאות:
  • ששון עזב את הארץ ונמצא בדובאי. הרוכשים טוענים שהוא נמלט מתוצאות הקריסה, בעוד החברה טוענת שהוא מחפש משקיעים.
  • עו"ד שמואל יהודה, אשר פעל מטעם ששון והיה הנאמן לחשבון הנאמנות אליו הוזרמו בין היתר כספי הרוכשים, נעלם ומשרדו סגור; ייתכן שגם הוא בחו"ל.
  • חשבון הנאמנות של החברה התרוקן מעשרות מיליוני שקלים שהיו בו.
  • לפני שבועיים נרשמו עשרות הערות אזהרה לטובתה של רום כנרת בשניים מן המגדלים. הרישום נעשה בידי עו"ד משה מרסל העובד במשרדו של ששון. הרוכשים טוענים שמטרתו היא לאפשר לחברה ליטול לעצמה את הכספים ששילמו תמורת דירותיהם.
  • "למרבה הצער נשמעו גם טענות קשות על מעשי מירמה. מכירת אותה דירה בכפל, נטילת כספם של אזרחים תמימים ללא מנגנוני ביטחון בכסות של קבוצת רכישה, דבר שאפשר על-פי הנטען להימנע מתשלומי מס רכישה ומס שבח במועד מצד אחד, אך מנע עיגון נכון ורישום מדויק של הזכויות שנרכשו מצד שני. דבר שפגע לטענת המבקשים השונים, בזכויות הרוכשים ואיפשר לטענתם ביצוע מכירות כפולות".
  • הטענות לגבי חובות נוספים של הקבוצה "מטילים לכאורה צל על התנהלותה של החברה ובעל השליטה בה".
  • החברות וששון לא חשפו את מלוא התמונה בבקשתם והתעלמות מחובות נוספים בעשרות מיליוני שקלים.
גרוסמן מסכמת: "התמונה שהתקבלה מכל האמור היא, כי על פני הדברים, החברה נמצאת במצב בעייתי המצדיק בירור וניטור של גורם מקצועי, אשר יבדוק אחד לאחד את ההתחייבויות השונות של החברה כלפי הרוכשים, יבדוק אם אין כפילויות במכירת הדירות, יעמוד על מצבה הכלכלי ועל האפשרויות שלה להשלים את הפרויקטים – אם בכלל – וכן את חובותיה כלפי הנושים השונים בין אם גופים פיננסיים, בין אם עובדים ובין אם רשויות מקומיות".
אופן הגשת הבקשה והאפשרות הסבירה שקיימים נושים נוספים, ממשיכה גרוסמן, אינם מאפשרים להיענות לה כעת. לצד זאת, "המצב כפי שתואר ונטען ע"י שלל קבוצות נושים שונות: ניתוק המגע מצד ששון והעדר מענה מצד יהודה, כמו גם החששות שהועלו למעשים חמורים ביותר מצד החברה ו/או בעל השליטה, כגון מכירת דירות בכפל וחשיפת הרוכשים לסיטואציה בה מיליוני שקלים יצאו מכיסם ונעלמו מבלי שהושקעו בפרויקט, ללא ערבויות והגנות מתאימות, מצריך ומצדיק מתן סעדים זמניים. כל זאת כמובן, מבלי לקבוע מסמרות ורק על בסיס הנתונים הלכאוריים שהובאו לפני עד כה".
גרוסמן דחתה כאמור את הבקשה לעיכוב הליכים נגד הקבוצה וששון, שנועדה לדבריהם לאפשר להם להציע הסדר נושים. "מצב החברה כפי שתואר לפני בקליפת אגוז במהלך הדיון ובכתובים מעלה לכאורה, כי סיכויים להסדר כרגע אינם נראים לעין. הנושים שהתייצבו לדיון הביעו חוסר רצון מובהק להסדר. כפי שנראה עתה, נכון לעכשיו סיכויי ההסדר הם נמוכים עד אפסיים", היא מסבירה. רשימת הנושים אינה מלאה והחברה לא הגישה תוכנית שיקום של ממש.
"הפרחת סיסמאות כאילו נסיעת בעל השליטה לדובאי נועדה להשיג מימון, מבלי שיימסרו נתונים של ממש ביחס להיקפו של אותו מימון וזהות המשקיע – לא תוכלנה לעמוד לעת הזו", מוסיפה גרוסמן. היא מינתה את עוה"ד אוהד גינדס ושי מילוא לנאמניה של הקבוצה ואסרה לבצע דיספוזיציה בנכסיה, בנכסיו של ששון ובחשבונות הבנקים. הדיון הבא יתקיים ב-19.9.23.

תאריך:  23/08/2023   |   עודכן:  23/08/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 נועה גרוסמן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביהמ"ש: סיכוי אפסי להסדר בקב' רום כנרת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
רוטמן ורעייתו טענו לפגיעה בפרטיות שלהם ושל ילדיהם והביעו חשש לבטחונם    ביהמ"ש: לכאורה זוהי מחאה פוליטית מותרת; קבע דיון במעמד שני הצדדים
מירב ארד
בר-לב: "השארתי לך הכל מוכן עם הוראות מפורטות וכל מה שהיית צריך לעשות זה פשוט לא לעשות נזק"    על תוצאות התנהלות השר לביטחון לאומי אמר: "מקסימום סיסמאות ריקות מתוכן, הצהרות שאין מאחוריהן דבר, רעש וצלצולים. כל דקה שאתה בתפקידך, מסכנת עוד חיים"
עידן יוסף
רשות הגז הטבעי ומשרד הכלכלה יוצאים במסלול ייחודי לסיוע במימון חיבור מפעלים וצרכנים לרשת חלוקת גז טבעי    עד כה אושרו במסלול זה 203 תוכניות להסבה של מפעלים בכל רחבי הארץ בתקציב מאושר של כ-124 מיליון שקל    המסלול פתוח להגשות עד ל-28 בספטמבר
יואב יצחק
בנק לאומי ובנק דיסקונט שוקלים צעדיהם, כולל צעדים משפטיים, מחמת ההרעה במצבה של קבוצת חנן מור והספק הגדול באשר ליכולתה להוציא אל הפועל את פרויקט שדה דב    הקבוצה: פועלים בשקיפות וקבוצת הרכישה הושקה בהצלחה רבה
עידן יוסף
יחידת האכיפה של חטיבת אנרגיה מקיימת במשרד האנרגיה והתשתיות מצאה כי תאגיד המים לא עומד בדרישה למנות אחראי על צריכת האנרגיה בתאגיד, להכין דוח צריכה שעליו להגיש למשרד האנרגיה והתשתיות וכן לבצע סקר על-מנת לבחון דרכי התייעלות באנרגיה לפי התקנות הנדרשות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il