X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מהומות הנתינים האריתריאים בת"א [צילום: אוהד צויגנברג/AP]
עו"ד צמוד לכל שוטר שייחקר במח"ש
המפכ"ל מגבה את השוטרים ואת מפקד מחוז ת"א ואומר כי המשטרה הופתעה מעוצמת האלימות שקיבלה הכוונה מחו"ל מח"ש חוקרת את התנהלות השוטרים במהומות שבהן נפצעו כ-170 בני אדם, בהם כ-50 שוטרים

באזור ההתנגשויות בתל אביב שקט כעת (מוצ"ש, 2.9.23) לאחר שהמשטרה הצליחה להשליט סדר בקרבות הרחוב בין מהגרים תומכי המשטר באריתריאה למתנגדיו. במעשי המשתחיתנות של המתפרעים נגרם נזק רב לבתי עסק ולסביבה. כ-170 בני אדם נפצעו בהתנגשויות, מהם 15 לפחות באורח קשה. כ-50 מן הפצועים הם שוטרים שנפצעו מאבנים גדולות, מוטות עץ וחפצים אחרים. שניים מהם במצב קשה. כ-40 מן המתפרעים נעצרו.
מפכ״ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי העריך שהמתפרעים קיבלו הנחיות מחו"ל לנהוג באלימות, אמר כי המשטרה הופתעה מעוצמת האלימות, והתייחס בישיבת הערכת המצב שקיים הערב למעורבות של המחלקה לחקירות שוטרים, שפתחה בבדיקה של מהומות הנתינים האריתריאים שהתרחשו היום בדרום תל אביב.
המפכ״ל הבהיר חד-משמעית כי הוא נותן גיבוי מלא לכלל השוטרים והמפקדים שפעלו באירועים השונים בדרום ת״א בכלל הגזרות. שבתאי הדגיש כי משטרת ישראל הצמידה עורכי דין לכלל השוטרים אשר צפוים להחקר במח״ש.
הוא הדגיש כי מכל הבדיקות שהוא קיים היום עולה כי השוטרים נהגו במקצועיות והשיבו את הסדר לרחובות ת״א, תוך שהם פועלים בנחישות ומסכנים את חייהם. במהל השבת נפגש עם שוטרים שפעלו בדרום ת״א ובכפר קרע והדגיש בפניהם את הגיבוי שהוא נותן לכלל השוטרים והמפקדים.
רנ"צ שבתאי דוחה בשאט נפש את מה שכינה "הפרסומים השגויים וחסרי האחריות" כנגד מפקד מחוז ת״א ניצב פרץ עמר, על כך שלמרות ההתראות לא נערך המחוז כנדרש. לדבריו, ממ״ז ת״א פיקד על הכוחות בשטח וקיים היערכות מוקדמת שכללה עיבוי כוחות בשטח, מעצרי מנע, הידברות עם ראשי הקהילה והסברה לציבור לקראת המחאה.
"צר לנו כי גורמים עלומי שם חסרי אחריות פוגעים בשמו הטוב של ממ״ז ת״א שהוא קצין משטרה בעל ניסיון עתיר וידע רב בניהול כוחות בכל תרחיש אפשרי", אמר שבתאי.
מפכ״ל המשטרה שוחח היום מספר פעמים עם ממ״ז ת״א והיה יחד איתו שעות ארוכות בחפ״ק המשטרה בתחנת שרת וראה מקרוב את תפקודו ברגעים הקריטיים, תפקוד שלדברי המשטרה הביא להרגעת הרוחות והשבת הסדר לרחובות דרום ת״א.

תאריך:  02/09/2023   |   עודכן:  02/09/2023
+נתניהו: "מבקשים צעדים חזקים נגד המתפרעים, כולל גירוש מידי"
12:05 03/09/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה כינס צוות שרים מצומצם וביקש תוכנית "להוצאת שאר המסתננים הבלתי-חוקיים מישראל"  ▪  השר בן-גביר דרש פסקת התגברות על "חוק מסתננים"  ▪  הוחלט מתוך 52 העצורים - החשודים בעבירות קשות יעבור למסלול הפלילי, היתר למסלול למנהלי

נתניהו. "הייתה חציית קו אדום" [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+בית המשפט העדיף את התחושות של המסתננים
09:11 03/09/23  |  יונתן יעקובוביץ   |   לרשימה המלאה

ברצף היסטורי וחסר תקדים בג"ץ ביטל ארבעה חוקים ראשיים של הכנסת שנועדו להתמודד עם סוגיית המסתננים, על-אף שזכו לתמיכה מהימין העמוק ועד אמצע מפלגת העבודה. זאת בנוסף לביטול או מסמוס כל נוהל ממשלתי ואף הסכם בינלאומי

מסתננים אריתראים בדרום ת"א [צילום: גדעון מרקוביץ/פלאש 90]
+לוין: הממשלה פעלה, הכנסת חוקקה, בג״ץ ביטל. סמכות ללא אחריות
23:55 02/09/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מפלגות הימין בקואליציה תולות את מהומות האריתריאים בפסיקות של בג"ץ, שפסלו בעבר מהלכים של הממשלה בנושא ההסתננות  ▪  שרי הממשלה יריב לוין ומירי רגב תקפו את בג"ץ ודרשו לשנות את שיטת בחירת השופטים

המהומות בתל אביב [צילום: אוהד צויגנברג/AP]
+המשטרה סגרה את בתי השיכר בדרום תל אביב
22:08 02/09/23  |  עידן יוסף

בעקבות הערכות להתפתחות אירועי אלימות נוספים בהמשך לאירועי האלימות שהיו במשך היום ועל-מנת לשמור על שלום הציבור נסגרו בתי השיכר (ח'מרות) באזור דרום תל אביב למניעת תקיפות הדדיות וסיכון חיי אדם.
כוחות המשטרה פרוסים בנקודות חיכוך בעיר על-מנת לשמור על סדר הציבורי והגנה על חיי אדם. חוקרי משטרה פועלים לזהות פורעים נוספים אשר תקפו וסיכנו חיים במהלך הפרות הסדר ובהמשך הם ייעצרו ויובאו לחקירה.

[צילום: דוברות המשטרה]
+רוטמן על המהומות: "הוכחה לנחיצות תיקון מערכת המשפט"
22:03 02/09/23  |  עידן יוסף

יו״ר ועדת החוקה ח״כ שמחה רוטמן: "הרבה אנשים שואלים אותי בזמן האחרון - אנו מבינים שצריך לתקן את מערכת המשפט אך למה זה כל כך חשוב ולמה זה כל כך דחוף? היום קיבלנו עוד תשובה: אם לא נתקן את מערכת המשפט לא תהיה לנו משילות, לא תהיה לנו דמוקרטיה ולא תהיה לנו מדינה. ככה פשוט".

+יו"ר הוועדה לעובדים זרים: לא לאפשר שהיית אריתראים גם כתושבים ארעיים
22:01 02/09/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+סמוטריץ': להתפרעויות המסתננים יש אחראי אחד - בג"ץ
21:37 02/09/23  |  עידן יוסף

יו״ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳: "בהתפרעויות השבת, שהיו רק הפרומו למה שמחכה לנו אם לא נחזיר את המסתננים לארצות מוצאם, יש אחראי אחד בלבד: בג"ץ. שנים אנחנו מתריעים, שנים שבג״ץ מונע כל פעולה שתאפשר להשיב את המסתננים לביתם. לכן בדיוק אנחנו מובילים את התיקונים במערכת המשפט שיאפשרו לנבחרי הציבור לקבל החלטות ולבצע אותם עבור אזרחי ישראל, שלומם וביטחונם".

+החזית לשחרור דרום ת"א: הפעם לא נסתפק רק באמירות של זעזוע ובהבטחות ריקות
21:34 02/09/23  |  עידן יוסף

מהחזית לשחרור דרום תל אביב בראשות שפי פז נמסר בתגובה להבטחות ראש הממשלה: "חבל שהיינו צריכים להיות נצורים כל השבת בבתים כשמסביבנו מתחוללת מלחמה, כדי שהממשלה תבין סוף-סוף שזה לא רעיון טוב להכיל בקרבה אוכלוסייה אלימה ומסוכנת שגנבה את הגבול במרמה. עם זאת, אנחנו מקווים שאחרי שנפקחו העיניים הממשלה תשכיל לשים סוף להפקרות הזאת. הפעם לא נסתפק רק באמירות של זעזוע ובהבטחות ריקות. אנחנו מחכים למעשים״.

+גנץ: למצות את הדין עם הפורעים
21:27 02/09/23  |  עידן יוסף

יו"ר המחנה הממלכתי ח"כ בני גנץ: ״מה שקרה ברחובות תל אביב - לא מחאה לגיטימית, אלא אלימות קשה. יש למצות את הדין עם הפורעים, להשיב את הסדר ולהפיק לקחים מהאירוע״.

+ביסמוט: פסקי בג״ץ בעד מסתננים מסכנים את קיום המדינה
21:14 02/09/23  |  עידן יוסף

ח״כ בועז ביסמוט על התפרעויות המסתננים בתל אביב: ״אין סמכות בלי אחריות - רפורמה עכשיו! שופטי בג״ץ מסכנים את קיומה של מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי. פסילת חוקי הכנסת שנועדו להרחיק מפה מסתננים, נעשו בניגוד לחוק ובקוצר רואי משווע של שופטי בג"ץ. היום טעמנו שוב כיצד זה מתפוצץ לנו בפנים״.
ביסמוט הודיע שיגיש הצעת חוק לסילוק מסתננים בלתי חוקיים אשר תכלול סעיף שריון מפני התערבות בג"ץ.

+חולדאי דורש מהממשלה להתייחס למהגרים כאל בני אדם
21:11 02/09/23  |  עידן יוסף

רון חולדאי, ראש עיריית ת"א: הגורם היחידי בישראל שמתייחס אליהם כבני אדם - זו העירייה, שמטפלת בדיור ובילדים שלהם. אבל במקביל - אזרחי האזור כאן סובלים שנים. כל פעם פוליטיקאים יוצאים בהצהרות - אבל לא מטפלים בעניין.

+מח"ש החלה בבדיקת הירי החי של השוטרים בתל אביב
21:10 02/09/23  |  עידן יוסף

המחלקה לחקירות שוטרים החלה בבדיקת הירי החי של השוטרים בתל אביב (כאן חדשות). המפכ״ל שבתאי בגלי צה"ל: ״מאז מהומות אוקטובר 2000 לא היה שימוש באש חיה בהפרות סדר, זו רמת סיכון החיים שהייתה לשוטרים״.

+צוות שרים יתכנס מחר לדון במהומות המהגרים
21:08 02/09/23  |  עידן יוסף

לשכת ראש הממשלה: בעקבות התפרעויות החמורות בתל אביב, החליט ראש הממשלה לכנס צוות שרים מיוחד לבחון נקיטת אמצעים נגד המסתננים הלא חוקיים שהשתתפו בהפרות הסדר, לרבות צעדי גירוש. צוות השרים יתכנס מחר במשרד ראש הממשלה בירושלים.

+בן-גביר יניע מהלך מול ארבל לגירוש המתפרעים האריתריאים
21:07 02/09/23  |  עידן יוסף

בעקבות ההתנגשויות השבת בת״א - התקיים בשבת בצהריים דיון טלפוני של רה״מ עם השר בן-גביר. בן-גביר מתכוון לפנות לשר הפנים ארבל כדי שיניע מהלך לגירושם של המתפרעים האריתראים וינקוט צעדים נוספים נגדם.

+ראשי הכנסיות האריתראיות הזהירו מפני הסלמה
21:00 02/09/23  |  עידן יוסף

ביום חמישי התריעו ראשי כנסיות אריתראיות של מתנגדי משטר מ"התלהטות יצרים שתוביל לאסון", אבל במשטרה החליטו בכל זאת לתת רישיון לפסטיבל ולהפגנה. אחר כך אמרו במשטרה שהם לא עמדו בהתחייבויות וטענו כי גם אם לא היה ניתן רישיון - היו מתרחשים עימותים (ynet).


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יעקב שבתאי
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מהגרים
עידן יוסף
רון בריימן
הרוב הקואליציוני נועד לאפשר לממשלה ולקואליציה לקבוע ולבצע מדיניות    רוב זה לא נועד לאפשר עריצות של הרוב ועשיית כל העולה בדעתו    אבל, קל וחומר, רוב זה לא נועד לאפשר עריצות של המיעוט, באופן שזה יעשה כל העולה בדעתו    עוצמתה הגדולה של הרשות השופטת והסמכויות שנטלה לעצמה בכ-30 השנים האחרונות, בין השאר בגלל חולשתן של הרשויות האחרות, עוותו את מערכת הבלמים והאיזונים
איתמר לוין
חיות: הנוהל המאפשר לשלול את כל ההפרשות הסוציאליות מעובדים שאינם יוצאים מישראל במועד - פגיעה בלתי מידתית בזכות לקניין
איתמר לוין
אגמון-גונן קובעת שהחיפוש בידי בקרי הגבול אסור בשל העדר הסמכה בחוק, ושאין כל משקל ל"הסכמה" שנותנים האזרחים הזרים לביצועו
עידן יוסף
המרכז למדיניות הגירה: המדינה הוציאה מאות מיליוני שקלים על פינוי עובדים זרים    קהלת: המדינה מעולם לא פתחה בהליכי גבייה נגדם    עלות החזקת שב"ח בכלא היא 450 שקל ליום    יו"ר ועדת העובדים הזרים מביע תסכול מהמצב והכריז על תוכניות להסיט כספים שהופקדו אצל האפוטרופוס הכללי לתוכנית שיזם    רשות האוכלוסין תערוך ניסוי לגביית עלות כרטיסי טיסה והוצאות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il