X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
צורך דחוף במחויבות הפחתה מעוגנת חקיקה ראשית [צילום: מיכאל זון, AP]
בניגוד לתחזיות: פליטות גזי חממה עלו ב-3.5%
המשרד להגנת הסביבה פרסם את הנתונים של פליטות המזהמים לשנת 2022 פליטת פחמן דו-חמצני מתחנות כוח עלתה ב-2% בשל עיכוב במעבר המובטח לייצור חשמל מאנרגיות מתחדשות

בשנת 2022 נרשמה בישראל עלייה של 3.5% בפליטת גזי חממה לאוויר, זאת בניגוד לתחזיות שצפו כי בשנה זו לא תהיה עלייה בפליטות גזי חממה, ולמרות הצורך הדחוף בצמצום פליטות המזהמים.
הנתונים הוצגו (יום ד', 6.9.23) על-ידי המשרד להגנת הסביבה אשר פרסם את מרשם הפליטות לסביבה (מפל"ס) לשנת 2022 של 572 המפעלים הגדולים בישראל ואת נתוני המצאי הארצי של הפליטות לאוויר.
כמות כלל פליטת גזי חממה בישראל בשנת 2022 עלתה בשיעור של 3.5% משנת 2021 והגיעה ל-81.1 מיליון טונות CO2e. זהו הנתון הגבוה ביותר של פליטת גזי חממה בישראל מאז שנת 2012, והוא גבוה ב-1% ביחס לשנת 2015 שהיא שנת הייחוס של הסכמי פריז. נתון זה של הפליטות מרחיק עוד יותר את ישראל מעמידה במחויבות הבינלאומית שלה להפחית ב-27% את פליטות גזי החממה עד 2030 ביחס לשנת הייחוס 2015.
הגורמים לעלייה הם: צריכת דלקים בתחבורה (עלייה של 11% בסולר לתחבורה, עלייה של 4.5% בבנזין); ועליות בצריכת גזי קירור (7%); בתחנות כוח (2%) בשל עלייה של 3.7% בייצור חשמל, אשר הובילה לעלייה מתונה בצריכת גז לייצור חשמל, מכיוון ששיעור העלייה באנרגיות מתחדשות היה קטן.
פליטת פחמן דו-חמצני מתחנות כוח ב-2022: עלתה בכ-2%. הדבר מדגיש את המעבר האיטי לאנרגיות מתחדשות בהשוואה לקצב הנדרש והעיכוב בהפסקת השימוש בפחם, בניגוד להתחייבויות קודמות מצד הרגולטורים של משק האנרגיה; מתוך 15 המפעלים בעלי העלות החיצונית הגדולה, הגורמים ל-76% מכלל העלות החיצונית, מקורם של 6 בחברת החשמל - עלות חיצונית כוללת של 6.9 מיליארד שקל.
הנתונים מדגישים את הצורך הדחוף במחויבות הפחתה מעוגנות בחקיקה ראשית עם חוק האקלים, שתאפשר קידום תוכניות לאומיות של כלל הממשלה וכלים כלכליים כמו מיסוי פחמן, הכנסת אנרגיות מתחדשות וחשמול כלי-רכב.
במשרד להגנת הסביבה מציינים כי לראשונה מאז הקמת מערכת המפל"ס, לא חלה הפחתה בפליטת תחמוצות חנקן לאוויר. זאת, מכיוון שקצב העלייה בייצור חשמל היה גבוה מקצב העלייה בייצור חשמל מאנרגיות מתחדשות, וכן בשל עיכובים של חברת חשמל בהפסקת השימוש בפחם.
פליטת תרכובות אורגניות נדיפות למעט מתאן (NMVOC) פחתה במפל"ס של 2022 ב-20% בעקבות התקנת RTO לטיפול טרמי בפליטות בייצור במפעל רותם אמפרט נגב. מסיבה זו פחתו גם פליטות חומרים חשודים ומוכרים כמסרטנים ב-9%.
עוד נמסר כי העלויות החיצוניות של פליטות לאוויר לשנת 2022 בדיווחי המפל"ס מסתכמות ב-14 מיליארד שקל, מתוכן 8.5 מיליארד שקל מפליטת גזי חממה - עלייה של כ-1.6% בהשוואה לעלות הפליטות בשנת 2021. העלות החיצונית של מדווחי המפל"ס מהווה 6.5% מהתמ"ג התעשייתי.

תאריך:  06/09/2023   |   עודכן:  06/09/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בניגוד לתחזיות: פליטות גזי חממה עלו ב-3.5%
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ריבי לב-אוחיון הורתה להעביר תיק מירושלים לרמלה, משום שהתובע הוא אחיו של מזכיר בית המשפט - אך הסמכות לכך היא של נשיא בית המשפט העליון
עידן יוסף
ועדת הכלכלה התכנסה לדיון ראשון במסגרת הכנה לקריאה שנייה ושלישית, בנוסח המתוקן של הצעת החוק שתאפשר למנויי שירותי תקשורת להסכים להגביל או לחסום שירותים - ולקבל סלולר כשר    הצעת החוק עוררה ביקורת מצד גורמים שונים, הטוענים כי היא פוגענית
עידן יוסף
השר הממונה על רשות החברות הממשלתיות הגיש תלונה לנציב שירות המדינה וליועמ"ש לממשלה, שבה האשים את מנהלת הרשות בחתימת סיכום תקציבי מול האוצר ללא ידיעתו, בניגוד למדיניותו ובחוסר סמכות
עידן יוסף
שיתוף הפעולה בין המדינות יתמקד בבמים, בטכנולוגיה, בבריאות, ביזמות ובעיקר בחקלאות    שר החוץ כהן: קבענו יעד במשרד החוץ להגיע ל-100 שגרירויות בישראל והכפלת מספר הנציגויות הזרות בירושלים בירתנו
עידן יוסף
נפטר במהלך חופשה פרטית באיטליה    הוא שירת במוסד 30 שנה, ועמד בראשו בשנות ה-90'    תרומתו המשמעותית ביותר הייתה לכינון הסכם השלום בין ישראל לירדן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il