X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  פַּנְדוֹרָה
אלפי משתתפים [צילום: "אנחנו - תחת השמים״]
דוכין, ואסה ופיקאר: על קליטת עלייה בישראל
באירוע "קליטת עלייה" באשדוד, משתתפים מפורסמים סיפקו עדויות אישיות על קשיי העולים ארקדי דוכין: "בגיל 15 וחצי כבר התחלתי לעבוד במקום ללכת לבית ספר. לא הייתי ארקדי דוכין אלא סתם ארקדי"
יפעת גדות עיתונאית עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

אירוע "קליטת עלייה" באשדוד, הפגיש סביב שולחן הדיונים את המוזיקאי ארקדי דוכין, התסריטאי והשחקן יוסי ואסה ואת ד"ר אבי פיקאר, היסטוריון ומומחה בתחום קליטת עלייה. חבר הדיון, בהנחיית מנהלת תיאטרון "גשר" נטשה מנור, עסק בקליטת עלייה לאורך הדורות והתמודדות העולים החדשים בחברה הישראלית. היוצר ארקדי דוכין שיתף בתחילת דרכו במוזיקה: ״בזרם המרכזי הישראלי דאז, יוני רכטר היה חצי אלוהים והמוזיקה המזרחית הייתה מודרת. כיום נוצר מהפך כשרכטר הוא נישה והכסף נמצא במוזיקה המזרחית".
אירועי "אנחנו - סביב השולחן" ביוזמת מרכז שזר לחקר תולדות העם היהודי מושכים אלפי משתתפים ברחבי הארץ ובאירוע שהתקיים בבית יד לבנים באשדוד התקבצו מאות משתתפים למפגש מיוחד עם היוצר ארקדי דוכין, התסריטאי והשחקן יוסי ואסה שהגיעו לא כדי לשיר או לשחק כהרגלם, אלא לשתף את הקהל בשנים הראשונות לעלייתם ארצה.
דוכין שיתף את הקהל בקושי הרב של הוריו עם העלייה לישראל והתיישבותם בקריית ים: ״אבא שלי היה צורף מפורסם מאוד ברוסיה. היה לו כבוד ופתאום ממצב שהוא מעין ידוען ועוצרים אותו ברחוב, הוא מצא את עצמו סוחב ארגזים בתלמה. גם אני בגיל 15 וחצי עזבתי את בית הספר וסחבתי קרטונים״.
התסריטאי והבמאי יוסי ואסה שיתף את הקהל ברגעים קומיים ממציאות חייו והתמודדותו עם ההשתלבות בחברה הישראלית. ״את הפרק הראשון ב'נבסו' שממחיש את האפליה והתיוג כלפי בני העדה האתיופית יצרתי אחרי אירוע שחוויתי. זה לא משהו שהיה צריך לדמיין אלא מציאות שזוקקה לסצנה״.
כבכול אירועי ״אנחנו - סביב השולחן״ השתתפו גם חוקרים ומומחי אקדמיה. ד״ר אבי פיקאר עמד על קשיי העולים בהשתלבותם בארץ, כשהוא מציין בין היתר כי ״אפרים קישון כבר אבחן שבישראל אוהבים את העלייה אבל פחות את העולים״. נטשה מנור מנהלת תיאטרון ״גשר״ שתפה את הקהל בעולים חדשים שמתמודדים בימים אלו עם קשיי קליטה בישראל, קבוצות של אומנים בתחום התיאטרון שנמלטו מרוסיה לתל אביב ובחסות התיאטרון מנסים להמשיך ליצור ולפעול בעולם התרבות.
אירועי ״אנחנו - סביב השולחן״ מתקיימים ביוזמת מרכז זלמן שזר לחקר תולדות העם היהודי, בשיתוף רשויות מקומית ובתמיכת משרד התרבות והספורט.

תאריך:  06/09/2023   |   עודכן:  06/09/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דוכין, ואסה ופיקאר: על קליטת עלייה בישראל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות נוספות פַּנְדוֹרָה
אלי אלון
במשך עשרות שנים יצרה צילה מנוסי קריקטורה שבועית שפורסמה בעתון ידיעות אחרונות יחד עם בעלה דידי מנוסי    הבול הראשון שיצרה צילה וזכה בפרס הראשון בתחרות על בולי שואה והגבורה הופיע ב-30 באפריל 1962
עידן יוסף
חבריו ומוקירי זכרו ספדו לו בבית העלמין בסביון והעלו על נס את סיפורו המרתק ואהבתו לארץ ולמדינה    בנו עפר נמרודי: "תמיד היית חזק, סלע איתן. עם לב שיצוק מברזל, אך מצופה בזהב טהור"
יפעת גדות
בשנת 1954, ציירו האמנים שרגא וייל ושמואל כץ על הקיר המרכזי בחדר האוכל של עין המפרץ שבע סצינות המציגות את עיסוקיה    ם של החלוצות והחלוצים, ברוח התקופה שלאחר קום המדינה ובהשראת הריאליזם הסוציאליסטיבשנות ה-60', עם השינויים ברוח הזמן בישראל, פחתה ההתלהבות סביב הציורים, והוחלט להסתירם באמצעות לוחות דקורטיביים
יצחק דנון
ויקטור וייס מבקש לקבוע שאינו חייב בצינון, כך שיוכל להיכנס לתפקידו כבר בחודש הבא
עידן יוסף
אלפים הגיעו לכינוס 'עת לאהוב' ה-3 שהתקיים בבנייני האומה והציע לרווקים ורווקות כלים ומידע למציאת זוגיות, ספיד-דייטינג והרצאות מטובי המומחים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il