X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ארז. "לחץ כדי שלא נזהה את ששורבב" [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
רן ארז מאשים: האוצר שרבב נושאים שלא סוכמו ולחץ לחתימה
יו"ר ארגון המורים מאשים את הממונה על השכר באוצר בניסיון מחטף כשאנשי האוצר דרשו בשבוע שעבר חתימה בראשי תיבות "למרות לחציך עברנו בקפידה על הנייר, שרבבתם על דעתכם נושאים שסוכם ההפך מהם"

יו"ר ארגון המורים העל יסודיים, רן ארז, פנה לממונה על השכר במשרד האוצר, אפי מלכין, והאשים אותו ואת אנשיו בניסיון להטעיית המורים תוך הוספת סעיפים שלא סוכמו למסמך שעליו היו אמורים הצדדים לחתום בראשי תיבות.
לדבריו, ביום חמישי שעבר סוכם מתווה עקרונות בין ארגון המורים למשרד החינוך ומשרד האוצר, ועל בסיסו הודיעו הצדדים פתיחת שנת הלימודים.
"המתווה לא נחתם באותו הערב, אבל הצגתם לנו נייר הנושא את הכותרת שבנדון, ודרשתם שנחתום עליו מייד "בראשי תיבות". בקשתנו לעיין באותו הנייר טרם חתימה התקבלה בקוצר רוח ובתוקפנות חריגה, שמפאת הנימוס והכבוד אליך לא אעלה על הכתב כרגע את פרטיה. למרות לחציך ולחצי העובדים הרבים הכפופים לך שהיו בחדר, ישבה עוה"ד פעיל יחד איתי והחלה לעבור בקפידה על הנייר. די מהר הסתבר שנוסף לנושאים שסוכמו במתווה העקרונות... שרבבתם על דעתכם בלבד נושאים שלא רק שלא סוכמו אלא סוכם ההפך הגמור מהם", טען.
לדברי ארז, בין היתר הכניסו אנשי האוצר הסכמה לנוהל חדש בנוגע לפיטורי מורים, שאליו התנגדו ארגון המורים ויו"ר מרכז השלטון המקומי, הסכמה למנגנון סיום העסקה גמיש למנהלים והסכמה לכך שמלוא עיבוי גמולי ההשתלמות יינתן בעיקר למורים מתחילים ביחס למורים ותיקים. עוד הוכנסו למסמך הסכמות עקרוניות למתווה הבגרויות החדש, לשילוב אקדמיזציה ול"בינה מלאכותית ודיגיטציה". זאת, על-אף שלא הוסבר לארגון המורים מעולם במה מדובר ומה המשמעות של העניינים הללו ביחס לתנאי העבודה של המורים.
"אנו רואים בחומרה רבה את התנהלותכם, כאשר עת באנו לשבת, לקרוא ולהעיר על הנייר החד-צדדי שניסחתם - התנהגתם בתוקפנות וניסיתם להפעיל לחץ מחפיר על-מנת שלא נזהה את אשר שורבב, באופן חד-צדדי על ידיכם. קיוויתי שמדובר באי הבנה (הגם משמעותית) בלבד, אך התנהלותכם בימים האחרונים מלמדת אחרת. אבקש - פעם נוספת - לעגן את ההסכמות אליהן הגענו בהסכם קיבוצי, וזאת מיד, כדי להביא סוף-סוף שקט למערכת החינוך, למורות ולמורים בחינוך העל יסודי", דברי ארז.

תאריך:  06/09/2023   |   עודכן:  06/09/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רן ארז מאשים: האוצר שרבב נושאים שלא סוכמו ולחץ לחתימה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חוזרים לבית הספר
איציק וולף
סקר שפורסם בעיתון מעריב קובע כי 11% בלבד ממצביעי האופוזיציה מרוצים מתפקוד מערכת החינוך בישראל, וכי רק 31% ממצביעי הקואליציה סבורים כך
איציק וולף
שנת הלימודים תשפ"ד נפתחת כסדרה לאחר שאמש בוטל איום השבתת בתי הספר התיכוניים    כ-181 אלף תלמידים מתחילים כיתה א'
איציק וולף
מנהלי בתי הספר יוכלו לבחור בין שני מתווי לבגרויות בתנ"ך, ספרות, היסטוריה ואזרחות: המתווה החדש יורכב משלושה חלקים: בגרות, הערכה פנימית ומשימות "מיומנויות של המאה ה- 21", והישן יכלול רק בגרות חיצונית והערכה פנימית    בתי ספר שיבחרו במתווה החדש יוכלו לשבץ בגרויות בכיתה י'
רון בריימן
תוכניתה של שרת החינוך היא מרשם לגידול בורים    משמעותה היא אי-הבנת החשיבות של מקצועות הליבה החיוניים, תנ"ך ועברית    עם מנהיגות ראויה באמת, מערכת החינוך הייתה יכולה למלא את ייעודה
בצלאל סמוטריץ'
מכתב פתוח להורי, מורי ותלמידי ישראל: בואו נחזיר את המורים למקומם הנכבד בשרשרת הדורות    הוראה היא שליחות וערך, והם שמהווים את הכוח המניע של מורי ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il