X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אברהם. "ההבדלים ניתנים להסבר פשוט"
המחוזי הרשיע בהפרת צו שנשא שם אחר
נשיא המחוזי בנצרת דאז הרשיע עבריין בנייה בהפרת צווים למרות הבדלים בשמות ובמספרי הזהות העליון: "אין להלום הרשעה בעבירות הפרת צו שיפוטי שנתוניו שגויים"

נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת דאז, אברהם אברהם, הרשיע בשנת 2021 עבריין בנייה בהפרת צווים שיפוטיים למרות הבדלים בין שמו ומספר תעודת הזהות שלו לבין אלו שנרשמו בצווים. בית המשפט העליון קיבל (7.9.23) את ערעורו של סולימאן מוחמד חלבי והקטין את הקנסות שהוטלו עליו.
חלבי בנה שלא כחוק מספר מבנים, בשטח כולל של 500 מ"ר, על קרקע חקלאית בגדה המערבית של ברכת רם שבשולי החרמון. הללו כללו צימר בשטח של 48 מ"ר ושני מבנים בני שתי קומות. המסמכים שנגעו לחקירה, ובכללם הצו השיפוטי שהורה להפסיק את השימוש במבנים, נשאו את השם "סלים מוחמד אלחלבי" ואת תעודת הזהות 8095403, בעוד מספר הזהות של סולימאן חלבי הוא 080954084. מסמכים נוספים שהוגשו לבית המשפט נשאו את השמות "כאמל סלים חלבי" ו"סלימאן מחמד אלחלבי"; בחלק מן המסמכים צוין שהאיש מתגורר במג'דל שמס, בעוד סולימאן חלבי מתגורר ביישוב מסעָדֶה.
שופט בית משפט השלום בצפת, רונן פיין, זיכה את חלבי בשל אי-התאמות אלו. אולם, אברהם קיבל את ערעורה של הוועדה המקומית מעלה חרמון באומרו, כי חלבי הודה שהוא הבעלים של המבנים בהם מדובר. בנוגע להבדלים בשמות ובמספרי הזהות אמר אברהם:
"ההבדלים בציון השם הם מינוריים וניתנים למחילה, ומשלי אוסיף - הבדלים אלה ניתנים להסבר פשוט, כגון ההבדל בין חלבי לבין אלחלבי (תוספת של הא הידיעה בערבית - 'אל' - נהוגה לעיתים קרובות בשם המשפחה), או סלים במקום סלימאן. כבוד השופט קמא נתלה, כאמור, בהבדל במספר תעודת הזהות, אלא שכל שיש לנו כאן הוא חסר או בלבול של שתי ספרות אחרונות, ובכך אכן נפלה טעות, שפשיטא שהיא טעות סופר, אך מכל מקום, וזה הוא החשוב, אין היא מקעקעת את הזיהוי של המשיב כבעל המקרקעין, זיהוי שהוא עצמו אישר בהודאתו המפורשת בבית המשפט".
אברהם החזיר את התיק לשלום ופיין גזר על חלבי חודשיים מאסר על תנאי וקנס בסך 120,000 שקל. שופטת בית המשפט המחוזי בנצרת, אוסילה אבו-אסעד, קיבלה את ערעור הוועדה על קולת העונש, ציינה את חומרת מעשיו של חלבי והעלתה את הקנס ל-250,000 שקל.
שופטי בית המשפט העליון דוד מינץ, גילה כנפי-שטייניץ וחאלד כבוב החליטו - בצורה נדירה - לדון בתיק בגלגול שלישי. הם אומרים: "אין להלום הרשעה בעבירות הפרת צו שיפוטי שנתוניו שגויים - הן בשמו של הנאשם והן במספר הזהות שלו". לאור זאת, הופחת הקנס ל-180,000 שקל ב-36 תשלומים של 5,000 שקל. את חלבי ייצג עו"ד נחמיה ברק, ואת הוועדה - עוה"ד עמית כהן- נחום ועדי דמתי-שגיא.

תאריך:  08/09/2023   |   עודכן:  08/09/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המחוזי הרשיע בהפרת צו שנשא שם אחר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משמר המשפט
איתמר לוין
כבוב: עדות שמיעה על אמרתו של קורבן אלימות שהלך לעולמו, מצריכה ראיות מפלילות נוספות - אם כי לאו-דווקא ברמת חיזוק או סיוע
איתמר לוין
שופט בית המשפט העליון יוצא נגד החלטת שופטי המחוזי בחיפה לשחרר לאיזוק אלקטרוני נאשם בעבירות מין בבתו: לא עמדה בהוראות החוק
איתמר לוין
ריבי לב-אוחיון הורתה להעביר תיק מירושלים לרמלה, משום שהתובע הוא אחיו של מזכיר בית המשפט - אך הסמכות לכך היא של נשיא בית המשפט העליון
איתמר לוין
גלברט-כהנא קשרי משקיעים טוענת: טיכו לא גילה שהוא מייצג מול המשרד המייצג אותנו    טיכו: אין קשר לנושא הבוררות ואין עילת פסלות
איתמר לוין
השופט יהורם שקד על סירוב להכיר בשתי אימהות לתינוק: היועץ התעלם מפסק דין מנחה של בית המשפט המחוזי, הציג עמדה החוטאת לאמת והתעמר בבעלי הדין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il