X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
פירנצה, איטליה [צילום: אסתר רובין/פלאש 90]
בעיות תיירות-היתר: פירנצה אוסרת על Airbnb חדשים
החקיקה החדשה שתובא להצבעה בשבוע הבא תאסור על רישום נכסים נוספים במרכז ההיסטורי של העיר, כנכסים להשכרה לטווח-הקצר ראש העיר של פירנצה: המהלך נועד להגן על המורשת העולמית של פירנצה

בעוד שאירופה ממשיכה לסבול מתיירות יתר, תופעת ההשכרה לבטווח-הקצר ממשיכה לצבור תאוצה ודוחקת את התושבים החוצה. כעת, אחד מיעדי התיירות הגדולים באירופה נוקט בפעולה. העיר פירנצה הודיעה על תוכניות לאסור השכרות חדשות לטווח קצר כמו: Airbnb.
החקיקה הדשה שתובא להצבעה ביום רביעי הבא, צפויה לצאת על הפועל כבר בחודש נובמבר הקרוב, תאסור על רישום נכסים נוספים במרכז ההיסטורי של העיר, כנכסים להשכרה לטווח-הקצר.
ראש עיריית פירנצה דריו נרדלה אמר בהצהרה ששודרה ב-CNN כי החקיקה "חשובה מאוד" ומתמודדת עם "מצב חירום של הסרת רגולציה מוחלטת". הוא הוסיף: "אנו עדים לצמיחה בזרם התיירים שהפך בולט עוד יותר מאז תום המגיפה".
על-פי נתוני מועצת העיר 75% מההשכרות לטווח קצר של פירנצה מרוכזות ב-5% מהשטח המוניציפלי - המרכז ההיסטורי של העיר, מקום הולדתו של הרנסנס ואתר מורשת עולמית של אונסקו.
אם תאושר החקיקה היא תאסור על רישום של שכירות חדשה לטווח קצר במרכז העיר. בנוסף, בניסיון לתמרץ חוזי מגורים, בעלים שימירו Airbnb למגורים ארוכי טווח, יהיו זכאים לביטול חשבון הארנונה למשך שלוש שנים.
החוק לא יהיה רטרואקטיבי - כך שכל מי שיש לו חוזה שכירות קיים לטווח קצר יוכל לשמור עליו. כ-4,000 רישומים חדשים בוצעו מאז הוכרז המהלך - כך דיווחו כלי תקשורת מקומיים. חלקם פעלו באופן בלתי חוקי, אחרים מגישים בקשות לתוכניות ל-Airbnb על הנכסים העתידיים שלהם.
נרדלה אמר כי הרשויות נוקטות בפעולה כדי להגן על המורשת העולמית של פירנצה.
"האיסור באזור אונסקו הינו כדי לעמוד באחריות שלנו להגן על הזהות התרבותית והחומרית של המרכז ההיסטורי, וכדי לבלום את השפעת העלאות שכר הדירה ברחבי העיר כולה - הקשורות ישירות לשגשוג של ההשכרות לבטווח הקצר לתיירים", אמר ראש העיר.

תאריך:  09/09/2023   |   עודכן:  09/09/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בעיות תיירות-היתר: פירנצה אוסרת על Airbnb חדשים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
רעש אדמה בעוצמה 6.9 הורגש הלילה סמוך למרקש. מבנים רבים קרסו כתוצאה מהרעידה    הרוגים רבים באזורים הכפריים והרשויות מתקשות להגיע אליהם    משרד החוץ הודיע שככל הידוע אין נפגעים ישראלים    רה"מ נתניהו הנחה להוציא משלחת סיוע לאזור    משלחות סיוע והצלה של מד"א, משרד הבריאות וצה"ל אמורות לצאת בשעות הקרובות
עידן יוסף
נציגי חברות ההייטק מזהירים מנזק בלתי הפיך לתעשיה ולכלכלה הישראלית כתוצאה מהמשבר הנוכחי: "אנחנו לא על סף התהום, אנחנו כבר במדרון"    מדיון ועדת המשנה לקידום תעשיית ההייטק עולה כי התקציב הממשלתי להשקעות בהייטק לא עלה כבר 15 שנה ועומד על כ-1.5 מיליארד ש"ח בשנה    משרד האוצר משיב לביקורת: "התקציב עומד על 0.5% מהתוצר בדומה למדינות ה-OECD, המדינה משקיעה בעקיפין מיליארדים נוספים בחינוך, תשתיות והטבות מס"
עידן יוסף
עיריית תל אביב דורשת מראש יהודי שלא להציב מחיצה בין גברים לנשים בתפילות יום הכיפורים בכיכר דיזנגוף כפי שהיה בשנים קודמות    המארגנים מסרבים להיענות לדרישת העירייה, ואם האיסור יישאר בתוקף לא יתקיימו התפילות המסורתיות
עידן יוסף
במהלך אירוע הוקרה לשירות לאומי דרש הפרופסור איתן גלון משרת המשימות הלאומיות להסתלק משטח בית החולים    לבקשת חברי ועדת הבריאות יתקיים דיון דחוף בנושא    חבר הכנסת צבי סוכות: התנהלות הרופא מבישה פוגעת באמון הציבור בצוותי בתי החולים ובאיכות השירותים
איתמר לוין
טוענת שהביטול עדיין איננו בשל לבחינה משפטית    סבורה שאין מקום בכלל לביקורת שיפוטית חוקי יסוד ושאין המדובר במצב קיצוני המצדיק אותה    מציינת שבתי המשפט יוכלו לפתח כלים חילופיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il