X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
משלחת ישראלית תצא לסייע בחילוץ [צילום: מוסעב אלשאמי, AP]
"לבנו עם מרוקו; ישראל נכונה לסייע"
במרוקו נמשכים מאמצי החילוץ וההצלה בעקבות רעש האדמה שגבה את חייהם של יותר מ-1,300 בני אדם אל-על תאפשר ללקוחותיה השוהים במרוקו להקדים טיסותיהם לארץ

במרוקו נמשכים החיפושים אחרי ניצולים בין ההריסות של אלפי המבנים שקרסו ברעידת האדמה החזקה שהתרחשה שם היום (שבת, 9.9.23) ואשר גבתה את חייהם של לפחות 1,305 בני אדם.
נשיא המדינה, יצחק הרצוג, התייחס עם צאת השבת לאסון ואמר כי ליבנו עם העם במרוקו בשעה קשה זו. "בשם העם בישראל אני שולח תנחומים כנים למלך מרוקו מוחמד השישי ולעם המרוקאי על אובדן החיים הנורא שהביאה עימה רעידת האדמה הקשה שאירעה אמש, ומתפלל לשלום הפצועים. מדינת ישראל נכונה לסייע כפי שיידרש", אמר.
נציבות כבאות והצלה צפויה להוציא למרוקו משלחת ישראלית לסיוע במשימות החילוץ וההצלה, ולמתן ליווי וסיוע למאות הישראלים הנמצאים במרוקו. כך הודיע השר לביטחון לאומי, איתמר בן-גביר, עם צאת השבת.
"במהלך השבת קיבלתי בצער רב את הידיעה על רעש האדמה במרוקו, על מאות ההרוגים באסון הנורא ועל המוני נעדרים בהם גם יהודים. מיד הנחיתי את שירותי הכבאות וההצלה שתחת סמכותי - להוציא משלחת לאזור האסון, לעזור במשימות החילוץ וההצלה וללוות את מאות הישראלים הנמצאים שם כעת, שחלקם עדיין מנותקי קשר", ציין בהודעה שפרסם.
חברת התעופה אל-על הודיעה כי לקוחותיה השוהים במרוקו, ואשר אמורים לטוס ממרוקו לישראל בטיסות המתוכננות עד ל-17 בספטמבר יוכלו להקדים את מועד הטיסה, על בסיס מקום פנוי, ללא עלות. עוד ציינו בהודעת אל-על כי אם לא יהיו מקומות פנויים בטיסות של החברה, היא תסייע ככל שניתן למתן פתרונות בטיסות של חברות תעופה אחרות.
ביחס ללקוחות שרכשו כרטיס טיסה למרוקו לטיסות המתוכננות עד 15 בספטמבר ומבקשים לשנות את היעד או את תאריך הטיסה, יוכלו לבצע שינויים אלו ללא דמי שינוי, או לבטל את כרטיס הטיסה לשובר כספי למימוש עתידי. קו הטיסה של אל-על למרקש ממשיך לפעול באופן סדיר.

תאריך:  09/09/2023   |   עודכן:  09/09/2023
+יותר מ-2,000 הרוגים ברעידת האדמה במרוקו
08:11 10/09/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

חשש במרוקו מעלייה משמעותית נוספת במספר ההרוגים  ▪  משרד החוץ הודיע כי הצליח ליצור קשר עם כל הישראלים שהוגדרו 'מנותקי קשר'

מרוץ נגד השעון בניסיון לאיתור ניצולים [צילום: מוסעב אלשאמי, AP]
+משרד החוץ: 468 ישראלים במרוקו, 56 מנותקי קשר
22:15 09/09/23  |  איציק וולף

ממשרד החוץ נמסר (שבת, 9.9.23) כי על פי המידע שבידיו נמצאים במרוקו 468 ישראלים, וכי טרם חודש הקשר עם 56 מהם מאז רעידת האדמה החזקה שפקדה את המדינה.
מחר בבוקר תמריא למרוקו משלחת של משרד החוץ לתגבור שגרירות ישראל בראבט. המשלחת כוללת נציגים מהאגף הקונסולרי ואנשי מנהלה, זאת במטרה לסייע לישראלים לחזור ארצה בעקבות רעש האדמה הקשה שפקד את מרקש הלילה.

+גלנט, לשר ההגנה של מרוקו: חלק משמעותי מהסכמי אברהם - סיוע הדדי ברגעי משבר לאומיים
17:44 09/09/23  |  יואב יצחק

שר הביטחון יואב גלנט שוחח עם שר ההגנה של מרוקו, עבד אל-לטיף לודי, והבטיח את עזרת ישראל בפינוי הנפגעים מההריסות שאירעו עקב רעידת האדמה. ״חלק משמעותי מהסכמי אברהם", אמר גלנט, "הוא המחויבות הדדית של המדינות לעמוד זו לצד זו ברגעי משבר לאומיים. מדינת ישראל מושיטה יד ותסייע ככל הנדרש למרוקו בשעה קשה זו״.
גלנט ביקש למסור למלך ולעם המרוקאי את תנחומיו בשעה קשה זו, ואמר לעמיתו כי מדינת ישראל מושיטה יד למרוקו, ומערכת הביטחון וצה״ל יסייעו ככל שידרש.
בהודעת משרד הביטחון נאמר כי שר הברטחון אמר לעמיתו המרוקאי כי הנחה את מערכת הביטחון ואת כוחות צה״ל להתכונן להוצאת משלחת מישראל, שתשתתף במאמצי החילוץ ובסיוע ההומניטרי באזור שנפגע.

סיוע למרוקו. גלנט, עבד אל-לטיף לודי. [צילום: משרד הבטחון]
+משרד הבריאות מארגן סיוע רפואי לנפגעים ברעידת האדמה במרוקו
17:23 09/09/23  |  יואב יצחק

משרד הבריאות מארגן משלחת שתכלול רופאים ורופאות, אחים ואחיות וציוד רפואי על-מנת לסייע בטיפול בנפגעים מרעש האדמה במרוקו. המשלחת תשלים משלחת שיוזם צה"ל. המשלחת תכלול אלמנטים נוספים בהתאם למצב בשטח ולדרישות שיעלו ממרוקו. החל מהבוקר (יום שבת ה-9.9) נערכו במשרד הבריאות אל מול בתי החולים שהביעו רצון לסייע על-מנת לארגן את המשלחת הן ברמה הרפואית והן ברמה הלוגיסטית.

+חברות הביטוח נערכות למתן סיוע וחילוץ ישראלים במרוקו
13:04 09/09/23  |  מירב ארד

חברות הביטוח הראל וכלל פתחו (יום שבת) מוקד חירום מיוחד לטיפול למבוטחים שבמרוקו למתן מענה לכלל מבוטחי החברה. החברות קראו למבוטחיהם שנמצאים במרוקו לפנות אליהם בעת הצורך. חברת הביטוח "הפניקס" הודיעה כי תספק למבוטחיה טיסה מיידית חזרה לישראל. במקביל, הודיעה חברת "פספורטכארד" כי נערכת לחילוץ מבוטחיה ממרוקו.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"לבנו עם מרוקו; ישראל נכונה לסייע"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות אסונות/פגעי טבע
מירב ארד
רעש אדמה בעוצמה 6.9 הורגש הלילה סמוך למרקש. מבנים רבים קרסו כתוצאה מהרעידה    הרוגים רבים באזורים הכפריים והרשויות מתקשות להגיע אליהם    משרד החוץ הודיע שככל הידוע אין נפגעים ישראלים    רה"מ נתניהו הנחה להוציא משלחת סיוע לאזור    משלחות סיוע והצלה של מד"א, משרד הבריאות וצה"ל אמורות לצאת בשעות הקרובות
יצחק דנון
עידן יוסף
הקטעים שייפתחו לציבור הם ממבואת נחל דוד ועד לבריכה האולימפית, מתל גורן ועד מעיין עין גדי, ובית הכנסת העתיק, אך אזורים אחרים בשמורה יישארו סגוריםר עד להשלמת חוות דעת גאולוגית    אל"ם (מיל') גולן ואך יעמוד בראש צוות בדיקת המפולת ויגיש המלצותיו בתוך חודשיים
איתמר לוין
ניו-יורק טיימס מדווח מצפון המדינה, חצי שנה אחרי רעידת האדמה העזה: הסיוע אינו מגיע, הבתים הרוסים, אין פרנסה והתושבים מיואשים
איציק וולף
ביישוב חמדת ספדו לילד יהודה לוי ז"ל שנהרג אתמול באסון מפולת הסלעים בעין גדי    השמחה שנדפה ממנו השפיעה על כל סביבתו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il