X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
קרעי בכניסה לישיבת הממשלה [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
כאן: שר התקשורת מאיים לפזר את מועצת התאגיד
השר קרעי טוען במכתב ששלח שהתאגיד מפר את חוק השידור הציבורי ובנטייה שמאלה והביא דוגמאות להתבטאויות של עיתונאים ועורכים בתאגיד, וכן לתכנים ששודרו התאגיד טוען שהמכתב של קרעי הוא איום על עצמאותו, ומקבל גיבוי מארגון העיתונאים

שר התקשורת שלמה קרעי שיגר (יום א׳, 11.9.23) מכתב לחברי מועצת התאגיד ובו מחה על המשך הפרת הוראות חוק השידור הציבורי בשידורי התאגיד. במכתבו ציין השר מספר דוגמאות מתכני הערוץ, כפי ששודרו ופורסמו לאחרונה, שמהם עולה כי הערוץ עובר על חוק השידור הציבורי באופן בוטה.
השר קרעי, כצופה פני עתיד, ענה במכתבו לטענתם החוזרת ונשנית של חברי מועצת התאגיד: ״היו סמוכים ובטוחים שמכתבי זה, כמו גם קודמיו, נעשים מתוך מודעות  - שככל הנראה אינה קיימת במועצת התאגיד - לרגישות להתערבות בתחום השידורים. מחדלי התאגיד, הפרות החוק הבוטות החוזרות והנשנות בשידוריו, מקימות אצלי חובה כלפי כלל הציבור הישראלי לעשות שימוש בסמכויותיי על-מנת להבטיח שהתאגיד יקיים את חובתו ליתן שידור הוגן, שוויוני ומאוזן לאזרחי ישראל״.
בין שלל הדוגמאות שעלו במכתב, מבקש השר תשובות לטענות שבכירים בתאגיד התבטאו בפומבי ובשפה בוטה באופן שאינו עולה בקנה אחד עם אופיו של השידור הציבורי ולעיתים אף בניגוד לחוק.

במכתבו הביא קרעי שורה של דוגמאות, כגון:
  • עורך החדשות, דן בילסקי, שפרסם דיבורים על נתניהו שמובילים להסתה לאלימות והמרדה, וכינה את השר דוד אמסלם בשפה נמוכה במיוחד.
  • התאגיד גייס את גיא רולניק, פעיל שמאל אקטיביסט המשתתף בהפגנות נגד הממשלה ובעל תפקיד בכיר בכלי תקשורת פרטי-מסחרי.
  • התאגיד פרסם סרט המתייחס ליהודה ושומרון בביטוי "הגדה המערבית" שאינו ניטרלי פוליטית.
  • התאגיד הציג ב"בואו לאכול איתי" את העיר שהמאפיין של הוא מחאות נגד הממשלה.
  • סרט על חילוניותה של ישראל בתאגיד זכה לביקורות על הטיה וסילוף. ביקורת מיוחדת עוררה בחירת העורכים להציב ברקע דבריו של דן מרידור תמונה של בנימין נתניהו בצורה מניפולטיבית.
  • ערן זינגר, הכתב לענייני ערבים, 8. ערן זינגר, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "מה בעצם לא היה נכון בדברים של שקמה?" בהתייחסו לדברי שקמה ברסלר שקראה לשרי הממשלה "נאצים".
בנוסף, דרש השר הסבר למספר אירועים הנוגעים לשידורי הערוץ בערבית, בהם האירוע בו סיקר התאגיד בערבית תאונת דרכים ב״צפון פלשתין הכבושה״.
תגובת כאן, תאגיד השידור הישראלי - יו"ר המועצה, גיל עומר ומנכ"ל התאגיד, גולן יוכפז: "אין לראות במכתב חסר התקדים ששלח שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי, אלא איום של ממש לפזר את מועצת תאגיד השידור, להחליף את הנהלתו ולהשתלט על הארגון ותכניו. כל זאת רק משום שתאגיד השידור אינו מתיישר עם הקו שמבקש השר להשליט על התקשורת הישראלית. לא נירתע מול האיומים. נמשיך בעבודתנו במקצועיות, גיוון דעות וניקיון כפיים. תאגיד השידור הישראלי, זכה בחודשים האחרונים בכל סקר במדדים הגבוהים ביותר במדרגי אמון הציבור, והיקפי הצפייה והאזנה בכל הפלטפורמות שלו, שממשיכים לעלות כל העת בעקביות - מדברים בעד עצמם".
ארגון העיתונאים: ״לשר התקשורת יש כנראה הרבה זמן פנוי, כי נראה שהוא מקדיש אותו בעיקר לחיטוט בפרופילים של עיתונאי תאגיד השידור בטוויטר, ולחקירה מעמיקה של כל תכני תאגיד השידור הציבורי, במטרה ליירט את התכנים שאינם לרוחו. מהמכתב ששיגר להנהלת התאגיד עולה ריח חריף של רדיפה. קרעי שוב חורג מסמכויותיו ומנסה להתערב בתכני תאגיד השידור הציבורי, כאילו היה אחרון הקומיסרים. כוונתיו של השר ברורות: לפגוע בכל דרך בעצמאותו ובחרותו של השידור הציבורי. אנו קוראים למועצת תאגיד השידור לדחות את הפניה ולהודיע לשר קרעי כי לא תקבל כל צנזורה על תכני השידור הציבורי, ושל התקשורת בכלל".
ערוצים רשת 13 וקשת 12: "השר קרעי סיפק היום הצצה לאיך שעלולה להיראות התקשורת הישראלית ביום שתעבור הרפורמה שהוא מקדם - חלשה, צייתנית ובעיקר מוכפפת לאינטרסים הפוליטיים של השלטון. השר פועל להטלת קנסות, פגיעה כלכלית, פיזור הרשויות העצמאיות הפועלות כיום ולהקמת מועצת פיקוח בשליטתו. זאת ועוד, השר רוצה לשלוט גם במועצת התאגיד ועד כדי צנזורה על תגובות עיתונאים בטוויטר. מימוש תוכניתו של קרעי משמעה - השתלטות כוללת על התקשורת החופשית בישראל".

תאריך:  11/09/2023   |   עודכן:  11/09/2023
+גלנט: גלי צה"ל תמשיך - עם יותר ציונות וצבא
10:47 11/09/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

שר הביטחון קיבל את המלצות הוועדה להמשיך את פעילות תחנת הרדיו גלי צה"ל, לצד שינוי מאפייניה  ▪  בהודעת לשכת השר נמסר כי "יוגדל משמעותית היקף שעות השידור של תכנים העוסקים בציונות, במורשת קרב, בשפה העברית, בתרבות, במוזיקה ועוד"

גלנט. תמהיל שונה [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כאן: שר התקשורת מאיים לפזר את מועצת התאגיד
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
זה קצה הקרחון...
דוד  |  11/09/23 10:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שידור ציבורי
איציק וולף
לראשונה יכללו במהדורת החדשות - שבמשך עשרות שנים הוקראה באופן בלבדי בידי קרייני רשות השידור ותאגיד כאן - גם קטעי קול (אינסרט) ובהם ציטוטים של הדמויות המרכזיות בחדשות שעשו כותרות    תודגש ההפרדה בין ידיעות ודיווחים שונים באמצעות סולמות מוזיקליים מתחלפים בנעימה שהולחנה במיוחד    המהדורה הראשונה בפורמט החדש - ביום ראשון בשעה 7:00
איתמר לוין
לתחנה אין מפקד קבוע מזה שנתיים    גלנט קיבל בחודש שעבר את המלצות הוועדה הציבורית לבחינת עתיד גל"צ, אך הן לא פורסמו ולא הוגשו לביהמ"ש
עידן יוסף
בכאן מאשימים את השר קרעי כי בכוונתו לשלוט בתקשורת החופשית, ולהחיל שליטה ממשלתית מוחלטת על מרבית גופי התקשורת    התאגיד טוען שהחוק יפגע בחופש הביטוי, היצירה והעיתונות פגיעה כלכלית ביוצרים ויביא לפגיעה כלכלית ביוצרים
עידן יוסף
פורום הערוצים הישראלים שהוקם כנגד חוק השידורים מבקש למנוע את "הפגיעה הצפויה בעצמאות התקשורת, בחופש העיתונות ובחופש היצירה" כתוצאה מהרפורמה שמקדם קרעי וטוען לשליטה ממשלתית על שידורי חדשות המאפיינת משטרים אפלים
יצחק דנון
הארגון טען להתנכלות לחברי הוועד    הערוץ: פיטוריו של אחד מחברי הוועד נבעו מאובדן אמון בו ובשל התנהלותו הפגומה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il